Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kan jeg få betalings-ladestasjon på min eiendom?

Startet av aasen90, torsdag 22. mars 2018, klokken 18:57

« forrige - neste »

aasen90

Hei,

Jeg eier et hus med 3 enheter. Da jeg leier ut med strøm inkludert har jeg nektet leietakere å lade elbil eller bruke motorvarmer. Siden vi går mot skifte et elektrisk skifte av bilparken ønsker jeg å kunne tilby lading mot betaling.

Noen som kan anbefale et rimelig system som kan passe mitt behov? Har i utgangspunktet ikke lyst til å sette opp mer enn en stasjon på 3.2 kwh til å begynne med.

Rio

Så bra at du har endret mening. Gratulerer! :)

Jeg vil tro at det enkleste og billigste (siden det er tre faste leieboere (etter det jeg forstår)) er å sette opp tre individuelle ladeuttak (du får dem for kr 4590 og oppover) på 230V 16A, og ha en enkel strømmåler på hver av dem.

Ingen grunn til å gjøre det komplisert og dyrt.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

aasen90

Bor 20 mil unna huset, og ønsker derfor en online løsning for fakturering. Også nå som de nye strømmålerne kommer er det viktig for meg at jeg ikke tilbyr lading med underskudd.

Ole Henrik Hannisdahl

Hei, vi tilbyr dette. Vi har akkurat snik-lansert en løsning på gronnkontakt.no. Du kan selv sette prisen for lading. Foreløpig kreves RFID - brikke, men støtte for app og SMS kommer snart!
Daglig leder, Grønn Kontakt.

aasen90

Sitat fra: Ole Henrik Hannisdahl på torsdag 22. mars 2018, klokken 19:57
Hei, vi tilbyr dette. Vi har akkurat snik-lansert en løsning på gronnkontakt.no. Du kan selv sette prisen for lading. Foreløpig kreves RFID - brikke, men støtte for app og SMS kommer snart!

takk, skal ta en titt!

Jejl

Dersom leietageren hovedsaklig lader hjemme kan du ta utgangspunkt i årlig kjørelengde og beregne strømforbruk/kostnad ut fra det.

elektrolux

Sitat fra: aasen90 på torsdag 22. mars 2018, klokken 19:53
Bor 20 mil unna huset, og ønsker derfor en online løsning for fakturering. Også nå som de nye strømmålerne kommer er det viktig for meg at jeg ikke tilbyr lading med underskudd.

En Zapcharger løser dette. Du vil få oversikt over  hver enkelt sin lading og kan fakturere ut fra det.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Erik Ola Ulvestad

Sitat fra: elektrolux på torsdag 22. mars 2018, klokken 20:45
Sitat fra: aasen90 på torsdag 22. mars 2018, klokken 19:53
Bor 20 mil unna huset, og ønsker derfor en online løsning for fakturering. Også nå som de nye strømmålerne kommer er det viktig for meg at jeg ikke tilbyr lading med underskudd.

En Zapcharger løser dette. Du vil få oversikt over  hver enkelt sin lading og kan fakturere ut fra det.
Er dette abbonementbasert ?

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

----------------------------------------------------------------------------------------------------
Privat: Interesse for ladesystemer.  2017 Leaf 30 kWh
Jobb: Malthe Winje Automasjon AS #saia #gewiss #joinon
#eltako #softing #helmholz #iconics #besen #keba

Erik Ola Ulvestad

Sitat fra: aasen90 på torsdag 22. mars 2018, klokken 18:57
Hei,

Jeg eier et hus med 3 enheter. Da jeg leier ut med strøm inkludert har jeg nektet leietakere å lade elbil eller bruke motorvarmer. Siden vi går mot skifte et elektrisk skifte av bilparken ønsker jeg å kunne tilby lading mot betaling.

Noen som kan anbefale et rimelig system som kan passe mitt behov? Har i utgangspunktet ikke lyst til å sette opp mer enn en stasjon på 3.2 kwh til å begynne med.
I forhold til tilgjengelig effekt i utleigehuset,vill du vere interessert i eit system for full dynamisk regulering for 1 til 5 ladepunkt?

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

----------------------------------------------------------------------------------------------------
Privat: Interesse for ladesystemer.  2017 Leaf 30 kWh
Jobb: Malthe Winje Automasjon AS #saia #gewiss #joinon
#eltako #softing #helmholz #iconics #besen #keba

Rio

Sitat fra: aasen90 på torsdag 22. mars 2018, klokken 19:53
Bor 20 mil unna huset, og ønsker derfor en online løsning for fakturering. Også nå som de nye strømmålerne kommer er det viktig for meg at jeg ikke tilbyr lading med underskudd.

Sett inn en enkel kWh-måler til 300 kr, og be dem sende deg en MMS på slutten av hver måned.

Det er jo liten vits i et system som koster så mye at ingen kan betale strømmen. Husk at strømmen koster noen hundre kroner per måned. Det er ikke verd titusenvis av kroner per punkt for å fakturere 200 kr i strøm.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

hsa77

Dersom du leier ut med strøm er du jo i utgangspunktet ganske rund og villig til å se litt stort på det, det synes jeg du kan fortsette med.   :) Legg på husleia med 300 kr per måned, det skulle betale for nok strøm til å kjøre en elbil 15.000km i året, det er mye enklere enn å investere tusenvis av kroner i måleutstyr. Monter en ladestasjon på 16A med type2 kontakt til de av leieboerene som er interessert i å ha elbillader og dermed betale litt høyere husleie. Ladestasjonene vil nok komme på en 10-15.000 kr ferdig montert, kanskje billigere om du monterer flere samtidig, men det kan du vel trekke av på skatten som investering i eiendommen.
2015 Renault ZOE Intense (R240) - solgt
2017 Renault ZOE Intense ZE40
2014 Tesla S85 (classic RWD med AP1)

TB

Ingen grunn til å gjere det dyrere og meir komplisert enn nødvendig. Eg bur i borettslag, her var det flat pris på 200 kr pr mnd. Det elektriske anlegget måtte uansett rustes opp, eksisterende var gammelt.

Nytt system kosta ca 20 000 kr pr ladepunkt, og har online avlesing av strømmen. Ser at i vinter ligg forbruket mellom 100 - 360 kWh pr. bruker. Når våren kjem vil nok forbruket gå ned til rundt det halve. Dermed var ikkje 200 - 300 kr pr mnd så veldig feil.
KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

elektrolux

Sitat fra: Erik Ola Ulvestad på torsdag 22. mars 2018, klokken 21:41
Sitat fra: elektrolux på torsdag 22. mars 2018, klokken 20:45
Sitat fra: aasen90 på torsdag 22. mars 2018, klokken 19:53
Bor 20 mil unna huset, og ønsker derfor en online løsning for fakturering. Også nå som de nye strømmålerne kommer er det viktig for meg at jeg ikke tilbyr lading med underskudd.

En Zapcharger løser dette. Du vil få oversikt over  hver enkelt sin lading og kan fakturere ut fra det.
Er dette abbonementbasert ?

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

Nei, Ingen løpende utgifter, og utstyret er skalerbart slik at en kan bygge på med det antallet punkt en ønsker. Systemet er selvfølgelig dynamisk justerbart i forhold til byggets kapasitet, ikke bare på last, men også på faseballansering. Hvert punkt kan tilkoblet nok strøm, levere inntil 22 kW ladeeffekt.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Rav4_EV

Det finnes en langt bedre løsning med Vipps.
Se appmatic.no

(Som forøvrig jobber i selskapet)

22' X Plaid
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA