Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

DS 3 Crossback

Startet av GeirOlav, torsdag 05. april 2018, klokken 10:24

« forrige - neste »

Electric cars in Norway

Sanderstrøm, ja kanskje det. Men når det er sagt har DS3 flott utstyr og for frankofile så er det bra bil. Jeg har sett bilen flere ganger på showroom i Oslo sentrum. Men baksetet er lite..

Sandstrøm

Ja, er helt enig med at DS 3 Crossback er en veldig stilig bil, men kanskje noe "spesiell". Blir spennende å følge denne.

magnetic


daktari

Vet ikke om den er en fiasko, den går jo lenger enn 1. og 2.gen i3, til en lavere pris (det de kostet den gangen), og vesentlig mer stillegående og komfortabel også. Den slår alle andre småbiler på støy.

Hva er egentlig reelle konkurrenter? e-Mini har for lite batteri. Honda e også. Xpeng er ikke fransk...  De som kjøper Citro og DS vil ikke ha Skoda eller VW id3. EQA, som ikke har kommet enda?
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

hemi


Electric cars in Norway

#335
DS3 går 250 km og e-up 190 km ifølge dette nettstedet. Men kansje de ikke har oppdatert info der. Og 4 seter vs 5 seter blir ikke helt likt.

batterimannen

De oppgir ikke WLTP, men deres egen "real range". Du må scrolle lenger ned for å se WLTP.
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

RJK

Sitat fra: batterimannen på mandag 17. august 2020, klokken 17:06
De oppgir ikke WLTP, men deres egen "real range". Du må scrolle lenger ned for å se WLTP.

WLTP-tallene er 258 km for E-up og 320 km for DS, så fremdeles lengre rekkevidde. Men nå er forskjellen på 62 km mot 55 km. Altså enda bedre tall.

;-)
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Elmo

#338
Sitat fra: Electric cars in Norway på tirsdag 16. juni 2020, klokken 21:58
DS3 går 250 km og e-up 190 km ifølge dette nettstedet. Men kansje de ikke har oppdatert info der. Og 4 seter vs 5 seter blir ikke helt likt.
Men at eUp har forbruk på 166 Wh/km må være med AC på (som man vel sjelden bruker) og veldig uøkonmisk kjøring.
Jeg tror at jeg sjelden eller aldri har sett over 145, og sommerstid (uten AC) ligge jeg rundt 100-110.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

daktari

Sitat fra: hemi på tirsdag 16. juni 2020, klokken 21:51
e-up går vel lenger? :p
I Motors sommertest gikk DS3en faktisk 351 km mens e-up kom 289 km. Faktisk 30 km lenger enn nyeste i3 og hele 50 km lenger enn Leaf 40.
https://motor.no/elbil-lading-naf/smadret-rekkevidde-loftene-i-ny-elbil-test/122731

Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

alda

Är denna bilen fortfarande i salg? Ett gigantiskt fiasko for Citroen.... Men nu har de ju kommit med ny, bättre modell.... Men hur många DS3 Crossback såldes egentligen? kan inte ha varit många....
-Citroen C-Zero 2015 - "Lilla Blå" - solgt 03/20
-Tesla Model S75D 2016 (20.09) - "Big Blue"(S60D til
  28.04.21) - solgt 06/22
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"
-BMW i4 M50 2022 (17.06)

sjokomelk

Den står fortsatt på sidene til Citroën.
I følge elbilstatistikk så er det solgt 306 stykker totalt i Norge. 35 av disse er så langt i 2021.
Peugeot 208 er nøyaktig samme bil med litt annet karosseri, og den har solgt 2488 totalt og 590 bare i 2021.

Jeg mistenker den er for annerledes (les: "stygg og spesiell") til å selge i noe særlig volum. Og så er det vel ikke alle Citroën-forhandlere som selger DS i tillegg?
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

alda

Sitat fra: sjokomelk på lørdag 01. mai 2021, klokken 12:25
Den står fortsatt på sidene til Citroën.
I følge elbilstatistikk så er det solgt 306 stykker totalt i Norge. 35 av disse er så langt i 2021.
Peugeot 208 er nøyaktig samme bil med litt annet karosseri, og den har solgt 2488 totalt og 590 bare i 2021.

Jeg mistenker den er for annerledes (les: "stygg og spesiell") til å selge i noe særlig volum. Og så er det vel ikke alle Citroën-forhandlere som selger DS i tillegg?
Ok, tack för siffror - skrämmande lågt.... Men så speciell är den ju inte? Mer en SUV-varian på linje med E-2008? Tyckte själv den såg bra ut när den lanserades (långt innan E208/2008), men den kom ju inte i salg för de flesta redan köpt sig en E-208...Inkl. meg selv :laugh:
-Citroen C-Zero 2015 - "Lilla Blå" - solgt 03/20
-Tesla Model S75D 2016 (20.09) - "Big Blue"(S60D til
  28.04.21) - solgt 06/22
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"
-BMW i4 M50 2022 (17.06)

Daniel_0007

Tror det største problemet var prisen uten at det var en grunn til det, til å være premium merke så fikk man ikke noe mer enn man fant i citroen eller peugeot, ikke kan den fåes med elektriske seter heller kun på fosil versjonen.
Skriker ikke akuratt premium når man må manuelt justere setet med spaker i plastikk.
Syns og ds4 ser mye bedre ut synd den ikke kommer som ren elbil, tror den hadde solgt mye bedre her hadde den kommet som ren el med større batteri og.
Model 3 2019 LR Rwd

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA