Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

DS 3 Crossback

Startet av GeirOlav, torsdag 05. april 2018, klokken 10:24

« forrige - neste »

Daniel_0007

Sitat fra: hemi på torsdag 04. april 2019, klokken 01:13
har NOEN fortsatt tenkt å bestille seg en ds3?

Ja tross alle manglene den har, vurderer model 3 men dårlig service og kvantiet over kvalitet er ikke helt bra heller.
Model 3 2019 LR Rwd

EV-FTW

Sitat fra: Daniel_0007 på torsdag 04. april 2019, klokken 11:25
Sitat fra: hemi på torsdag 04. april 2019, klokken 01:13
har NOEN fortsatt tenkt å bestille seg en ds3?

Ja tross alle manglene den har, vurderer model 3 men dårlig service og kvantiet over kvalitet er ikke helt bra heller.

Med tanke på hvor mange biler Tesla har levert av Model 3, er ikke antallet med feil helt sinnsykt. Og de er veldig velvillige med å fikse det som er av problemer. Men ja, det kan ta litt tid.

DS3 aner vi ikke kvalitet på enda. Ei heller kvalitet på service apparatet. Eneste vi vet er at det har tatt lang tid å få informasjon om bilen, og at det ikke satses på produksjon, så det tar lang tid å få levert.

For meg er den uaktuell grunnet dårlig utsyn fra baksetet, og rekkevidden er ikke noe å rope hurra for lengre. Sånn sett ville jeg heller valgt Model 3. Men jeg venter på Model Y.
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

Electric cars in Norway

Det virker på meg som DS3 valgte feil strategi med å markedsføre bilen så tidlig når de enda ikke har bilene for prøvekjøring butikkene. De burde valgt kortere tid fra reservasjonsløsningen kom og frem til vi kunne prøvekjørt bilen.

Daniel_0007

Sitat fra: Electric cars in Norway på søndag 07. april 2019, klokken 12:00
Det virker på meg som DS3 valgte feil strategi med å markedsføre bilen så tidlig når de enda ikke har bilene for prøvekjøring butikkene. De burde valgt kortere tid fra reservasjonsløsningen kom og frem til vi kunne prøvekjørt bilen.

Største problemet er at det virker som fosil versjonen de satser på, el versjonen blir bare en nisje model.
Man får ikke el seter eller focal stereo på el versjonen og unnskyldningen for stereoannleget er at de trenger rommet under bak for oppebevaring av kabler hvor subwoofer kommer, enkel løsning på det hadde vært en frunk eller subwoofer under forsetene.
Og på fredag kom nok en mail fra DS, hvor de skryter av Norge er prioritert marked men vi får bare 100 av 500 premiere modeller i år av elbilen.
Lukter fiasko lang vei, full levereanse starter første halvår 2020, da er det flere konkurrenter som tilbyr bedre til samme pris eller rimeligere samt at model Y er nok ikke mer enn kanskje 2 år unna for Norges del
Model 3 2019 LR Rwd


Electric cars in Norway

Takk - det var en nyttig video av bensin 130 hk. Se 8 min 45 sek fra videoen som viser baksetet. Det ser da bra ut såfremt begge forsetene står i normal posisjon og ikke er satt helt fremme for lage kunstig stort rom til baksetet. Jeg har lest at dårlig bakseteplass er ankepunkt på den elektriske varianten men den videoen  som viser bensinvarienten er da ikke så ille eller?

Daniel_0007

Sitat fra: Electric cars in Norway på søndag 14. april 2019, klokken 19:27
Takk - det var en nyttig video av bensin 130 hk. Se 8 min 45 sek fra videoen som viser baksetet. Det ser da bra ut såfremt begge forsetene står i normal posisjon og ikke er satt helt fremme for lage kunstig stort rom til baksetet. Jeg har lest at dårlig bakseteplass er ankepunkt på den elektriske varianten men den videoen  som viser bensinvarienten er da ikke så ille eller?

Hvis du bor i oslo området så vil bos ha bensin versjonen utstilt på økern frem til onsdag, har testa å sitte bak, syns det var helt greit men knærne gikk helt inn i forsetet når forsetet stod i posisjon sånn midt på og jeg er 1.76
Model 3 2019 LR Rwd

geear

Top gear har testet:

https://www.topgear.com/car-reviews/ds-3-crossback-hatchback-2019/first-drive

Dessverre bekrefter de en del av det jeg var redd for, at noen grensesnitt ser ut for å ha samme problemer som Citröen sine modeller (feks C3 og C4).

Har forøvrig kønummer 6x og INGEN foran har kansellert, siden dag 1.

Daniel_0007

Sitat fra: gr på lørdag 18. mai 2019, klokken 08:04
Top gear har testet:

https://www.topgear.com/car-reviews/ds-3-crossback-hatchback-2019/first-drive

Dessverre bekrefter de en del av det jeg var redd for, at noen grensesnitt ser ut for å ha samme problemer som Citröen sine modeller (feks C3 og C4).

Har forøvrig kønummer 6x og INGEN foran har kansellert, siden dag 1.

Kønr blir ikke oppdatert er nok flere foran deg som har hoppet av, har sjøl kansellert og hadde nr 43
Model 3 2019 LR Rwd

Softblue

Tror ikke de vil oppdatere kønummer, for det vil vise at køen er borte?
2019 Tesla model 3 LR RWD
2015 Mercedes Benz B Electric Drive, Urban (Solgt).
150.000 elektriske kilometer.

batterimannen

#310
Sitat fra: Softblue på onsdag 22. mai 2019, klokken 10:03
Tror ikke de vil oppdatere kønummer, for det vil vise at køen er borte?

Jeg droppet ut av DS3 køen da pris og specs kom ut. Brukte heller pengene på en ny-flippet kona forrige uke. Slipper haifinnen, manuelle seter og kortere rekkevidde. Klarer meg med manglende appstøtte og lydisolering. Tror vi klarer oss lenge med Kona, enten mange år... eller til Skoda Vision iV SUVen kommer  ???

Jeg vurderte Kona før DS3 ble annonsert, men da var flippeprisen på Kona så høy, og jeg stod ikke i kø. Da DS3 kom ble jeg ganske gira på den (minus haifinnen). Det var først da prisene tikket nedover i mars/april (levering Model 3) at jeg begynte å tenke på Kona igjen.

Står som nevnt tidligere i køen til ID.3 (res. under 500), men nå som vi kjøpte en bil så regner jeg med å droppe den. Er litt fristet av Vision iV (res. litt over 200), så det blir nok den mest sannsynlige oppgraderingen (om vi trenger oppgradering...).

Edit: Har venner og bekjente som f.eks kun har eid Alfa Romeo, Volvo eller VW. Det har jeg aldri skjønt meg på (sikkert ikke like utbredt blant elbileiere av naturlige grunner). Jeg dropper merker eller konglomerater (PSA, VAG osv) like lett som andre dropper kildesortering.
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

GreenEyez

Da ble jeg hivd ut fra reservasjonskøen.


Sent from my iPhone using Tapatalk
--
Renault Zoe 41 kWh 2018-2019
Tesla Model 3 LR AWD EAP/FSD svart/hvit 03/19

Pod Point hjemmelader 3,6 kW med trafo

Trekkoppbil

Jeg fikk også en sånn melding på epost på fredag.
Men jeg finner ingen skjema for å fylle inn kontonummer for refusjon, og jeg har enda ikke fått noen penger tilbake, og når jeg jeg logger meg inn på https://reserver.dsautomobiles.no så ser det ut som at jeg fortsatt har en reservasjon.

Er det noen som kjenner til en kjapp måte å få penga tilbake på?

Bilen ser kul ut, men jeg finner ingen valg for 4-hjulstrekk, og da er det vel ikke så mye å ha?

telcontar

Kommer ingen ren el SUV med 4x4 fra PSA med det første

batterimannen

Sitat fra: Trekkoppbil på torsdag 19. september 2019, klokken 19:41
Jeg fikk også en sånn melding på epost på fredag.
Men jeg finner ingen skjema for å fylle inn kontonummer for refusjon, og jeg har enda ikke fått noen penger tilbake, og når jeg jeg logger meg inn på https://reserver.dsautomobiles.no så ser det ut som at jeg fortsatt har en reservasjon.

Er det noen som kjenner til en kjapp måte å få penga tilbake på?

Bilen ser kul ut, men jeg finner ingen valg for 4-hjulstrekk, og da er det vel ikke så mye å ha?

Det har vel aldri vært snakk om 4WD på denne bilen.

Må nok ut med mer penger eller vente en stund om du skal ha motor foran og bak. Model X, E-tron, I-pace og EQC 400 4Matic. Har du en bøtte med is i magen så kan du vente litt over et år på Skoda Vision iV SUV, VW ID.4 (tidligere Crozz) eller Ford Mach E. 

Hvis du vil ha 4WD og klarer deg uten SUV-aktig bil, så kan du gå for Model 3 eller vente på Polestar 2.
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA