Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

DS 3 Crossback

Startet av GeirOlav, torsdag 05. april 2018, klokken 10:24

« forrige - neste »

Daniel_0007

Kanskje ta med at det er i Haakon VII gate og mandag 10 desember mellom 17-20 vil være eget arrangement for de som har reservert hvor man kan stille spørsmål og.
Vanlig åpningstid er 09-17 mandag til fredag og 10-15 på lørdag.
Model 3 2019 LR Rwd

chrgod

Dagens Næringsliv har vært på besøk.
https://www.dn.no/DNtv/video/2018/12/07/1609/over-1600-nordmenn-star-i-ko-for-elbilen-her-er-den-pa-besok-i-norge


Liker designet, men heller mot at  TM3 gir mer for pengene, får se når den kommer i standardutgave.
2022 Tesla Y

Daniel_0007

Sitat fra: chrgod på fredag 07. desember 2018, klokken 19:57
Dagens Næringsliv har vært på besøk.
https://www.dn.no/DNtv/video/2018/12/07/1609/over-1600-nordmenn-star-i-ko-for-elbilen-her-er-den-pa-besok-i-norge


Liker designet, men heller mot at  TM3 gir mer for pengene, får se når den kommer i standardutgave.

Enig der men spørs på prisen 350 ish for  first edition blir for nærme model 3 spesielt hvis mr kommer til sommeren altså før denne og vil trolig koste 450 000 med meste av utstyr.
Model 3 2019 LR Rwd

batterimannen

Litt skuffet av at bilen får ikke elektrisk justerbare seter (sannsynligvis en deal-breaker for oss). Den kommer også en del måneder etter enn det vi forventet.

Pris kommer forhåpentligvis i løpet av februar (kanskje mars) og bestilling i april/mai. Produksjon av elektrisk utgave starter tidlig høst neste år, med levering fra neste vinter. 

500 første får sånn tak som er utstilt i showroomet i sentrum. Resten får metalltak. Man får ikke åpnet dørene eller baggasjerommet på bilen i showroom.

Den har plass til 2 barneseter med isofix samtidig. Som tidligere nevnt så kommer noen fra DS dit på mandag, men tviler på at de sier noe mer. De skulle fortelle noe om historien til DS osv.

En teknologisk og "premium bil" men så må man jukke på spaker og hendler for å justere setene... wtf!
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

batterimannen

Kan legge til at det er 1600 stk i kø (som også nevnt i DN sin video).
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

Electric cars in Norway

Jeg skal innom i morgen og tar en video som jeg legger ut på youtube kanalen min "www.youtube.com/channel/UCuRjRT0Sgp1keeGdpaAhz4w"

Elmo

Sitat fra: Electric cars in Norway på søndag 09. desember 2018, klokken 20:14
Jeg skal innom i morgen og tar en video som jeg legger ut på youtube kanalen min "www.youtube.com/channel/UCuRjRT0Sgp1keeGdpaAhz4w"
Beklager, men jeg er ikke sikker på at jeg er klar for flere av de trøstesløst dårlige videoene dine :( :+1:
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

batterimannen

Var det noen som var innom på mandag da DS Norge var der, og fikk noe interessant info?
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

Roy Aasen

Kanskje er det så at de aller fleste muligens ikke frekventerer forumet?
Selv hadde jeg ikke lyst til en 200km rundtur bare får å se på en bil hvor dørene ikke kan åpnes

Goggen123

Har vært innom, men ikke når folka fra DS var der.

Synes bilen så ennå mindre ut i virkeligheten,  og litt smale seter? Kult design og ikke mye hardplast innvendig.

batterimannen

Når bilen kommer på markedet i løpet av neste høst skal prisen ligge et sted mellom 320 – 330.000, forventer
importøren.
https://www.elbil24.no/nyheter/plutselig-stod-elbilen-i-oslo/70548474

Får håpe 320 000 er inkl det aller meste av hjelpefunksjoner (ryggekamera, autopilot, autopark etc). Ellers blir det for dyrt. Blir spennende å se hvordan Leaf 60 kwh blir på pris og om de kan levere tidligere. Virket som kun de første kunne få DS3 før jul da jeg var innom.
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

batterimannen

Siden DS3 ikke kommer for levering 'før vinteren' så lurer jeg på om levering ikke blir så ulik som for Opel eCorsa og Pegeot 208. De skal begge kunne reserveres uti første halvår 2019. Så en britisk side nevne at eCorsa skulle starte levering i desember 19, men det kan jo bare være spekulasjoner. Det er i hvert fall mye flere nyhetssaker om eCorsa enn den elektriske 208.

Litt overrasket av at DS3 kommer i produksjon i bensinutgave såpass lenge før den elektriske utgaven. Får litt Kia/Hyundai-vibber, at de kanskje ikke ønsker å satse på det, men at det er mer en strategi for å prøve ut konseptet før de "tvinges" over på mer og mer elektrisk om noen år.
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

xyzzy

#252
Sitat fra: batterimannen på fredag 14. desember 2018, klokken 19:50
Når bilen kommer på markedet i løpet av neste høst skal prisen ligge et sted mellom 320 – 330.000, forventer
importøren.
https://www.elbil24.no/nyheter/plutselig-stod-elbilen-i-oslo/70548474

Får håpe 320 000 er inkl det aller meste av hjelpefunksjoner (ryggekamera, autopilot, autopark etc). Ellers blir det for dyrt. Blir spennende å se hvordan Leaf 60 kwh blir på pris og om de kan levere tidligere. Virket som kun de første kunne få DS3 før jul da jeg var innom.

DS er vel ment å ligge høyere i pris enn Nissan, på samme måte som BMW ligger høyere enn Toyota. DS skal være et premiummerke, noe Nissan ikke er. DS er Citroëns forsøk på å komme inn i premiumsegmentet med et eget merke, der én av modellene altså er elbil.

Nissans forsøk i dette segmentet er Infiniti, og det selges ikke i Norge - og har vel heller ingen elbiler.

Om DS3 elektrisk  med kvalitet, materialvalg, kjøreegenskaper, service etc fortjener betegnelsen  premium gjenstår å se, men at forventet pris er høyere enn f.eks. Leaf er utvilsomt.

Daniel_0007

Sitat fra: batterimannen på søndag 16. desember 2018, klokken 10:56
Siden DS3 ikke kommer for levering 'før vinteren' så lurer jeg på om levering ikke blir så ulik som for Opel eCorsa og Pegeot 208. De skal begge kunne reserveres uti første halvår 2019. Så en britisk side nevne at eCorsa skulle starte levering i desember 19, men det kan jo bare være spekulasjoner. Det er i hvert fall mye flere nyhetssaker om eCorsa enn den elektriske 208.

Litt overrasket av at DS3 kommer i produksjon i bensinutgave såpass lenge før den elektriske utgaven. Får litt Kia/Hyundai-vibber, at de kanskje ikke ønsker å satse på det, men at det er mer en strategi for å prøve ut konseptet før de "tvinges" over på mer og mer elektrisk om noen år.

Ja enig der men tviler på det kommer no e-corsa før 2020 samme gjelder nok elektrisk c4, får bare håpe at model 3 og leaf+ gir dem et spark i rumpa slik at de begynner å levere fra høsten slik planen egentlig var i begynelsen men jo mer info som kommer om ds3 jo mindre frister for min del, har kønr 43 så burde være blant de første men blir bilen over 350 000 uten ekstra utstyr og nærme 400 000 med meste av ekstra utstyr, så fikser jeg heller den 12 år gamle fosil bilen og får den eu godkjent i 2 år til.
Model 3 2019 LR Rwd

batterimannen

Hvis man ikke kan forvente å få den før 2020 og de begynner å strekke prisantydning videre oppover, så begynner jeg å helle mot Leaf 60, eventuelt I.D. Neo...

– Per i dag har vi 1600 på reservasjonsliste, som har betalt 3333 kroner, sier Stian Gihle, PR- og informasjonsansvarlig for DS.

Det er ventet noen få biler hit på tampen av 2019, mens den store utrullingen tar til i starten av 2020.


https://www.rb.no/bil/elbil/forbrukertips/elbilene-som-er-rett-rundt-hjornet/s/5-43-953091

Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA