Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

DS 3 Crossback

Startet av GeirOlav, torsdag 05. april 2018, klokken 10:24

« forrige - neste »

Trekkoppbil

#180
Da var du heldig Fikk 150x her.

Trakk ett lodd, i tilfellet bilen kommer med 4wd.

geear

Kan hende dere snakker om forskjellige ting? Reservasjons-ID (mail) og køplass (finnes på innlogget side)?

Ellers ja, det virker som reservasjons-ID er bare en unik ID som genereres når man går videre i reservasjonsskjemaet og kommer til betaling. Dette skjedde også med Kia Niro, og ser ut for akkurat samme system, bortsett fra at man der ikke har fått tilgang til en innloggingsportal for å se faktisk køplass.

Eleutheros

Sitat fra: gr på onsdag 03. oktober 2018, klokken 13:36
Kan hende dere snakker om forskjellige ting? Reservasjons-ID (mail) og køplass (finnes på innlogget side)?


Jeg snakker om kønummer som jeg finner inne på "min side". Ser at reservasjonsID har et tall som kan se ut som 14xx.

Eleutheros

Er det ikke litt rart at rekkevidden ikke blir mer enn 300 på WLTP når batteriet er på 50kw/t?

Zoe med 42 kw/t gikk fint 300 kilometer i sommer.

Jeg trodde forbedret teknologi på regenerering/coasting kom til å gi lavere forbruk, selv om bilen er større enn Zoe.

Reflektor

Sitat fra: Eleutheros på onsdag 03. oktober 2018, klokken 14:13
Er det ikke litt rart at rekkevidden ikke blir mer enn 300 på WLTP når batteriet er på 50kw/t?

Zoe med 42 kw/t gikk fint 300 kilometer i sommer.

Jeg trodde forbedret teknologi på regenerering/coasting kom til å gi lavere forbruk, selv om bilen er større enn Zoe.

Enig. Mine 3333 er å anse som et veddemål på at den faktisk skal kunne gå lengre. 300km er vel oppgitt som minimum? Mener det har kommet frem et eller annet sted at det kan bli lengre, men husker ikke helt hvor jeg leste det.

DS3

Mener det har vært nevnt 330-350km noen steder..

Trond.m

Sitat fra: DS3 på onsdag 03. oktober 2018, klokken 14:34
Mener det har vært nevnt 330-350km noen steder..
Jeg mener at jeg leste over 320 km et sted. Det er vel bare å vente å se. Å kjøpe elbil har blitt en øvelse i å vente.....lenge  ;)

J@x

Fritt oversatt av Google fra en spansk side..  :) :
https://www.diariomotor.com/noticia/ds-3-crossback-e-tense-adelanto-coche-electrico-2019/
Sitat
Takket være den store kapasiteten til sine batterier, vil DS 3 Crossback E-Tense ha en autonomi på 320 kilometer under WLTP-syklusen , som fremmer en ekte autonomi like i nærheten av figuren.

Fritt oversatt av Google fra en Argentinsk side...   :)  :
https://www.16valvulas.com.ar/el-ds3-crossback-se-presentara-en-argentina-en-el-2019/
Sitat
Alltid på designsiden tilbyr denne modellen et bredt spekter av tilpassing: 10 kroppsfarger, 3 innvendige farger og 5 interiør- og eksteriørmiljøer, kalt "Inspirations" (DS Montmartre, DS Bastille, DS Performance Line, DS Rivoli og DS Opera).

Når det gjelder kjørestøtte, har DS3 Crossback "DS Drive Assist", et halvautonomisk nivå 2 kjøresystem. som styrer bilens fart og bane på ruter. Det har også den automatiske parkeringsplassen "DS Park Pilot", autonom nødbremsing med deteksjon av fotgjengere og syklister dag og natt, og funksjonen "DS Smart Access" som lar deg låse opp og starte kjøretøyet fra en smarttelefon.
2024 Skoda Enyaq IV 85x Sportline i bestilling
2021 VW ID3 1st Plus
2021 Skoda Enyaq IV 80 Sportline (solgt 2024)
2017 VW e-Golf FL
2017 Hyundai Ioniq Electric (solgt)
2014 VW e-Golf (solgt)

Eleutheros

Ja, jeg så også dette med "minimum". Den som venter får se : ) Vi har en vanlig rute som er på ca 270 kilometer, og da har det stor verdi å komme over det på en lading, også om vinteren.

Det blir etterhvert et poeng å holde oversikt over pengene som er plassert i diverse køer... : )

batterimannen

#189
Trenger ikke lete mer enn på siden dere/vi reserverte bilen på: https://reserver.dsautomobiles.no/ds3-crossback/?gclid=EAIaIQobChMIprjO_rLq3QIVx5IYCh3oGwXtEAAYASAAEgLgCvD_BwE

- Rekkevidde 450 km NEDC/Minimum 300 km WLTP

Regner med at de ikke har fått testet hva WLTP kjørelengden blir, men at de er sikre på at den blir over 300. Bedre å være litt moderat enn å gå på en smell.


Edit: kan legge til at kona mi fikk reservert på like over 400, så betydelig bedre enn meg. Sannsynligvis kommer vi til å droppe ut av min reservasjon og bare bruke hennes.
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

Daniel_0007

https://www.youtube.com/watch?v=S9-c90iPfxI&feature=youtu.be

Er det bare jeg som syns interiøet så best ut i performance versjonen? Er ikke så fan av hvit som var i el versjonen, håper at perfomance line ikke er ekslusivt kun til fosil versjonen, svart med alcantara er nice  :D
Model 3 2019 LR Rwd

Trond.m

Enig med Daniel_0007. Blir det bare hvitt interiør, så blir det raskt kansellering.

Roy Aasen

#192
Jeg tar gjerne interiøret lyst, eller sort eller brunt. Eggeskallhvit hadde blitt supert, rødt likeså.

Lever vi lenge nok så får vi vel se (sic).

Ser jo forøvrig ut til å være litt å velge i:
https://www.dsautomobiles.no/modeller/ds-3-crossback/design/innvendig-design.html

batterimannen

Jeg synes at interiøret i EL versjonen ser bra ut. Hadde nok kanskje vurdert det i beige. Litt liten bil (lengde altså) og ikke helt imponerende rekkevidde... så jeg tror nesten at Niro hadde passet oss bedre. Får i det minste håpe at prisen blir lav.
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

hyeongnim

#194
Dette står i beskrivelsen på reservasjonssiden:

SitatBygg din egen DS 3 Crossback E-Tense
Det starter på utsiden: 10 farger (inkludert Millenium blue fra DS X E-TENSE) og 3 takfarger er starten på individualiseringen.

Dette toppes med en DS inspirasjon! Dette gir et ekstra uttrykk, og for DS 3 Crossback E-Tense kan man velge mellom MONTMARTRE, BASTILLE, RIVOLI og OPERA.

Sistnevnte stilnavn er navnene gitt til de ulike interiørene på nettsiden. Regner med at det betyr man kan velge farge og stil både utenpå og i interiør.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA