Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Firmware & AP

Startet av Alexxx, søndag 08. april 2018, klokken 00:26

« forrige - neste »

Alexxx

Hei

Da har jeg endelig fått min model x idag! Woohoo. Nydelig bil, men har noen spørsmål.

1.Utifra det jeg kan se min firmware er: 2018.2.1 1b101a2. Klarer ikke finne denne firmwaren verken ved å google eller på http://firmware.teslafi.com/ sin side. Noen som vet noe om den? Er den super gammel?
2.Jeg har også kjøpt EAP og slik jeg har forstått det så skal den være kalibreres og aktiveres i løpet av 50-100 km. Nå har jeg kjørt 108 km uten at noe har blitt aktivert. Jeg lurer nå på  om EAP og TACC er faktisk "enabla". Er det slik at jeg skal ha en Autosteer meny selv om AP ikke er kalibrert, for det har jeg ikke.

Øggen

Og du har aktivert alt i "settingsmenyen"??
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

Alexxx

Usikker på hva jeg skal aktivere...har ingen autosteer i settings menyen eller autopilot.

Øggen

#3
How to see if Autopilot has been enabled:

Unless the software has been enabled, it doesn't do you any good. The easiest way to check is by going to Controls and enter the Settings tab. In the menu on the left you will find a tab called Driver Assistance. If the car has Autopilot enabled, the top settings should be about Autosteer and Auto Lane Change.
Activate theese.

Om du ikkje he desse menyane, så e nok ikkje AP aktivert dessverre.
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

Alexxx

Jepp.Har ikke de menyene.Ds ringer jeg Tesla. Takk.

CaZpaH

Ring tesla. Jeg og hadde bestilt bil med EAP og fikk utlevert bil uten. Måtte inn til service og tok mellom 40min-1 time å installere. Kom bare en tekniker ut med en laptop som han koblet til bilen og installerte det.
Nåværende: 2021 Tesla Y LR AWD
Nåværende: 2021 Tesla Model 3 LR AWD
Solgt: 2014 BMW i3 - 60Ah Charged Edition
Solgt: 2017 Tesla Model X 75D
Solgt: 2017 Nissan Leaf Nordic 30kWt
Solgt: 2014 Nissan Leaf Acenta 24kWt

Simmelim

Det skjedde med meg også. En liten time så var det fikset. Merker det også kjapt om du ikke kan justere avstanden til bilen foran på cruisekontrollen så har du ikke aktivert EAP

Alexxx

Ok. Takk. Ringer Tesla på mandag, håper de kan ta det fort.

o.b.lix

Sitat fra: Alexxx på søndag 08. april 2018, klokken 00:26
Utifra det jeg kan se min firmware er: 2018.2.1 1b101a2.
Det er en god logikk i å se hva som er nyeste firmware:
2018 - er årstallet
2 - er ukenr
1 - er versjonsnr for den uke, typisk hvis de oppdager noen bugs underveis.
1b101a2 - er et kontrollnr og ikke viktig.

Typisk sender Tesla ut oppdatering hver 2. partallsuke, men kan avvike i sjeldne tilfeller. De fleste oppdateringer blir bare sendt ut til noen grupper, da er det som oftest små forbedringer, mens pakker med større forbedringer får de fleste ganske samtidig.

Siste oppdatering som "alle" har fått er 2018.10.4, men noen har fått 2018.12, og snart er det vel duket for 2018.14 også. Ser at 2018.12 kommer i manger versjoner, og det er forklaring på at den har "stoppet opp".

Ellers har Elon Musk nylig sagt på Twitter "We will add a feature to allow request of latest software version"...
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA