Interessante egenskaper sett i lys av at vi skal ha en nummer to bil for å erstatte e-Golf 190km, og at vi egentlig bare trenger litt større batteri og ønsket oss egentlig Niro 39kWh, som nå ikke kommer allikevel.
MEN, det største MENet av de alle, jeg kjører hyppig tre forskjellige tilnærmet nye Citröener ettersom det er poolbiler her på jobb, og det er de jævligste nye bilene jeg noen sinne har kjørt. Jeg kjørte iallfall et par av de før de hadde nådd 300km, og det føltes som å kjøre en 1990 Ford Escort eller noe i den duren. C4 cactus med automatkasse er en ren tragedie. Den slår av motoren hver gang man skal til å gi gass for å komme inn i en rundkjøring, og å slå det av må gjøres inne på en knotete skjerm hver gang, det smeller i hele bilen hver gang den girer (også som helt ny ja), jeg er ganske gjennomsnittlig og finner meg stort sett til rette i de fleste biler, men rattet kan kun tiltes opp og ned og er ikke i nærheten av å komme nært nok, mine str. 43 sko treffer like mye i plasten OVER bremsepedalen som på bremsepedalen, det er ikke høydejustering på passasjersete foran, så selv normale folk subber luggen i taket og ser rett i solskyggen, parkerer jeg med snuten inn et sted, så har jeg ikke ryggekameraet på skjermen før lenge etter jeg er ferdig med å rygge, skjermen, som de også har lagt klima på, har elendig respons og krever repeterte trykk. Har også kjørt C3 og Berlingo, og de er jammen ikke mye imponerende de heller. Berlingoen er kanskje best av de tre, med unntak av at de har klart å plassere volumknappene for stereoen på toppen av dashbordet slik at jeg ikke når de om jeg sitter normalt i setet mitt. Trodde ikke det var mulig å designe så dårlige biler i 2018. Optimisme til DS? Ooooh well...