Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Appell til Tesla eiere

Startet av Pilot, mandag 02. april 2018, klokken 22:23

« forrige - neste »

Boomerang

Sitat fra: jlan på onsdag 04. april 2018, klokken 09:35
En ting jeg lurer på, sitter blinklysbryteren veldig vanskelig til på BMW ?

Ser ut til at de har satt tåkelysbryteren der vi andre har blinklysene. ::)

Simen1

Ok, du har møtt en arrogant dust - som har en Tesla. Tåpelig å gjøre narr av andre på den måten..

Det sagt så har jeg fått noen dustete kommentarer fra en e-Golf-eier også. "Har du ikke type-2 ladekabel? Ingen brukerkonto og ID-chip fra Grønn Kontakt/Fortum? - Ingen ladekart-apper? - stakkars - da kan du jo nesten ikke lade noen steder! - må være håpløst hemmende å få ladet den der Teslaen din og tungvint å planlegge lade-ruta". "Hva svarte - er fremover på girspaken revers og bakover fremover? - Ikke akkurat intuitiv den der Teslaen din". "Ikke adaptiv cruicekontroll? - Så gammeldags og tungvint"
Tesla model S P85 2013 i Tromsø

1000kwh

Litt provoserende at du retter dette mot Tesla-eiere. Som om vi andre skulle ha noe felles med det brødhue som du møtte.

Henved deg heller til menneskeheten, eller bare aksepter at det finnes raringer der ute.

Lassi

Sitat fra: jlan på onsdag 04. april 2018, klokken 09:35
En ting jeg lurer på, sitter blinklysbryteren veldig vanskelig til på BMW ?

Når du spør så gjør den jo på en måte det... ☺  Det er en ekstra hendel under blinklyshendel som styrer cruisecontrol. Spesielt når man skal blinke til høyre ut av rundkjøring er det ofte jeg roter.
Samme når jeg skal aktivere CC så blir det blink med langlys. Kjekt å være han idioten som blinker på forankjørende mens jeg lurer på hvorfor cc ikke aktiveres...

HaraldRex

Jeg tror problemet ligger i at de tyske "premiummerkene" har en veldig liten beholder for blinklysolje - denne må etterfylles med jevne mellomrom!
Du kan ikke vise dette vedlegget.

geear

Sitat fra: HaraldRex på torsdag 05. april 2018, klokken 09:03
Jeg tror problemet ligger i at de tyske "premiummerkene" har en veldig liten beholder for blinklysolje - denne må etterfylles med jevne mellomrom!
Du kan ikke vise dette vedlegget.

Ser ut som en Jaguar XF på etiketten på kanna, så det må gjelde de indiske også...

Rolf Gjerdsjø

Skjønner hvor du vil hen, men det er dessverre noen som bare er noen arrogante analåpninger. I dette tilfellet kjørte han tilfeldigvis Tesla, men vi 24.000 Tesla-eiere i Norge er ikke en homogen gruppe. På samme måte som eierne av BMW i3 eller andre tyske biler med belastet rykte heller ikke er det.

Pust med magan, og jatt med til dyrlegen kommer. Det er det beste rådet jeg kan gi ovenfor sånne humlepunger.
2020 Mercedes EQC
2021 Tesla Model 3 LR

x: 2019 Tesla Model 3 LR, 2020 Polestar 2, 2017 Tesla Model S 75D

jlan

2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

Lepet65

Elbilister er jo vant til å bruke blinklys, fra når bussfila tar slutt og de skal presse seg inn i trafikken igjen  :angel:

Muffinman

La oss nå ikke lage en ny tråd på forumet hver gang vi møter en idiot...

Simen1

Helt greit det. La oss heller døpe om tråden til "få ut frustrasjon over andre trafikkanter"
Tesla model S P85 2013 i Tromsø

OlaM

Er dessverre ikke til å komme unna at menn 35-55 er overrepresentert i mange statistikker, blant andre:

- Sanksjonerte trafikksyndere.
- Subjektivt observerte rasshøl i trafikken.
- Eiere av BMWer.
- Eiere av Teslaer.
- Medlemmer av dette forumet.

Så får en gå i seg selv og kjenne på hvor mange kategorier en er med i. Hilsen medlem av mer enn 1.
'21 3LR

Larsebass

Selv viser jeg konsekvent fingeren til alle som ikke bruker blinklys i rundkjøringer.

Men med fire av fem punkter fra listen over får jeg gjøre bot og bedring utover.
Tesla X75D.

JorEl

#28
Sitat fra: Pilot på mandag 02. april 2018, klokken 22:23
For å si det først - jeg er imponert over alt Tesla med Elon har fått til og hvor mye de har bidratt til å pushe elbil industrien.

Jeg kjører BMW i3 og ventet i kø for å lade på CK Rygge (Grønn kontakt). Mens jeg ventet kom det en tilsynelatende genuint interessert kar som stilte en del spørsmål og uttrykte seg overraskende:
- Må dere betale for å lade? Nei! Må dere det?!
- Er det kun to ladepunkter?!
- Venter du i kø for å lade?!
- Lader den så treigt?!

Så fortsatte han med følgende:
- Du vet, jeg kjører Tesla og vi venter ikke i kø
- Jeg kan lade med 100+ kw

Når jeg spurte «kom du bare for å gni salt i såret når du ser at vi venter?» fikk jeg svar med et stort smil «Ja, litt».

Jeg synes slik oppførsel er uaksepatabel og bare ødelegger rykte til Tesla eiere.

Håper inderlig at jeg kom bort i en sjeldent ekstrem arrogant eier og at dette ikke er standarden.

Jeg apellerer til dere - hvis dere ikke kan hjelpe med å forløse ladekøen, noe teknisk ikke er mulig, vennligst unngå å gjøre narr av andre elbilister.
Den dummeste appellen jeg noensinne har lest! Er du gammel nok til å ha lappen? Gå hjem til mamma å få litt trøst, dersom du fremdeles er lei deg.

Taxier og BMWer er de som er frekkest i trafikken spør du meg.
Jeg har enda til gode å se en Tesla kjøre fort, uten om en X her forleden som akselererte ut av et lyskryss..
Har faktisk blitt møtt med argumentet, flere ganger, "Hvorfor ser man aldri en Tesla som kjører fort?" fra folk som hater Tesla.


Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Muffinman

Sitat fra: JorEl på onsdag 11. april 2018, klokken 10:10
"Hvorfor ser man aldri en Tesla som kjører fort?" fra folk som hater Tesla.
Det har jeg også hørt. Implisitt ligger det en antydning om at batteriet tømmes på 1 minutt om man trår på litt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA