Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

DS 3 Crossback

Startet av GeirOlav, torsdag 05. april 2018, klokken 10:24

« forrige - neste »

Roy Aasen

Er reservert pga av design og høyere sittestilling. Rekkevidde på mellom; 300 og 350 km holder for turer også til Dortmund.

batterimannen

#211
Har reservert (ca nr 400) siden den har grei rekkevidde og forhåpentligvis ikke for høy pris. Vi har et barn så den er litt kort og kanskje litt lite baggasjerom.

Designet er greit men ulempen er bakvinduet, hvor man mister veldig mye utsikt, spesielt for barn.

Hadde nok gått for Kia Niro om jeg hadde vært tidligere ute. Hvis prisen på DS 3 blir for høy og Kia klarer å dytte ut nok Niroer, så kan hende jeg hopper over på Niro (brukt).
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

Daniel_0007

Jeg gir f for utsikten bak, er ikke jeg som skal sitte bak, ikke har jeg barn heller men ja som folk lenger opp sier, denne blir vanskelig å flippe slik som ioniq og leaf 40, ligger mange på finn under prisen av ny bil.
Model 3 2019 LR Rwd

tuono

Morsom pg flott bil med den franske særheten som (i min verden) er velkommen. Tror dette blir ei komfortboble av en annen verden.
Hadde det ikke vært for at jeg har en Kona underveis fra Korea, så hadde en resevasjon av denne vært høyaktuelt.

Ole K

Ser ut til å bli ein retteleg lugum liten bil.  Godt og sikkert utstyrt.  Kva med varming av batteripakke / varme i rattet / stoffseter og ikkje minst hengarfeste??  Om ikkje anna så det vert råd å dra med seg nokre hundre kilo.
Skal dei 5 DS-forhandlarane i Norge stå for utlevering / service av DS3 E-Tense - eller blir Citroen-forhandlarane nytta?  Blir eit spanande  år for el-bil framover!
Ole K - Bur i Vågå

batterimannen

Jeg bryr meg ikke om hengerfeste i det hele tatt, selv om jeg ser mange her synes det er viktig. Tror at DS 3 har litt lite batteri og kort rekkevidde for å tilby mulighet for krok.

Skal jeg bli kvitt noe så legger jeg heller ut en småjobb på Finn. Sist jeg skulle kvitte meg med en dobbeltseng så var den borte under 1 time etter at jeg la ut annonsen.
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

Daniel_0007

Sitat fra: Ole K på mandag 08. oktober 2018, klokken 10:09
Ser ut til å bli ein retteleg lugum liten bil.  Godt og sikkert utstyrt.  Kva med varming av batteripakke / varme i rattet / stoffseter og ikkje minst hengarfeste??  Om ikkje anna så det vert råd å dra med seg nokre hundre kilo.
Skal dei 5 DS-forhandlarane i Norge stå for utlevering / service av DS3 E-Tense - eller blir Citroen-forhandlarane nytta?  Blir eit spanande  år for el-bil framover!

citroen har blitt en del av bos nå, så alle steder som driver med service av peugeot, driver og service av citroen og ds som regel men ja ifølge bos sin side så er kun fire forhandlere av ds men de har nok mulighet å rotere litt rundt hvis ds blir super populært i, de har 7 forhandlere i stor oslo f.eks i motsetning til tesla som har vel kun 2 i oslo området og vokst seg ut slik at de må bygge et helt nytt på karihaugen.
Bos skal vel og tar over lokalene til thrane steen og over nyttår så da får de og.
Model 3 2019 LR Rwd

elKona

Sitat fra: batterimannen på søndag 07. oktober 2018, klokken 18:28
Designet er greit men ulempen er bakvinduet, hvor man mister veldig mye utsikt, spesielt for barn.

Barna har vel ikke sett ut av vinduet etter at de fikk iPhone.. kunne droppet vinduet helt uten at de bryr seg  ::)

Stig@tle

Synsing om støy i ds3 kontra niro og kona?
Tro det blir en annen hverden...og 1 pri for meg m bil..el eller ikke ..
🏎�  Hyundai Kona Prem. 64kw 20 mod. 76'km

🚲  Elife Gaupe - 22 mod. 250km

batterimannen

Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

HansC

Noen som har info om garantier, tenker særlig på batteri...?

batterimannen

Britisk side som gjetter på pris:
https://ev-database.uk/car/1148/DS-3-Crossback-E-Tense

The DS 3 Crossback E-Tense has an estimatedn On The Road Price (OTR) of £29,500. The OTR Price includes VAT, first year of VED, vehicle first registration fee, number plates and delivery. The DS 3 Crossback E-Tense is eligible for the Plug-In Car Grant (PICG) of £3,500. The grant will be applied to the final invoice price of the car. The OTR Price including the PICG for the DS 3 Crossback E-Tense is £26,000.


Virker litt optimistisk?
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

Daniel_0007

Sitat fra: batterimannen på torsdag 01. november 2018, klokken 22:51
Britisk side som gjetter på pris:
https://ev-database.uk/car/1148/DS-3-Crossback-E-Tense

The DS 3 Crossback E-Tense has an estimatedn On The Road Price (OTR) of £29,500. The OTR Price includes VAT, first year of VED, vehicle first registration fee, number plates and delivery. The DS 3 Crossback E-Tense is eligible for the Plug-In Car Grant (PICG) of £3,500. The grant will be applied to the final invoice price of the car. The OTR Price including the PICG for the DS 3 Crossback E-Tense is £26,000.


Virker litt optimistisk?

Ja pundet ligger på nesten 11 så kan ikke se denne koste 270 000, ser forresten kona i 39 kwh utgave som ikke fåes her selges i uk for £27 000 i premium utgave, de burde ikke legge seg altfor høyt over kona spør du meg.
Kan ikke se for meg at man får en elektrisk ds3 til under 330 000
Model 3 2019 LR Rwd

batterimannen

Sitat fra: Daniel_0007 på fredag 02. november 2018, klokken 10:40
Sitat fra: batterimannen på torsdag 01. november 2018, klokken 22:51
Britisk side som gjetter på pris:
https://ev-database.uk/car/1148/DS-3-Crossback-E-Tense

The DS 3 Crossback E-Tense has an estimatedn On The Road Price (OTR) of £29,500. The OTR Price includes VAT, first year of VED, vehicle first registration fee, number plates and delivery. The DS 3 Crossback E-Tense is eligible for the Plug-In Car Grant (PICG) of £3,500. The grant will be applied to the final invoice price of the car. The OTR Price including the PICG for the DS 3 Crossback E-Tense is £26,000.


Virker litt optimistisk?

Ja pundet ligger på nesten 11 så kan ikke se denne koste 270 000, ser forresten kona i 39 kwh utgave som ikke fåes her selges i uk for £27 000 i premium utgave, de burde ikke legge seg altfor høyt over kona spør du meg.
Kan ikke se for meg at man får en elektrisk ds3 til under 330 000

De tror 29 500 £ inkl britisk moms og bilavgift. Vet ikke hvor mye de avgiftene er på. Når jeg har sett artikler hvor de sier at den koster rundt 300 000 i Norge, så satser jeg på 300 000 +- 25 000. Kanskje optimistisk, hvem vet. Blir den mye dyrere ville jeg vurdert Ampera e eller Leaf 60kw (om den kommer før DS3).Tror også de må ha med TM3 i tankene når de bestemmer pris.

Niro har jeg droppet helt ut av, pga pris.
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

geear

Ampera-e kan ikke bestilles ny og er nesten like dyr på bruktmarkedet som e-Niro er ny, og jeg tror den kommer til å ha et mye større verdifall enn e-Niro og alle andre mer kurrante elbiler på markedet.

Hvis DS3 kommer på mer enn 300k med et usselt 39kWh-batteri, så vet jeg ikke helt om jeg syns den gir noe bedre kost-nytte enn Niro akkurat...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA