Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ladet jeg gratis?

Startet av Leif_Motorvei, onsdag 04. april 2018, klokken 15:52

« forrige - neste »

Leif_Motorvei

Jeg har akkurat kjøp min første elbil, nye Nissan leaf, og kjørte den fra Bergen til Oslo i helgen.

På veien ladet jeg 2 ganger ved fortum hurtiglader, men er usikker på om jeg betalte. Når jeg forsøkte appen til Fortum gikk hele telefonen i stå, og ved sms fikk jeg svar at ladestolpen ikke kunne svare på forespørselen.

Det var uansett mulig å trykke start på skjermen ved hurtigladeren. Lading startet da og gikk i normalt tempo. På mine sider på fortum har det ikke blitt registrert noen ladinger. Dette skjedde altså ved begge stasjonene jeg benyttet.

Fikk jeg gratis strøm eller kan jeg vente meg en regning? Kan bare ikke skjønne hvor den skal komme fra i så fall.

Norfoc76

Både Fortum og BKK sine ladere var rammet av problemer med betalingsløsninger i påsken så det var gratis å lade på de en stund.
Skal være fikset nå.

Ellemelle

Både Fortum og GK er veldig gode på det.
Har du problemer med en lader, så ring til supporttelefonen. Klarer de ikke å finne ut av feilen, åpner de laderen slik at du kan lade gratis (hvis de får kontakt med laderen, da).

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA