Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Fartshumper

Startet av kasmir, tirsdag 10. april 2018, klokken 14:38

« forrige - neste »

kasmir

Vi har en fartshump i borettslaget som har medført at vi har skrapt nedi fra tid til annen.
Dette skjer når vi er 2 voksne og 2 barn i bilen. Farten er meget lav, nærmest krypfart.
Den er ikke særlig høy - 7-8 cm som er godt under maks lovlig som vel er 10 cm. Den er derimot ganske kort - 150 cm.

Møller hadde den inne til sjekk og vil lakkere bunnplaten samt foreta en scanning for å se om den er deformert.

Så lurer jeg på om jeg kan peke på noen her for å ta regningen. Bilen er dønn standard. Kjøring er foretatt i en hastighet som må anses som normal.
Borettslag har i utgangspunktet nektet å ta ansvar uten å ha begrunnet det.

jkirkebo

Sitat fra: kasmir på tirsdag 10. april 2018, klokken 14:38
Vi har en fartshump i borettslaget som har medført at vi har skrapt nedi fra tid til annen.
Dette skjer når vi er 2 voksne og 2 barn i bilen. Farten er meget lav, nærmest krypfart.
Den er ikke særlig høy - 7-8 cm som er godt under maks lovlig som vel er 10 cm. Den er derimot ganske kort - 150 cm.

Møller hadde den inne til sjekk og vil lakkere bunnplaten samt foreta en scanning for å se om den er deformert.

Så lurer jeg på om jeg kan peke på noen her for å ta regningen. Bilen er dønn standard. Kjøring er foretatt i en hastighet som må anses som normal.
Borettslag har i utgangspunktet nektet å ta ansvar uten å ha begrunnet det.

Det går vel ikke an å skrape nedi en 8cm høy hump i krypfart? Hvor stor er bakkeklaringe på eUP da, rundt 13cm?
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

kasmir

Det kan være at det har oppstått noen "søkk" foran og bak fartshumpen. Må nok ut med bilen og måle.

Med andre ord er det ingen andre som har opplevd problemer med full bil, så da er ikke hjuldimensjoner e.l. feil.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA