Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sett og hørt fra Nissan-forhandlere

Startet av Joakim Sveli, fredag 12. august 2011, klokken 10:14

« forrige - neste »

Joakim Sveli

Når det gjelder kjøpekontrakt så hadde jeg også en av disse. Jeg signerte med en selger ved Brennes Auto i Moss i mars. Brennes Moss satser nå ikke på å bli forhandler og selgeren har sluttet. Jeg spurte Brennes Sarpsborg om å lage en slik avtale. De sa at de har én kunde som insisterte på en slik kontrakt, men de har ikke etablert det som en praksis fordi avtalen egentlig ikke betyr noe som helst før salget har startet.

Det hadde vært spennende om Lars eller Hans Håvard spurte Nissan om hva funksjonen er til de ulike køordningene som kjøpekontrakt, epostlista på nettet, forhandlernes Excel-lister og hvilke som gjelder.
Ansatt i Fortum Charge & Drive Norge
Har kjørt 64000 km i Think (2008), solgt sep2011-  Har kjørt 69000km Leaf (fra nov 2011-okt 2014)- 
Kjører TMS 60, 2014 mod, kjørt 71 000 per jun 2016

Baltor

Husk at forhandlerne er selvstendige firmaer som kan velge å inngå kontrakter for å binde kunden, og de kan velge å la være (ha ulik praksis) Noen av de som svarer unnvikende på dette er vel ikke helt i mål med å bli godkjent som Leaf forhandler.
Oslo
Har hatt PSA (Partner og Berlingo) og div Think Classic. Kjører daglig Think Classic, en NORSKprodusert bil som fortjener kultstatus!
Var med og startet Rogaland Elbilforening.

Elmo

Sitat fra: kenmyh på fredag 12. august 2011, klokken 17:42
Men det virker jo rart at man skal kunne sett seg på en liste hos en forhandler som ikke skal selge bilen...
Sitat fra: daggad på fredag 12. august 2011, klokken 19:04
Om dette stemmer så lyger altså Nissan til folk. Om ikke så blir du lurt av en sleip bilselger..  ::)
Ja det er vel med bilselgere som med bilselgere, de er SELGERE.

Min gamle far pleide å vurdere folk ut fra et par enkle kriterier.
Det ene var:  "ville du kjøpt bil av vedkommende?"
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

kenmyh

Jeg tenker jeg ringer selgeren min på mandag, og hører om han vet no mer.. Også spør jeg de om, Økern faktisk skal være forhandler av leaf. Så får vi jo det svaret veldig enkelt ;)
Skedsmo | Mekaniker for Henningstad Racing Team - www.henningstad.com

Svart Leaf levert 07.02.12, kjørt 31000 km!

kenmyh

Har sendt litt mailer med selgeren min, og fikk dette svaret:

"Vår hurtiglader er nå montert! Vi håper og tror at vi skal selge Leaf."

Så da skal nok Økern også være forhandler av Leaf, as I told you! :p
Skedsmo | Mekaniker for Henningstad Racing Team - www.henningstad.com

Svart Leaf levert 07.02.12, kjørt 31000 km!

Go-carter

Da kan vi bekrefte at Nissanforhandleren på Alnabru/Økern har en montert og fungerende lagdestasjon. Bilde kommer i kveld :)
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

Go-carter

TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

bobakka

Du sa den er fungerende. Vil det si at jeg kan bruke den imorgen? Selv om jeg har en imiev? Er det betalingsautomat? regner ikke med at kurtigladingen er gratis.
iMiev fra 8.2.11 og deretter 20 000 elbil km per år. Solgt 30.01.18 på 138 000.
i3 fra 18.10.17. Mindre rekkeviddeangst.
iX3 hentet 25.3.21. Slutt på rekkeviddeangst (nesten) :-) Solgt for innkjøpspris etter 15 mnd.
iX fra 7.11.22. Helt slutt på rekkeviddeangst..?
Fossilbil kun for lange ferieturer?

Go-carter

Et lite forbehold på fungerende, og men det lyste i skjermen iallfall. Skal innom i morgen og få noe mereinfo :-)
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

Go-carter

Ja, den var fungerende. Men kun forbeholdt LEAF, og LEAF kunder pr. dags dato.
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

bobakka

Takk for info - selv om den var skuffende for imiev eiere.
iMiev fra 8.2.11 og deretter 20 000 elbil km per år. Solgt 30.01.18 på 138 000.
i3 fra 18.10.17. Mindre rekkeviddeangst.
iX3 hentet 25.3.21. Slutt på rekkeviddeangst (nesten) :-) Solgt for innkjøpspris etter 15 mnd.
iX fra 7.11.22. Helt slutt på rekkeviddeangst..?
Fossilbil kun for lange ferieturer?

Ole C

Jeg sendte en mail i går  der jeg stilte noen spørsmål om valg av forhandlere  som kunne selge Leaf i første omgang.  Fikk svar idag, bra respons tid.
Her er svaret:

--------------------------------------------------------------------
Hei Ole C,

Takk for din henvendelse til Nissan Kundeservice!

Ditt referansenummer er: x



I forbindelse med din henvendelse om Nissan LEAF og forhandlere vil vi informere deg om at våre Nissan forhandlere må imøtekomme visse kriterier for å kunne bli en Nissan LEAF forhandler. Vi avventer fortsatt informasjon om hvilke forhandlere som er blitt bekreftet som Nissan LEAF forhandlere. Den informasjonen vil komme nærmere salgsstart som vil finne sted nå i September.

Vi vil ta denne anledning til å informere deg om at Nissan LEAF leveres med utstyr for det nordiske klimaet og bil skal kunne fungere helt ned til -30 ºC, før eventuelt kulden vil ha en særs liten påvirkning på ytelsen.

Nissan LEAF vil koste 255,000kr , ekskludert frakt og leveringskostnader. Og prisen omfatter batteriet (som leveres med en fem års/100,000 km garanti), et 5 års abonnement på det unike telematikk-system, og en elbil-spesifikk veihjelp. Nissan LEAF er fritatt fra engangsavgift og merverdiavgift, i tillegg til offentlige parkerings- og bomveiavgifter.

Hvis du ønsker mer informasjon om Nissan LEAF, vil jeg anbefale deg å besøke nettsidene http://www.newsroom.nissan-europe.com eller http://www.nissan.no/#vehicles/electricvehicles/leaf.

Håper dette er til hjelp, du må gjerne ta kontakt igjen hvis du har flere spørsmål eller ønsker mer information.

Takk for din interesse i Nissan LEAF!


Ha en fin dag!





Med vennlig hilsen,

x

Nissan Kundeservice Norge
Tel: 815 21 310
Åpningstider: 09.00-17.00
E-mail: norway@nissan-services.eu
Web adresse: www.nissan.no
---------------------------------------------------------


Ole C
Ålesund

Nissan Leaf Hvit med Solcelle
Levert 29.11.2011

Ladefabrikken

I dag snakket jeg med forhandleren i Oslo. Han mente at det ikke kom noe nettbestilings side i Norge sån som de har hatt i andre land. Det hadde vist ikke fungert noe særlig. Han trodde heller ikke registreringen på nettsiden til Nissan kom til å fungere som en liste for de som får bilene først.

Virker som denne registreringen bare er for å finne utav hvor stor interessen er for bilen  >:(

Så nå har jeg satt meg opp på bestilings lista hos forhandleren, det var vist over hundre på lista hans.
1 Stk sort Leaf
1 Stk Citroen 2EL 84 mod Norges første registrerte elektrisk 2CV (Med lithium ion batterier) Kjørt over 10000km
1 1/2Stk Clio electric
Reservert Model 3 31.03.16
http://www.ladefabrikken.no
Salg av ladekabler

ovev

Se pressemelding fra Nissan Nordic.

http://www.cisionwire.no/nissan-nordic-europe-oy/r/nissan-velger-norsk-ladelosning-til-norske-leaf-eiere,c9152909

Var jo en smule dyrt da! :o 16.499,- for en hjemmelader inklusive montering eller kr 499/mnd!
Dvs. det er vel ikke noen lader, men en EVSE.

2012 Nissan Leaf blå hentet 8/12 solgt
2015 Toyoty Yaris solgt
2018 Kia Niro PHEV innlevert
Hyundai Kona EV solgt
VW E-up! Entry hentet 10/9/20

RuneW

#29
Sitat fra: ovev på tirsdag 23. august 2011, klokken 11:11Var jo en smule dyrt da! :o 16.499,- for en hjemmelader inklusive montering eller kr 499/mnd!
Dvs. det er vel ikke noen lader, men en EVSE.


Dette var grisedyrt, for å si det rett ut. Det er faktisk dyrt nok til å slå beina under hele Leaf-opplegget for mitt vedkommende >:(

Men man ha en slik for å lade bilen hjemme eller ikke? Beklager, men jeg har enda ikke forstått det...  ???

TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA