Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Potensielt stort prisfall?

Startet av aasen90, onsdag 11. april 2018, klokken 11:10

« forrige - neste »

aasen90

Hei,

Snakket nettopp med en hyundai-forhandler angående leveringstid på ioniq. Han sa at importøren regnet med at leveringstiden ville synke drastisk da de forventet at Kona ville da over for ioniq.

Om det forhandleren sier stemmer, hvordan tror dere det vil påvirke bruktbilprisen?

Counterpointer

Lite, siden markedet er preget av stor etterspørsel og lite tilbud generelt.

Etter en stund kanskje.....

Crown

Kommer an på pris og leveringssituasjon for Kona.

Ioniq er fortsatt en bilklasse over og er mer effektiv.
x 2016 Leaf 30kW
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
x 2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk
2022 Hyundai Ioniq 5 P45, Digital Teal green
Straks: 2022 Tesla model Y performance

AppleKnocker

Ioniq er en klasse over Kona - ikke bare i størrelse.

Selv ble jeg litt skuffet når jeg prøvde fossil Kona i vinter. Greit nok at rekkevidden blir veldig bra, men det er en simpel og liten bil sammenlignet med Ioniq.

Den blir nok en suksess i mangel av bedre alternativer.
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

Zimon

#4
Jeg signet opp på kona.no som interessert, men etter å ha sett bilder og lest mer så kommer jeg ikke til å bruke reservasjonsnummeret mitt. Ioniq ble bestilt og ser ut til at den kommer i mai/juni. Gleder meg. :)

Men tilbake til topic så tror jeg ikke det blir så mye prisfall på Ioniq, i så tilfelle må Hyundai komme med en Ioniq2 med større batteri og sørge for rask levering etc. Men selv da tror jeg Ioniq som nå vil holde seg da det er en bil som scorer bra på mange tester fortsatt.
Hyundai Ioniq EV (utlevert juni 2018)

Bosted - Flateby, Enebakk kommune.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA