Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

DS 3 Crossback

Startet av GeirOlav, torsdag 05. april 2018, klokken 10:24

« forrige - neste »

Daniel_0007

Sitat fra: hemi på tirsdag 08. januar 2019, klokken 00:38
Da var den avbestilt, tenker at i starten av 2019 hadde nok dette vært en kul sak, franskmennene kan bygge morsomme biler, men mot slutten av 2019 med estimert wltp er jeg skeptisk. Tiden får vise :)

Hadde sunket noen hundre nr på ventelisten når jeg avbestilte nå, så tydeligvis ikke alene

Enig der hadde den kommet til våren kunne den blitt en best selger men å drøye den til slutten av året, er litt som å skyte seg i foten med tanke på alle konkurrentene som kommer i 2020, virker som og nye soul og kommer før denne med ca samme størrelse men større batteri og trolig lavere pris men på kia vis så får vi nok ikke mange biler hit, leaf plus og kommer trolig før, virker mer som ds ønsker å selge ice biler , spesielt i land som er snillere på avgifter enn i norge så blir trolig el versjonen 100 000 kr mer, er som i England kona bensin selges for 22 000 £ mens kona el er 35 000 £ med største batteriet i samme utstyrs nivå.
Model 3 2019 LR Rwd

DS3

Enig i at denne kommer alt for sent.

Litt rart at de skryter av at denne bilen, i motsetning til mange andre, er bygget som elbil og deretter gjort om til bensin / diesel, og likevel kommer fossilvarianten på markedet over et halvt år før el..?

Mitt kønummer har ikke endret seg siden jeg la inn reservasjonen.. Vet vi hvor mange som står på liste nå?

sjossang

Jeg håper virkelig at DS3 lykkes. Jeg ønsker meg en bil med høyere standard og bedre løsningen enn "de andre".

DS er jo et luksusmerke, men hvis vi ender opp med å få en bil som blir lik Kona, eNiro og Leaf+ i kvalitet, så bør DS3 vinne oss over på pris. Er den derimot mye bedre i kvalitet, så kan også høyere pris forsvares.

Sjekket kønummeret mitt også (https://reserver.dsautomobiles.no/ds3-crossback/profile/) og var nå nede på 300-tallet. Tror jeg originalt var over 600 da jeg reserverte...
Y LR hvit/hvit

Roy Aasen

Jeg hadde liste nr 830 på dag en, og det har ikke endret seg. Ikke at det spiller noen rolle.

geear

Er på 6x og har hatt samme nummer helt fra starten. Kommer ikke til å kjøpe den, men har ikke kansellert enda. Det er litt fristende å henge med og se hva som kommer av info, men vet jo allerede forholdsvis mye.

Cral

Sitat fra: sjossang på fredag 11. januar 2019, klokken 11:48
Sjekket kønummeret mitt også (https://reserver.dsautomobiles.no/ds3-crossback/profile/) og var nå nede på 300-tallet. Tror jeg originalt var over 600 da jeg reserverte...

Da er det noe rart ute å går. Jeg har vært stabil på 584 siden jeg kom igjen.
~Cral

Elbil historikk
2017 FL E-Golf
2015 Kia Soul 27kWt
2019 Kia eNiro
2019 Kia eNiro
2021 Polestar 2

hemi

Jeg var nede på lav 300 fra 650-680 somewhere når jeg avbestilte

batterimannen

Sitat fra: sjossang på fredag 11. januar 2019, klokken 11:48
Jeg håper virkelig at DS3 lykkes. Jeg ønsker meg en bil med høyere standard og bedre løsningen enn "de andre".

DS er jo et luksusmerke, men hvis vi ender opp med å få en bil som blir lik Kona, eNiro og Leaf+ i kvalitet, så bør DS3 vinne oss over på pris. Er den derimot mye bedre i kvalitet, så kan også høyere pris forsvares.

Sjekket kønummeret mitt også (https://reserver.dsautomobiles.no/ds3-crossback/profile/) og var nå nede på 300-tallet. Tror jeg originalt var over 600 da jeg reserverte...

Høy standard, som at den ikke har elektrisk justerbare seter eller varme i ratt (sistnevnte er ikke så viktig for meg som elektrisk justerbare seter). Tror at ratter også får manuell innstilling, men det vet jeg ikke helt. Får vente og se hvilken pris den får, men koster den en del, så heller jeg mot å vente på I.D Neo...

Mitt nr har heller ikke endret seg siden dagen jeg reserverte. 
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

arthur

Står fortsatt med samme kønummer som da jeg bestilte opprinnelig så her er det noe som ikke fungerer. Overrasket over det? Nei, ikke i det hele tatt, dessverre.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

sjossang

Jeg blir veldig usikker - betyr uansett ikke så mye for meg om vi er 600 eller 300 :)

Venter uansett på mer informasjon om bilen. Ble fortalt at bensinutgaven ville komme til Norge til våren (mars/april?) og at vi da kunne få prøvekjøre denne. Selv om motor og ytelse ikke vil være likt, så vil interiør være ganske likt.

Vi ønsker oss også elektriske seter, gjerne med minne som følger nøkkel.
Y LR hvit/hvit

Typhoon7

Elektriske seter er fint det, og har hatt det i de siste bilene mine, men justerer vel setet 1 gang i året (etter service), så noe "make or break" er det ikke for min del. Det er heller andre ting, som gjør at jeg avbestiller.

Daniel_0007

Sitat fra: Typhoon7 på tirsdag 15. januar 2019, klokken 13:09
Elektriske seter er fint det, og har hatt det i de siste bilene mine, men justerer vel setet 1 gang i året (etter service), så noe "make or break" er det ikke for min del. Det er heller andre ting, som gjør at jeg avbestiller.

sant det men er man 2 eller flere sjåfører i familien så blir det en del justeringer, tesla er helt konge på det bare logge deg så justeres sete og ratt automatisk slik at man har valgt.
Annen ting at det er veldig mange trange plasser i p hus da jo konge med el seter med minne bare ta setet helt bak slik at man kommer seg ut uten å slå døra i veggen eller side mannen så når man setter seg inn igjen bare trykke på minne
Model 3 2019 LR Rwd

DS3

Sitat fra: sjossang på mandag 14. januar 2019, klokken 12:11
Jeg blir veldig usikker - betyr uansett ikke så mye for meg om vi er 600 eller 300 :)

Venter uansett på mer informasjon om bilen. Ble fortalt at bensinutgaven ville komme til Norge til våren (mars/april?) og at vi da kunne få prøvekjøre denne. Selv om motor og ytelse ikke vil være likt, så vil interiør være ganske likt.

Vi ønsker oss også elektriske seter, gjerne med minne som følger nøkkel.

Minne som følger nøkkel har faktisk ikke DS7 en gang.. Har også skjønt det sånn at bensinutgave kommer i mars.

batterimannen

Hun som var på fremvisningen av DS3 i Oslo sentrum sa at bilen ikke kom med elektrisk justerbare seter, hverken med eller uten minne. Etter at jeg hørte det, så heller jeg mot å vente på ID Neo (ikke at jeg vet om den får det heller).
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

Typhoon7

Sitat fra: Daniel_0007 på tirsdag 15. januar 2019, klokken 14:47

sant det men er man 2 eller flere sjåfører i familien så blir det en del justeringer, tesla er helt konge på det bare logge deg så justeres sete og ratt automatisk slik at man har valgt.
Annen ting at det er veldig mange trange plasser i p hus da jo konge med el seter med minne bare ta setet helt bak slik at man kommer seg ut uten å slå døra i veggen eller side mannen så når man setter seg inn igjen bare trykke på minne

Løsningen er at samboeren er like høy, og har samme preferanser på sittestilling :-)

Når det er sagt, så har jeg full forståelse for at folk ønsker dette, men for oss er behovet minimalt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA