Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

DS 3 Crossback

Startet av GeirOlav, torsdag 05. april 2018, klokken 10:24

« forrige - neste »

Trond.m

Performance Line er min klare favoritt. Hvis de standardiserer på en variant tror jeg nok den er det mest sannsynlige valget. Men vi får håpe det blir flere valg siden de ønsker å fremstå som en premium leverandør.

hemi

Håper på hot hatchback, franskmennene kan om de vil

De som har kjørt mot renault megane... whatever de hot hatch back utgavene heter du finner haugevis av på nürburgring ser du franskmenn kan om de vil

også endel raske citroen der, DS3 skal jo iiiish være sporty? we will see!

batterimannen

Han sier 320 km WLTP på slutten av videoen (32 mil), men jeg har bare sett 'minst 300 km' fra offisielle sider. Vet han noe vi ikke vet?

https://www.youtube.com/watch?v=Vq1VCuHi7B8&feature=youtu.be
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

chrgod

#198
Reserverte i dag. kønummer 125X. :-)

Liker designet på DS'ene.. Selv om Citroen fremdeles har noen rare løsninger. DS5 har (hadde?) en bakluke som mangler utvendig knapp for å låses opp. Fra utsiden kunne bakluken bare åpnes ved å trykke på knappen på nøkkelen. Det, samt en irriterende start/stopp funksjon gjorde at DS tapte meg som kunde ved bilbytte for fem år siden.

Blir nok et steg opp fra gen 1 Leaf.
2022 Tesla Y

Gordon Retriever

Off-topic varsel!

Sitat fra: chrgod på torsdag 04. oktober 2018, klokken 12:47
DS5 har (hadde?) en bakluke som mangler utvendig knapp for å låses opp. Fra utsiden kunne bakluken bare åpnes ved å trykke på knappen på nøkkelen. Det, samt en irriterende start/stopp funksjon gjorde at DS tapte meg som kunde ved bilbytte for fem år siden.

Den manglende baklukeknappen på DS 5 gjelder kun de aller tidligste bilene, så dette ble korrigert ganske raskt.  Den irriterende start-/stopp-funksjonen finnes vel etterhvert på svært mange fossile biler?  Men også her har det vært en utvikling:  Start-/stopp-systemet på dagens DS 7 oppleves som langt mer irriterende enn det var på DS 5. :(

batterimannen

Noen som vet hvor lang køen er nå?
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: Eleutheros på onsdag 03. oktober 2018, klokken 14:13
Er det ikke litt rart at rekkevidden ikke blir mer enn 300 på WLTP når batteriet er på 50kw/t?
Zoe med 42 kw/t gikk fint 300 kilometer i sommer.
..
Husk at brutto batteri på Zoe ZE40 er ca 46kWh. 50kWh på DS er nok brutto og det ser ikke ut til at man sparer på premium detaljer på DS 3 som sannsynligvis gir en god del høyere vekt enn Zoe.

Softblue

Ser ut til at DS 3 Crossback blir på størrelse med Audi Q2
https://www.youtube.com/watch?v=3xhpvtU-zaM
2019 Tesla model 3 LR RWD
2015 Mercedes Benz B Electric Drive, Urban (Solgt).
150.000 elektriske kilometer.

batterimannen

Sitat fra: Finnøy (Arne Johan Larsen) på lørdag 06. oktober 2018, klokken 00:19
Sitat fra: Eleutheros på onsdag 03. oktober 2018, klokken 14:13
Er det ikke litt rart at rekkevidden ikke blir mer enn 300 på WLTP når batteriet er på 50kw/t?
Zoe med 42 kw/t gikk fint 300 kilometer i sommer.
..
Husk at brutto batteri på Zoe ZE40 er ca 46kWh. 50kWh på DS er nok brutto og det ser ikke ut til at man sparer på premium detaljer på DS 3 som sannsynligvis gir en god del høyere vekt enn Zoe.

Husk at de ikke sier at det blir 300 km WLTP, men -minimum- 300 km WLTP.

Bilde av baggasjerommet i bensinbilen. Regner med at el-bilen blir likt.

Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

brimi

Oj, skal være bra høy for å se noe som helst ut vinduene i baksetet (!)
Bmw i3

Softblue

2019 Tesla model 3 LR RWD
2015 Mercedes Benz B Electric Drive, Urban (Solgt).
150.000 elektriske kilometer.

EV-FTW

Sitat fra: brimi på lørdag 06. oktober 2018, klokken 21:11
Oj, skal være bra høy for å se noe som helst ut vinduene i baksetet (!)


Er glad jeg ikke satte meg på listen, for måtte trukket den reservasjonen med en gang. Det er helt umulig for barn å se noe ut bak. Helt uaktuelt for meg. Dumt, for bilen er fin på så mye annet.
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

Trond.m

Ja, det kan virke som om DS teamet has satt design foran funksjonskrav. Lave sidevinduer gir pen linjeføring, i motsetning til BMW som har laget en knekk ned (som ser litt rar ut) for å gi passasjerene bak godt utsyn fra sidevinduet. Interiøret på DS er vel også litt sært (som i BMW i3),  men BMW har gjort det mer funksjonalistisk.

Cral

Dette tror jeg blir den perfekte bilen for flopping.

Flopping, mitt forsøk på å være morsom, (noe som forøvrig pleier å feile skikkelig) men jeg ser for meg at de som prøver å flippe denne, kommer til å gå på en smell, innen denne bilen er levert, vil det ligge en god del Kona, Niro og M3 på finn, alle biler som får lengre rekkevidde.

Så da sitter man igjen med at denne bilen blir en bil for enslig og par uten barn, som er mer opptatt av fransk premium komfort enn lang rekkevidde.
~Cral

Elbil historikk
2017 FL E-Golf
2015 Kia Soul 27kWt
2019 Kia eNiro
2019 Kia eNiro
2021 Polestar 2

Aqua

Sitat fra: Cral på søndag 07. oktober 2018, klokken 13:19
Dette tror jeg blir den perfekte bilen for flopping.
Så da sitter man igjen med at denne bilen blir en bil for enslig og par uten barn, som er mer opptatt av fransk premium komfort enn lang rekkevidde.
Det tror jeg du har rett i. Vi har reservert for sikkerhets skyld, dvs. i tilfelle E-Niro blir for dyr og Kona opprettholder sin antydede leveringstid våren 2020. Vi er avhengig av en bil hvor vi sitter høyt og derfor er f.eks. Ionic, E-Golf, Leaf etc. ikke aktuelle alternativer.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA