Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

DS 3 Crossback

Startet av GeirOlav, torsdag 05. april 2018, klokken 10:24

« forrige - neste »

Counterpointer

Sitat fra: ok67 på lørdag 15. september 2018, klokken 21:40
Sitat fra: Måkemannen på fredag 14. september 2018, klokken 11:33
Gabrielsen.. ?
Er ikkje nevnt, dessverre. Heile, eller i hvertfall halve Norge skrik etter Gabrielsen, men det ser framleis ut for at dei fleste elbilprodusentar ikkje er tillhengar 8) av Gabrielsen
Vi får håpe Gabrielsen er tilhenger da....

Måkemannen



Sitat fra: knut.aulie på lørdag 15. september 2018, klokken 23:33
Sitat fra: ok67 på lørdag 15. september 2018, klokken 21:40
Sitat fra: Måkemannen på fredag 14. september 2018, klokken 11:33
Gabrielsen.. ?
Er ikkje nevnt, dessverre. Heile, eller i hvertfall halve Norge skrik etter Gabrielsen, men det ser framleis ut for at dei fleste elbilprodusentar ikkje er tillhengar 8) av Gabrielsen
Vi får håpe Gabrielsen er tilhenger da....

Strengt tatt er vel tilhenger Gabrielsens efterfølger.

Sent fra min Moto G (4) via Tapatalk


telcontar

3333kr for å sikre seg en plass i køen, noen som liker å leke med tall hos BOS.

Åpner for reservasjoner 2. Oktober kl 0900.

http://reserver.dsautomobiles.no/ds3-crossback/

ok67

Burde vel eigentleg ha åpna for reservering 3. mars kl 03:33  :laugh:

Ser forøvrig at Opel etterkvart kjem med Corsa bygd på same platform som DS3
Tesla Model 3 AWD-LR 2019
iMiev 2013 som jr. har overtatt

Roy Aasen

#34
Og hva er problemet ditt??

Edit sier:

Da Hr.Nix har slettet innlegget jeg svarte på ...så blir da svaret mitt for andre lesere bare tøv

Øyvind.h

#35

Om man boikotter Citroën eller Choice pga deres støtte til Pride kan man definitivt dra en viss plass ja.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Counterpointer

Bortsett fra ordvalget er jeg helt enig i intensjonen Bra Citroen

Gordon Retriever

Kan ikke diskusjon om uttalelser fra Citroëns merkeansvarlige i Norge taes i en Citroën-tråd, ikke i en DS-tråd? :)

Counterpointer


e-curious

Synd at det ser ut til at den ikke får adaptive lys som følger svingen, slik som en kan få på e-golf. 
Grøftelys som slo seg på når en svinger slik som fks. Kona eller standard e-Golf hadde også hjulpet mye på svingete  veier.

emurof


Mr Oizo

Det bør være ganske realistisk. Nissan hevder 378 WLTP på sitt 40 kwh brutto batteri.
Gitt 50 brutto skal man kunne klare 300 km i 3 av årstidene hvertfall.

Beckern

Sitat fra: Mr Oizo på mandag 24. september 2018, klokken 13:14
Det bør være ganske realistisk. Nissan hevder 378 WLTP på sitt 40 kwh brutto batteri.
Gitt 50 brutto skal man kunne klare 300 km i 3 av årstidene hvertfall.
Nå blander du her. Nissan oppgir 270 WLTP. 378 km  NDEC er ikke bare lite realistisk, det er uoppnåelig i motsetning til hos enkelte andre produsenter. Men enig i at + 300 bør være ganske realistisk.

hemi

nissan juger massivt, både når de sier 270wltp og 378km nedc, ingen klarer vise bilder av kjørecomputer som har gått noe særlig over 22 mil dritsakte, eller 18 mil i normal fart, 14-15 vinter

EV-FTW

Sitat fra: hemi på tirsdag 25. september 2018, klokken 13:08
nissan juger massivt, både når de sier 270wltp og 378km nedc, ingen klarer vise bilder av kjørecomputer som har gått noe særlig over 22 mil dritsakte, eller 18 mil i normal fart, 14-15 vinter

Her er det så mye overdrivelse at det blir useriøst.

1. Nissan henviser bare til resultatene som har kommet ut av WLTP testen. Dette er en uavhengig test som Nissan ikke har noe med. Er det da noen som lyger, er det WLTP.

2. Å kjøre 22 mil med nye Leaf er ikke problem, uten å kjøre dritsakte.

Men ja, å kjøre 27 mil, slik WLTP sier, det skal holde bra.
Leaf er temmelig lite effektiv, skuffende faktisk, til ny bil å være.
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA