Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ladekø i påska

Startet av tkjoerlaug, søndag 01. april 2018, klokken 20:35

« forrige - neste »

tkjoerlaug

Satte ny «pers» i dag og talte seks biler i kø på SC Dombås. Ventetid var nok rundt en time. Egentlig lite trafikk på veien i dag mot Trondheim, så tipper det blir veldig mye kø på Dombås i morgen.

Møtte forresten en Tesla-ansatt på SC Gol som dirigerte trafikken og anbefalte de raskeste tilgjengelige stolpene. Han sa at Tesla kom til å ha mannskap der på utfartsdagene.

Andre erfaringer fra påska?

krister461

Synes det var overraskende lite trøkk på Voss på onsdag. Bare halvfullt når jeg kjørte forbi på ettermiddagen.

Nodland

Kommer bare til og bli værre .. Er redd superchargere ikke kommer til og bli utvidet like fort som antall biler.. Kjenner jeg blir litt skeptisk til den..
Bmw iX3 Fully Charged Phytonic blue bestilt :)
Tesla Model S 75d 2018(Solgt)

Jejl

Har til nå kjørt ca 25-30 000 km på superladere rundt om i Europa og har kun ventet totalt ca 3 minutt på å få lade i Tarragona i Spania med kun 2 staller. Og kanskje har vi tapt rundt 10 minutt totalt på å dele lader med en annen 2-3 ganger.

Tipper at hvis  det hadde fantes statistikk over ventende Teslaer for superlading så vil den være på under 2% av ventetiden i forhold til ladetiden på sc totalt sett. For oss er den ekstra ventetiden foreløpig langt under 1%.

automat

Så ut til å være god plass på Hokksund SuC, når jeg kjørte forbi der i 19-tiden. På E134 derimot, var det kø.
Audun Torsdalen
Styremedlem Østfold Elbilforening 2022-
2014 Peugeot iOn
2017 Tesla mod X75D
2018 Hyundai Ioniq

Øyvind.h

Foreldrene mine kjørte Oslo-Trondheim-Strømstad i påsken. På dagtid, men ikke de verste dagene. En bil i kø på Alvdal var alt. Og de fikk testet rygge for første gang med sine 30+ plasser. Den likte de.

Selv kjørte jeg Oslo-Hafjell-Oslo. Men den strekningen krever jo ikke lading. Ladet dog litt på CHAdeMO på Kiwi siden vi skulle handle der. På SuC Lillehammer var det visstnok 10 biler i kø.

Tipper mange ordner seg strøm ved parkeringen på hytta fremover :D
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

turfsurf

Med 25 mil til hytte på Golsfjellet (800moh), så er jeg utrolig fornøyd med at vi kjøpte X100 og ikke X75.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Øyvind.h

Ser jeg brukte 57,9 til venners hytte på Gol for et par uker siden. Og 58 til Hafjell. Litt lengre til Gol, men lavere snitthastighet trekker ned.

Ville aldri kjøpt batteri som medførte ladebehov på en så kort tur. Det kommer hurtigladere antakelig aldri til å bli dimensjonert for.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

turfsurf

Jepp, jeg hadde ikke hatt sjans med X75 om vinteren. Nå kan vi starte med 85-90%.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

jkirkebo

Sitat fra: tkjoerlaug på søndag 01. april 2018, klokken 20:35
Satte ny «pers» i dag og talte seks biler i kø på SC Dombås. Ventetid var nok rundt en time.

Det var ekstremt. Jeg var nr. 9 i kø på Lillehammer på onsdag og ventet bare drøye 20 minutter. Med 10 plasser på Dombås og kun 6 som var ferdig i løpet av en time betyr det gjennomsnittlig ladetid på hele 100 minutter pr. bil...

Normalt ville jeg forventet ca. 20-30 minutters ventetid om jeg var nr. 6 i kø på Dombås.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

jkirkebo

Sitat fra: Jejl på søndag 01. april 2018, klokken 21:47
Har til nå kjørt ca 25-30 000 km på superladere rundt om i Europa og har kun ventet totalt ca 3 minutt på å få lade i Tarragona i Spania med kun 2 staller. Og kanskje har vi tapt rundt 10 minutt totalt på å dele lader med en annen 2-3 ganger.

Tipper at hvis  det hadde fantes statistikk over ventende Teslaer for superlading så vil den være på under 2% av ventetiden i forhold til ladetiden på sc totalt sett. For oss er den ekstra ventetiden foreløpig langt under 1%.

Det kan nok fort stemme. Jeg har ventet kun to ganger på 4.5 år. Onsdag forrige uke på Lillehammer, drøye 20 minutter. Og 5 minutter på Lier nordgående en gang for et par år siden eller så. Langt oftere har jeg vært helt alene, også på store ladesteder som Rygge og Nebbenes.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

jkirkebo

Sitat fra: turfsurf på søndag 01. april 2018, klokken 22:19
Med 25 mil til hytte på Golsfjellet (800moh), så er jeg utrolig fornøyd med at vi kjøpte X100 og ikke X75.

Ja, om du har strøm på hytta så kan det være et poeng. Selv har vi ikke det, og da er X75 like bra (har 28 mil og 800 høydemeter). Begge trenger én ladestopp på vei opp. Passerer noe sånt som 13 Fortum-ladeplasser på vei opp til hytta, skal mye til at alle er opptatt ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

turfsurf

Selvfølgelig, man må kjøpe bil etter behov. Sånn er det jo uansett.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

fredag

Sitat fra: Jejl på søndag 01. april 2018, klokken 21:47
Har til nå kjørt ca 25-30 000 km på superladere rundt om i Europa og har kun ventet totalt ca 3 minutt på å få lade i Tarragona i Spania med kun 2 staller. Og kanskje har vi tapt rundt 10 minutt totalt på å dele lader med en annen 2-3 ganger.

De store helge-utfartene i Norge er nok veldig mye mer utsatt for ladekø enn kjøring til Spania. Det er her toppene kommer. Ikke på vei ned til Spania.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

krister461

Sitat fra: krister461 på søndag 01. april 2018, klokken 20:43
Synes det var overraskende lite trøkk på Voss på onsdag. Bare halvfullt når jeg kjørte forbi på ettermiddagen.
I formiddag var 1 av 12 ladeplasser i bruk på Voss. Ser nesten ut som om folk har fått ladet på hyttene sine. :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA