Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Fornebu - Hvaler

Startet av PetterHereng, mandag 02. april 2018, klokken 23:02

« forrige - neste »

PetterHereng

Hei

Får min E-golf om ca 3 uker og lurer på hvordan dere ville løst følgende.

Har hytte ytterst på Hvaler uten mulighet til å lade på hytta. Det er type2 ladere på Skjærhalden men dette må være til nødbruk da det vil ta tid å lade opp.

Hvordan ville dere anbefalt å planlegge?

Eks: lade fullt hjemme, lade i Fredrikstad  på vei ut og lade i fr stad på vei hjem?

Hvor mye må jeg regne med å bruke dit gitt normal kjøring.

Min TMS70 klarte t/R med et skrik, men regner ikke med at golfen er like seig.

kjellhelge

Vi bor på Grefsen og har hytta ytterst på Kråkerøy. Det er ca 10 mil hjemmefra til hytta. Når vi starter hjemmfra sier avstandsviseren at vi kan kjøre ca 260 km. Vel fremme i Fredrikstad ved ladestasjonen i Storgata har vi brukt 130 av de 260 vi hadde hadde ved start. Da har vi kun kjørt 9 mil. Vi lader som oftest ved lasestasjonen i Storgata før vi drar til hytta. Er også mulig å lade ved Råde/Mc Donalds på veien hjem.

Amatøren

Det er en del ladepunkter langs E6 fra Ryen mot Råde (Fredrikstad).

Shell, Mortensrud
McDonald's, Vestby
Circle K, Vestby (Verpet)
Shell/7-Eleven,  Vestby
Circle K, Rygge
McDonald's, Råde (nevn tidligere).

Både Fortum og Grønn Kontakt er listet (kjører selv med brikke fra begge).
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

PetterHereng

Takk for svar!

Får eksprementere litt.


Trekkoppbil

Kunsten med hurtiglading:

  • Kjøre batteriet ganske langt ned før man lader, og ikke lade for høyt
  • Skal du stå ute om vinteren, gjelder det å lade før batteriet blir kaldt
  • Har man kjørt batteriet varmt om sommeren, er det greit å ikke ha for høy lading, når man parkerer over natta.
  • Orienter deg om ladeplasser, og beregn forbruket framover.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA