Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

DS 3 Crossback

Startet av GeirOlav, torsdag 05. april 2018, klokken 10:24

« forrige - neste »

Trond.m

Sitat fra: Flip på tirsdag 02. oktober 2018, klokken 19:03
Slet med nettsiden en god del, men fikk nummer straks over 400.

Så er det store spørsmålet når bilen egentlig ankommer landet... i år? Neste år?
Det har vel vært antydet høsten 2019. Er fornøyd om jeg får bil før neste jul.

batterimannen

Sitat fra: Flip på tirsdag 02. oktober 2018, klokken 19:03
Slet med nettsiden en god del, men fikk nummer straks over 400.

Så er det store spørsmålet når bilen egentlig ankommer landet... i år? Neste år?

Var du rundt kl 10:06?
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

batterimannen

Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

J@x

Sitat fra: TM på tirsdag 02. oktober 2018, klokken 18:58
Sitat fra: J@x på tirsdag 02. oktober 2018, klokken 18:48
Fikk reservert og betalt, kvittering klokka 10:52, ref nr 18x til slutt, fikk mail med kundeservice nå i ettermiddag om at jeg stod på plass nr 98.
Går ut fra at du mener 09:52. Jeg fikk kvittering 10:04 og plass 382  ???

Stemmer..
2024 Skoda Enyaq IV 85x Sportline i bestilling
2021 VW ID3 1st Plus
2021 Skoda Enyaq IV 80 Sportline (solgt 2024)
2017 VW e-Golf FL
2017 Hyundai Ioniq Electric (solgt)
2014 VW e-Golf (solgt)

Roy Aasen

Da blir det interessant og se om ...høsten 2019 stemmer.

" Med DS 3 Crossback e-Tense blir drømmen om en luksuriøs, elektrisk bil virkelighet, sier Stian Gihle, PR- og informasjonssjef for DS.
– Det norske markedet higer etter elbiler med lang rekkevidde, og vi er så heldige at vi kan levere denne bilen allerede fra høsten 2019 og kan imøtekomme det voldsomme behovet i Norge et år tidligere enn forventet.
Bilen blir levert utover høsten 2019."


Sakset her:
https://www.hegnar.no/Nyheter/Motor/2018/09/Elbilen-DS-3-Crossback-E-Tense-kommer-i-2019


Softblue

2019 Tesla model 3 LR RWD
2015 Mercedes Benz B Electric Drive, Urban (Solgt).
150.000 elektriske kilometer.

Trond.m

Sitat fra: Sandnes på tirsdag 02. oktober 2018, klokken 18:56
Da er vel tiden inne for å få en egen seksjon for DS?
Bestilte min klokken 18:28 og er nummer 988 i køen. Hvem skulle tro DS kunne selge 1000 biler usett i løpet av en dag? Det er utrolig hvordan EL-biler kan snu opp-ned på bilmarkedet...  :+1:
Ja, elbil-kunder er ekstremt lite merkebevisste. Det er nok mange som har havnet så langt bak i Kona eller Niro-køene at de er villig til å prøve alt. Og så hjalp det jo at bilen faktisk ser veldig bra ut exteriørmessig. Interiøret derimot virket veldig sært...typisk fransk  8)

hELgenen

Overraskende liten vil jeg si. Bildene gir inntrykk av en større bil enn faktisk. 412 cm var vel lengden. Det er mindre enn Kona som er 418. Kona er jo overraskende liten,og nå denne som er ennå mindre....Hmm..

batterimannen

Artikkel: https://www.side3.no/motor/ds-3-crossback-e-tense-gir-tidenes-salgsokning-i-norge-6689311

Ser ut som at de i Broom tror den blir dyrere enn jeg har regnet med. Jeg har tenkt at den bør bli billigere enn Kona, pga betydelig kortere rekkevidde.
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

DS3

Synes også bilen virker litt liten, og har en del dårligere ytelse enn f.eks. Kona.
Interiørkvaliteten virker dog å være mange hakk over overnevnte elbil, spesielt om en del av materialene matcher det vi finner i DS7. En del spennende utstyr som ikke er helt normalt i denne bilklassen også, som matrix-lys og delvis autonom kjøring.

Har lenge sett på TM3, og den vil vel dukke opp en god stund før DS3 E-Tense om ting går som planlagt, men her står jeg ikke på liste i det hele tatt.. Ender nok opp med å kjøpe denne bilen med kønummer 1x og håpe på det beste. Herlig at det begynner å dukke opp mye håndfast informasjon og bilder / video av bilen!

Trond.m

#161
Sitat fra: batterimannen på onsdag 03. oktober 2018, klokken 08:42
Artikkel: https://www.side3.no/motor/ds-3-crossback-e-tense-gir-tidenes-salgsokning-i-norge-6689311

Ser ut som at de i Broom tror den blir dyrere enn jeg har regnet med. Jeg har tenkt at den bør bli billigere enn Kona, pga betydelig kortere rekkevidde.
Jeg forstår ikke hvorfor man på elbiler mener at prisen skal være direkte avledet av rekkevidde. Hvis rekkevidden er tilstrekkelig for behovet i sitt segment, så må jo kvalitet koste penger også for en elbil. Kona er tross alt en veldig billig bil med et dyrt batteri. DS er nok mer påkostet, og merkostnaden for det kan godt være større enn besparelsen ved et mindre batteri. Så bør man også huske at et stort batteri = høy vekt påvirker kjøreegneskapene negativt. Tror denne bilen vil kunne sammenliknes med i3S 120Ah og kanskje nye Mini EV, og da bør nok DS3 bli en del billigere enn disse.

Elvis73

Jeg er også en av dem som fikk epost uten fungerende lenke til kønummer. Jeg sendte en epost til BOS med spørsmål om kønummer i går og fikk følgende svar:
"
Vi har lokalisert problemet vedrørende lenken. De som er pårørt av denne feilen vil motta en ny e-post i løpet av kort tid.

Til informasjon så er din køplassering xx.
"
Så da får vi vel alle en ny epost om ikke lenge. Til informasjon var mitt kønummer lavere enn de siste sifrene i Reservasjon-id. Jeg la inn min reservasjon kl 09.50 og ser ut til å bli blant de 100 første potensielle DS3 eierne:-)

Goggen123

Bagasjerommet er tydeligvis no-go, siden jeg ikke har sett bilder av det noe sted ennå?

Elmo

Sitat fra: TM på onsdag 03. oktober 2018, klokken 09:09
Jeg forstår ikke hvorfor man på elbiler mener at prisen skal være direkte avledet av rekkevidde.
Batteriet er tross alt - enn så lenge - en betydelig del av kostprisen da.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA