Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hva skjer med Tesla den dagen de går konkurs?

Startet av Leif Nilsen, onsdag 28. mars 2018, klokken 11:55

« forrige - neste »

emurof

Sitat fra: 1317142119 på fredag 10. august 2018, klokken 13:52
Sitat fra: emurof på fredag 10. august 2018, klokken 13:41
Jeg ser ingen krise, og de store investorene i Tesla sitter rolig.
Gjør de? Etter forrige pedo-rant beordret til og med investorene som heier på han at han skulle jekke seg ned flere hakk i sosiale medier. Nå har han igjen vært ute på Twitter i Trump-stil, noe som nok en gang skaper uroligheter rundt Tesla som merkevare.

Og likevel sitter de store stille i selskapet, som var poenget mitt. Jeg svarte på en merkelig kommentar som tydeligvis prøvde å formidle at investorene ikke er positive til å investere i selskapet.

Amoss

Sitat fra: Whatwatt på fredag 10. august 2018, klokken 15:17
Rush ved kvartalsavslutning: Tror fremdeles de holder på med dette. I juli ble det registrert 70 biler, og inntil 8 august 9 biler. Nå går ryktene ut på at det kommer mange biler mellom midten og slutten av september (deriblant min håper jeg...). Hvis det derimot ikke kommer noe rush, ser det dårlig ut.

Er rapportert at det har kommet en  båt inn til Bremershaven med biler på vei til Norge.
https://teslamotorsclub.com/tmc/posts/2939045/
SitatFor those wondering about Norway : Maersk Ohio contains shipment with cars for Norway. It just arrived in Bremershaven. Allowing for a few more weeks to transport to the correct delivery centers and we should see regular deliveries in Norway resume by the end of this month.
Model S 85D

What-a-watt

Sitat.... should see regular deliveries in Norway resume by the end of this month

Hva er det som har vært irregulært,  og hvorfor?

Amoss

Sitat fra: Whatwatt på fredag 10. august 2018, klokken 17:52
Sitat.... should see regular deliveries in Norway resume by the end of this month

Hva er det som har vært irregulært,  og hvorfor?
Sitat fra: Whatwatt på fredag 10. august 2018, klokken 15:17
I juli ble det registrert 70 biler, og inntil 8 august 9 biler.
Model S 85D

1317142119

Sitat fra: emurof på fredag 10. august 2018, klokken 15:58
Sitat fra: 1317142119 på fredag 10. august 2018, klokken 13:52
Sitat fra: emurof på fredag 10. august 2018, klokken 13:41
Jeg ser ingen krise, og de store investorene i Tesla sitter rolig.
Gjør de? Etter forrige pedo-rant beordret til og med investorene som heier på han at han skulle jekke seg ned flere hakk i sosiale medier. Nå har han igjen vært ute på Twitter i Trump-stil, noe som nok en gang skaper uroligheter rundt Tesla som merkevare.
Og likevel sitter de store stille i selskapet, som var poenget mitt. Jeg svarte på en merkelig kommentar som tydeligvis prøvde å formidle at investorene ikke er positive til å investere i selskapet.
Akkurat nå man sitte stille, for Musk har lovet at han skal kjøpe tilbake aksjene til langt over markedsverdi.

Jeg har ikke noe tro på at Tesla kommer til å bli store så lenge Musk sitter i sjefsstolen. Han er en person markedet og konkurrentene elsker å hate av uvisse årsaker, han sliter med å levere i bilbransjen og han begynner å oppføre seg som en gal skrulle som skulle vært innlagt. Han bidrar til polariseringen, og det fungerer sjeldent på lang sikt.

Burger

Sitat fra: 1317142119 på lørdag 11. august 2018, klokken 11:04
... og han begynner å oppføre seg som en gal skrulle som skulle vært innlagt.
Klarer du å se deg selv?
Sitat fra: 1317142119 på lørdag 11. august 2018, klokken 11:04
Han bidrar til polariseringen, og det fungerer sjeldent på lang sikt.

Du kan bidra til mindre polarisering ved å ikke bruke så aggresivt språk. F.eks så ville noe sånt vært bedre : "Jeg er uenig i hvordan Elon bruker twitter aggresivt og det påvirker Tesla negativt."
2021 TM3 SR+
2018 94Ah i3, CE.
2015 24kw/h Nissan Leaf (solgt)
Stjørdal

emurof

Sitat fra: 1317142119 på lørdag 11. august 2018, klokken 11:04
Sitat fra: emurof på fredag 10. august 2018, klokken 15:58Og likevel sitter de store stille i selskapet, som var poenget mitt. Jeg svarte på en merkelig kommentar som tydeligvis prøvde å formidle at investorene ikke er positive til å investere i selskapet.
Akkurat nå man sitte stille, for Musk har lovet at han skal kjøpe tilbake aksjene til langt over markedsverdi.

Jeg har ikke noe tro på at Tesla kommer til å bli store så lenge Musk sitter i sjefsstolen. Han er en person markedet og konkurrentene elsker å hate av uvisse årsaker, han sliter med å levere i bilbransjen og han begynner å oppføre seg som en gal skrulle som skulle vært innlagt. Han bidrar til polariseringen, og det fungerer sjeldent på lang sikt.

Nå synes jeg at du fortsetter avsporingene. Jeg påpeker altså at de store investorene sitter rolig i Tesla. Det er ingenting som tyder på noen krise.

Når det gjelder polarisering så er det vel få som bidrar til det i større grad enn de som angriper Musk og Tesla slik du gjør. Å påstå at han sliter med å levere i bilbransjen er også ganske spesielt all den tid Model 3 dominerer og stadig setter nye rekorder.

Elmo

Sitat fra: emurof på mandag 24. september 2018, klokken 09:22
Å påstå at han sliter med å levere i bilbransjen er også ganske spesielt all den tid Model 3 dominerer og stadig setter nye rekorder.
:+1:
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA