Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 510 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Skrevet av Emne: Varmeapparat og lading fungerer ikke  (Lest 2558 ganger)

Hanz

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
Sv: Varmeapparat og lading fungerer ikke
« Svar #15 på: Mandag 30. April 2018, klokken 08:14 »
Sitat
36 900,- Endte totalen på hos Elbilmekk Asker.
Takk for oppdateringen! :) Fikk du noen "epikrise" fra Elbilmek ?  Om ikke annet en antydning om hva som forårsaket dette ? (og hvilke deler du til slutt måtte bytte?)
« Siste redigering: Mandag 30. April 2018, klokken 08:15 av Hanz »
2011 Leaf
2019 i-Pace

Skvulp

• Full Member
    • Vis profil
Sv: Varmeapparat og lading fungerer ikke
« Svar #16 på: Onsdag 02. Mai 2018, klokken 08:24 »
Jeg måtte bytte ut varmeapparatet (Heater assy-PTC).
DC DC boksen ble reparert mener jeg, ombordladeren tror jeg ble byttet med en brukt.
Varmeapparatet ble byttet med nytt, mekanikeren mente at brukt var en risk med brukt da det var en vanlig feil at disse tok kvelden etter 4-5 år. Han kunne ikke svare på hvorfor dette skjedde.

Jeg har en teori utifra noe jeg har lest her på forumet tidligere, og det er at det kan være riski og bruke forvarmer uten og ha koblet til ladekabel. Det har jeg gjort flere ganger.

Jeg hadde 77% batterikapasitet igjen (mistet 2 barer), spurte derfor om det gikk å skifte ut celler for å få barene tilbake. Mekanikeren forklarte grundig hvordan dette fungerte (fikk ikke med meg alt), han kunne erstatte en celle mener jeg og det ville gi meg en bar tilbake. Det ville koste litt over 16 000,-. Det synes jeg ikke det var verdt.

Veldig fornøyd med servicen jeg fikk! 36 tusen er bedre enn 101 hos Birgir :D.

Model 3 Reservasjon 31.03.16
Nissan Leaf 2012-Solgt
Nissan Leaf 2018 kansellert reservasjon