Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

DS 3 Crossback

Startet av GeirOlav, torsdag 05. april 2018, klokken 10:24

« forrige - neste »

Daniel_0007

Sitat fra: batterimannen på mandag 24. desember 2018, klokken 21:41
Hvis man ikke kan forvente å få den før 2020 og de begynner å strekke prisantydning videre oppover, så begynner jeg å helle mot Leaf 60, eventuelt I.D. Neo...

– Per i dag har vi 1600 på reservasjonsliste, som har betalt 3333 kroner, sier Stian Gihle, PR- og informasjonsansvarlig for DS.

Det er ventet noen få biler hit på tampen av 2019, mens den store utrullingen tar til i starten av 2020.


https://www.rb.no/bil/elbil/forbrukertips/elbilene-som-er-rett-rundt-hjornet/s/5-43-953091

Enig hele elbil satsingen til ds virker litt halveis samme som koreanerne, artig at ds sendte mail igår og sier at 2019 blir et elektrisk år når de skal bare levere noen få biler, 2020 kommer id neo med trolig lavere pris og, vurderer å heller å satse på den
Model 3 2019 LR Rwd

hemi

Konkurransen blir bare hardere, så må jo faktisk stille med vettug bil og rekkevidde om dagen.

Goggen123

Sitat fra: Daniel_0007 på mandag 24. desember 2018, klokken 23:46
Sitat fra: batterimannen på mandag 24. desember 2018, klokken 21:41
Hvis man ikke kan forvente å få den før 2020 og de begynner å strekke prisantydning videre oppover, så begynner jeg å helle mot Leaf 60, eventuelt I.D. Neo...

– Per i dag har vi 1600 på reservasjonsliste, som har betalt 3333 kroner, sier Stian Gihle, PR- og informasjonsansvarlig for DS.

Det er ventet noen få biler hit på tampen av 2019, mens den store utrullingen tar til i starten av 2020.


https://www.rb.no/bil/elbil/forbrukertips/elbilene-som-er-rett-rundt-hjornet/s/5-43-953091

Enig hele elbil satsingen til ds virker litt halveis samme som koreanerne, artig at ds sendte mail igår og sier at 2019 blir et elektrisk år når de skal bare levere noen få biler, 2020 kommer id neo med trolig lavere pris og, vurderer å heller å satse på den

Vel, DS har vel levert så langt. De kom "ut av inget" på bilutstillingen i høst, så ble den åpnet for reservasjon i Norge, og forrige uke var bilen på visning i Oslo. Dette kaller jeg å levere så langt, i motsetning til en del andre merker som i lang tid i forveien kommer med blabla om alt de skal levere i fremtiden, som så må justeres underveis.

Daniel_0007

Sitat fra: Goggen123 på tirsdag 25. desember 2018, klokken 18:40
Sitat fra: Daniel_0007 på mandag 24. desember 2018, klokken 23:46
Sitat fra: batterimannen på mandag 24. desember 2018, klokken 21:41
Hvis man ikke kan forvente å få den før 2020 og de begynner å strekke prisantydning videre oppover, så begynner jeg å helle mot Leaf 60, eventuelt I.D. Neo...

– Per i dag har vi 1600 på reservasjonsliste, som har betalt 3333 kroner, sier Stian Gihle, PR- og informasjonsansvarlig for DS.

Det er ventet noen få biler hit på tampen av 2019, mens den store utrullingen tar til i starten av 2020.


https://www.rb.no/bil/elbil/forbrukertips/elbilene-som-er-rett-rundt-hjornet/s/5-43-953091

Enig hele elbil satsingen til ds virker litt halveis samme som koreanerne, artig at ds sendte mail igår og sier at 2019 blir et elektrisk år når de skal bare levere noen få biler, 2020 kommer id neo med trolig lavere pris og, vurderer å heller å satse på den

Vel, DS har vel levert så langt. De kom "ut av inget" på bilutstillingen i høst, så ble den åpnet for reservasjon i Norge, og forrige uke var bilen på visning i Oslo. Dette kaller jeg å levere så langt, i motsetning til en del andre merker som i lang tid i forveien kommer med blabla om alt de skal levere i fremtiden, som så må justeres underveis.

de bilene som har vært utsilt har jo bare vært et skall uten motor eller batteri, virker mer som de satser mer på fosil biler enn el biler, har alt ds7 og ds3 fosil kommer i mars mens elbil ikke kommer før slutten av 2019, id neo er alt ute på test ikke sett noe til en ds3 crossback e-tense som kjører rundt samt at jeg ikke har hørt noe om at de har gjort noe avtale om hvem som skal levere batteriene, vw har alt begynt å sikre seg at de får nok batterier men vi får se
Model 3 2019 LR Rwd

Goggen123

Ser i en leserkommentar til denne artikkelen at DS3 ikke får varme i rattet?
https://www.tek.no/artikler/dette-er-elbilene-som-kommer-i-2019/454583?utm_term=df-86-kfd9ea51%3Adf-86-kfd9ea51

Noen som vet om dette stemmer? Snodig å lansere "en luksøriøs folkebil" i 2019 som verken har el-regulerbare seter eller varme i rattet.

hemi

Audi selger deg en e-tron til 1 mill uten det :p dvs du får ikke varme og adaptiv cruise/"autopilot"

Counterpointer

Model 3 har heller ikke rattvarme , selv ikke på en model til over 600k.....

Goggen123

Jaja...min Leaf 30kwh er kanskje ikke så dum allikevel.  :laugh:
En ting er å ikke levere det som standard men tilleggsutstyr , men å ikke levere det i det heletatt er jo...snålt.

hemi

Men enig i at det er pussig, med model 3 på trappene, trolig før DS3, + alt klusset som gjorde at jeg fikk høyt tall på ds3 bestilling (websiden virket jo ikke)  vurderer jeg hoppe av allerede nå.

Blir veldig imponert/overasket om de slår kona og e-nero samt model 3 på pris / rekkevidde

Sandnes

Da er DS3 avbestilt til fordel for ny i3. Denne fikk jeg levert allerede før jul - det medførte at jeg fikk akseptabelt betalt for min 2014 BMW i3. Kjekt å få solgt den mens det enda var garantier igjen på den.
Skoda Superb - 09
Citroen C1 - 09
Honda CBR600F - 01
BMW i3

hemi

også bestilt, og fått ny i3 i mellomtiden, derfor det også ikke brenner såååå mye for ds3, bestilt en model 3 og.. ;)

DS3

Spennende at man kan få bilen allerede i år (spørs hvor mange "noen få biler i 2019" er så klart).
Føler det har vært nærmest helt stille fra DS siden jeg bestilte bilen, og er nå mer fristet av Tesla Model 3 mtp. pris, rekkevidde, størrelse osv..

Noen som var å så på DS3-"skallet" live som også har sett Model 3 og kan gjøre en liten sammenligning?

sjokomelk

DS3 Crossback skal vel bygges på samme plattform som Peugeot 2008 hvis jeg leser ting rett. Så det er en liten by-SUV på størrelse med Hyundai Kona og Toyota C-HR. Model 3 er på størrelse med Audi A4.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

Daniel_0007

riktig er ganske lik kona på dimensjoner med lite bagasjerom og trangt baksete, model 3 er nesten halv meter lenger, så hvis man har litt større barn burde man heller ta model 3 evt e-niro
Model 3 2019 LR Rwd

hemi

Da var den avbestilt, tenker at i starten av 2019 hadde nok dette vært en kul sak, franskmennene kan bygge morsomme biler, men mot slutten av 2019 med estimert wltp er jeg skeptisk. Tiden får vise :)

Hadde sunket noen hundre nr på ventelisten når jeg avbestilte nå, så tydeligvis ikke alene

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA