Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Appell til Tesla eiere

Startet av Pilot, mandag 02. april 2018, klokken 22:23

« forrige - neste »

Pilot

For å si det først - jeg er imponert over alt Tesla med Elon har fått til og hvor mye de har bidratt til å pushe elbil industrien.

Jeg kjører BMW i3 og ventet i kø for å lade på CK Rygge (Grønn kontakt). Mens jeg ventet kom det en tilsynelatende genuint interessert kar som stilte en del spørsmål og uttrykte seg overraskende:
- Må dere betale for å lade? Nei! Må dere det?!
- Er det kun to ladepunkter?!
- Venter du i kø for å lade?!
- Lader den så treigt?!

Så fortsatte han med følgende:
- Du vet, jeg kjører Tesla og vi venter ikke i kø
- Jeg kan lade med 100+ kw

Når jeg spurte «kom du bare for å gni salt i såret når du ser at vi venter?» fikk jeg svar med et stort smil «Ja, litt».

Jeg synes slik oppførsel er uaksepatabel og bare ødelegger rykte til Tesla eiere.

Håper inderlig at jeg kom bort i en sjeldent ekstrem arrogant eier og at dette ikke er standarden.

Jeg apellerer til dere - hvis dere ikke kan hjelpe med å forløse ladekøen, noe teknisk ikke er mulig, vennligst unngå å gjøre narr av andre elbilister.

Lars C. Krogenæs

Og så kan jo du spørre hvor mye han har forhåndsbetalt for å kunne lade gratis, samt hvor mye han har betalt mer for bilen enn det du har. Du kan jo betale for å lade herfra til evigheten med mellomlegget.
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

krl

Det finnes idioter. Og det finnes folk med dårlige sosiale antenner. Det er ikke formålstjenlig å bruke så mange kalorier på slike personer. Men han hadde forsåvidt rett i det han kommuniserte -- sånn rent bort i fra at han har betalt ganske mange lapper for denne "gratis-ladingen".

Amundmo

Er dessverre alltid noen som er opptatt av å være høyt på strå og bedre enn alle andre uavhengig av om de har Tesla eller ei... Du fikk ikke regnr til mannens bil? :laugh: Vil vel tro at de fleste Teslaeiere er som meg selv, vanlig mann i gata, normal jobb med vanlig inntekt og en kommende Tesla som er nesten fullfinansiert av gunstig rente gjennom Tesla. :o
Ampera-e bestilt 29/9- levert juni 17.

Lars C. Krogenæs

Var jo en og annen Tesla i ladekø i påsken

    Også...
Du kan ikke vise dette vedlegget.[/list]
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

Boomerang

Jeg fikk forresten framfanger og venstre forskjerm ødelagt av en BMW i3 som brøt vikeplikten forrige uke.

Appelerer andre i3-eiere om å respektere vikeplikten!  :-X

SurSnasen

Møtte på to kronidioter i hver sin Model S for et par år siden. Først stilte de seg opp ved hver sin pumpe, og begynte da å leke seg på fyllepistolene mens de høylytt tydelig markerte at de ikke fikk de til å passe. Så trakk de inn i butikklokalet hvor de like høylytt konverserte om hvor deilig det var å slippe å være et fossilhue som måtte tømme kontoen på hver påfylling. Tviler på at det var særlig mange som var imponert over dette opptrinnet, og det bidro nok heller til å dra opp klysestempelet på Teslaeiere.

Men, idioter finnes i alle leire. Jeg skulle ønske særlig elbil-leiren kunne latt være å hovere. Om man unngår å helle bensin på bålet, dør bålet sakte men sikkert ut.

Boomerang

Det som er realiteten nå i forhold til for 5-6 år siden er jo at vi ikke har "elbil-eiere" og "de andre".
Den vanlige mann og kvinne har funnet elbilen og blandt allmuen har vi en prosentandel idioter på, la oss si, 2%.
Disse liker ofte å fremheve seg selv med å prate høyt og usakelig, samt kjøre flashy og raske biler.

All den tid elbilene ikke var raske og flashy så holdt vi disse idiotene unna livet, men den tid er forbi.

Sånn er verden..

AnfieldRoad

Har du noen gang hørt om uttrykket:

I enhver hoop bor det en koop!

Det passer her. Hvor enn det finnes folk finnes det en idiot. Om det er TEsla eier eller BMW eller Hyundai.

Det er alltid en tulling som ødelegger.

99% av Tesla eiere er normale og greie folk.

Øyvind.h

Det er alltid mer frustrerende å se en med eget merke kjøre stygt i trafikken enn andre merker. Heldigvis kan jeg telle på ca en hånd de gangene jeg har sett Teslaer kjøre stygt i trafikken siste 5 år. En kar i hvit Model S grisekjørte sikksakk mellom biler en søndag ettermiddag for ca et år siden rett ved Lysaker.
Og en kar i Model S kjørte sikksakk og hissig E6 sydover fra Oslo forrige sommer. Føreren trodde at jeg gav fingeren når han kjørte forbi hånden min hvilte mot glasset. Da bråbremset han, la seg på siden og ga fingern før han blåste hardt videre.

Sikkert sett noen manøvre i kollektivfelt også, og et par eksempler på bruk av motor fremfor vett i enkelte situasjoner. Men alt i alt svært få tilfeller på så lang tid.

Det jeg derimot har notert meg er at jeg ALDRI I I LIVET skal ha personlig bilskilt. Man tiltrekker seg mye oppmerksomhet og blir veldig lett gjenkjent.

Synes jeg har sett overveldende mye stygg kjøring av førere i biler med personlig skilt, og navnene på skiltene er jo fryktelig lett å huske.
En Tesla med Ivo Caprino referanse sneiet meg på sykkelen. Hadde ikke bilen hatt personlig skilt hadde jeg sluppet å gjenkjenne den på superchargeren i Gol.

For øvrig helt enig med trådstarter. Som Tesla-eier og elbil-eier bør man være positiv ambassadør og ydmyk. Ikke alle har råd eller anledning til å kjøpe bilen som fritar brukeren for mange avgifter (både kjøps- og bruksrelaterte). Det bør man være ydmyk for og sette pris på fremfor å skryte.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

emmern

Han fyren der er vel en av de som tror at det å få igjen på skatten og feriepenger er noe staten gir han i gave...
Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

Larsebass

Høres ut som om Jacob Winche-Lancke har gitt svigersønnen en Tesla i gave...
Tesla X75D.

o.b.lix

Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 03. april 2018, klokken 12:52
Synes jeg har sett overveldende mye stygg kjøring av førere i biler med personlig skilt, og navnene på skiltene er jo fryktelig lett å huske.

Jepp og nettopp derfor er det greit å ha slikt skilt på egen bil, fordi da "må" man kjøre snilt og defensivt, spesielt ute på bygda der jeg bor.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

jlan

En ting jeg lurer på, sitter blinklysbryteren veldig vanskelig til på BMW ?
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

snd

Sitat fra: jlan på onsdag 04. april 2018, klokken 09:35
En ting jeg lurer på, sitter blinklysbryteren veldig vanskelig til på BMW ?

Hahaha  :D :+1:
P85D (+)
Roadster Signature 250 Sport
P85 RIP 19.11.2013 - 9.8.2014

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA