Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Slå av varmen, men ha på vifte og AC? Noen interesse for en plug&play løsning?

Startet av TorC, onsdag 02. september 2015, klokken 22:01

« forrige - neste »

TorC

e-NV200 har mye av det samme opplegget som LEAF, men jeg trodde også den kom med varmepumpe fra 2013 modellen?

Jeg må inn i Workshop manualen for å sjekke. Jeg vet ikke helt om jeg har tid til å gjøre det med det første. Det å sjekke om det er samme panel som brukes på 2010-2012 som brukes på E-NV200 gir imidlertid en god indikasjon...
2011- US Leaf. Elton. Solgt med sorg.

2019- Norsk Kona. Elma. Flott bil, men møkkaselger hos forhandler i Sandefjord.


Gullkysten,Sandefjord, sentrum.

skysurfer

2019 Tesla Model 3 LR AWD med HW3, Homelink og Voldermort ;)
2016 Leaf Tekna 6,6Kw med OVMS
2015 Leaf Tekna 6,6 Solgt
2014 Leaf Tekna 6,6 Solgt

Ebe

Sitat fra: TorC på onsdag 17. januar 2018, klokken 18:20
e-NV200 har mye av det samme opplegget som LEAF, men jeg trodde også den kom med varmepumpe fra 2013 modellen?

Jeg må inn i Workshop manualen for å sjekke. Jeg vet ikke helt om jeg har tid til å gjøre det med det første. Det å sjekke om det er samme panel som brukes på 2010-2012 som brukes på E-NV200 gir imidlertid en god indikasjon...

Ingen varmepumpe i eNV200, selv ikke i 2.0... :-/
2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

tomrh

Sitat fra: TorC på onsdag 17. januar 2018, klokken 18:20
Det å sjekke om det er samme panel som brukes på 2010-2012 som brukes på E-NV200 gir imidlertid en god indikasjon...
Er ikke samme panel. A/C-knappen står på venstre side, mens den står på høyre på vår 2012-mod Leaf.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 50.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 190.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 180.000 km

Johnan

Sitat fra: TorC på tirsdag 09. januar 2018, klokken 23:08
Sitat fra: terjsand på onsdag 15. februar 2017, klokken 10:24Utvidelseskit klart?

Ja.

Det kan bestilles fra betterev.tabetalt.no



Sitat fra: hausky på onsdag 24. mai 2017, klokken 10:07Hvor mye watt trekker anlegget for når dere har ca 20c AC og auto med mode 2 (det var 9 grader ute)? På "strømforbruk skjermen" står det at den trekker fra 1000w til 1600w sånn ca.

Noen dato på når utvidelseskitet kommer?



I modus II er det nærmest umulig å sammenlikne. Ute-temp er bare en av faktorene. Luftfuktighet må hensyntaes, såvell som temperatur i kupeen, økning i antall liter luft som må inn i kupeen for øke temperaturen og en hel haug av andre faktorer.

I modus II har man kun en teoretisk besparelse, ikke nødvendigvis en praktisk besparelse.  I teorien vil en lavere temperatur på vannvarmen gi et lavere varmetap, men det gir også et behov for mer luftgjennomstrømining for å opprettholde samme temperatur i kupee. Her er det uansett snakk om noen få prosentpoeng.

Basert på mine beregninger og erfaringer vil "mode II" i snitt gi en besparelse på ca 300 watt. Så i løpet av en times kjøretur er det snakk om ca 300 wh, eller ca 2 km. Med tetting av grill kan dette økes til ca 400 w, men det er under gunstige forhold. Normalt kan man kanskje forvente 1-2 km ekstra rekkevidde i modus II. 

I "Modus I" kan man forvente 10 km - 40 km ekstra rekkevidde avhengig av kjørestil. 

Add-on kittet er nå tilgjengelig via betterev.tabetal.no.







Hei! Har du flere kit? Nettsiden du linker til fungerer ikke lenger.

Mvh John Magne

Johnan

Sitat fra: teralv på lørdag 10. oktober 2015, klokken 11:30Da har jeg kjøpt og betalt to stk.
Satser på de passer min Leaf 2013 modell opprinnelig fra France.

Veldig bra tiltak, kjøpte derfor 2 stk bare for å støtte opp om dette.
Så får jeg ha en i backup.

Terje

Har du fortsatt en i backup?😂

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA