Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvilken farge velger du på din Kona?

Startet av e-curious, onsdag 28. mars 2018, klokken 11:01

« forrige - neste »

Kamuflars

Sitat fra: Cydonia på lørdag 04. august 2018, klokken 10:56
Vedlagt er et par bilder jeg tok av det som trolig må være Galactic grey, som var utstilt i Oslo.

Når tok du disse bildene?
2019 Hyundai Kona Electric, Ceramic Blue

Cydonia

15. juli, Aker Brygge. Var vel den uken pressen var i Norge for å prøvekjøre. Står ikke der lenger nå.
Hyundai KONA electric 2018

bno

#107
Sitat fra: AndersK på fredag 03. august 2018, klokken 23:05
En kamerat av meg skiftet farge på sin Ampera-E uten problemer noen uker før den gikk inn i produksjon. Jeg får derimot ikke skifte farge på min bil som ikke eksisterer enda eller blir levert før om nesten ett år. Det er svært merkelig. Jeg sliter med å forstå hvorfor et fargevalg på et papir skal pushe levering med et halvt år. Kan det tyde på at de har planlagt hele produksjonen for 2019 i bolker, og at ingen forandring kan gjøres?

Dette er tull fra forhandler. Her er er fasit (ferdig snakka) så gå hen å skift farge skulle bare mangel også og utstyr om så behøves:

"Christian Stenbo
Se andres kommentarer tidligere, det er allerede sagt mye korrekt i denne tråden. Farger ble valgt av alle før 18/6. Deretter ble det sagt som et generelt forbehold at endring av farge/utstyr kunne potensielt føre til fire mnd. forsinkelse. Dette var myntet på biler/kunder med kort levering, ikke de med lang levering. Dog var det vanskelig å sette et gitt tidspunkt for når dette krysningspunktet ville være. Derfor ble det satt et generelt forbehold."
Du trenger kun å ta kontakt med din forhandler vdr. fargeendring/utstyrsendring så ordner de resten.

NB! Porsche-sjef går til Hyundai - Christian Stenbo blir salgsdirektør hos Hyundai Motor i Norge.

Dette er rette innstilling fra et vinnende lag og da er det ikke vanskelig å bli lojal kunde hos Hyundai. Nei jeg er pensjonist og har ingen kobling mot noen som helst og i hvertfall ikke Hyundai. De lager gode produkter virker det som og organisasjonen er aktive på FB det setter jeg stor pris på. Litt Elon takter og det er bra!

Trond.m

Ser på de britiske sidene til Hyundai at Galactic Grey er den eneste gråfargen de leverer. Merkelig, kanskje de er redd for å gå tom for fargen Dark Knight siden den er så populær i Norge  ;)

Ragged_Glory

Sitat fra: TM på søndag 05. august 2018, klokken 13:09
Ser på de britiske sidene til Hyundai at Galactic Grey er den eneste gråfargen de leverer. Merkelig, kanskje de er redd for å gå tom for fargen Dark Knight siden den er så populær i Norge  ;)

Her står Galactic Grey som "solid paint". Min forhandler bedyret at også denne er metallic.
K̶i̶a̶ ̶S̶o̶u̶l̶ ̶E̶V̶ ̶E̶x̶c̶l̶u̶s̶i̶v̶e̶,̶ ̶ ̶2̶0̶1̶5̶
K̶i̶a̶ ̶e̶-̶N̶i̶r̶o̶ ̶P̶l̶a̶t̶i̶n̶u̶m̶ ̶G̶r̶a̶p̶h̶i̶t̶e̶,̶ ̶2̶0̶1̶9̶
Škoda CITIGOe iV, 2020
Hyundai Ioniq 5, P45, Phantom Black

Trond.m

Ja, jeg registrerte også det. De som har sett fargen sier at den ser ut som metallic lakk, men neppe i samme grad som Dark Knight.

DDE

Sitat fra: Ragged_Glory på søndag 05. august 2018, klokken 13:18
Sitat fra: TM på søndag 05. august 2018, klokken 13:09
Ser på de britiske sidene til Hyundai at Galactic Grey er den eneste gråfargen de leverer. Merkelig, kanskje de er redd for å gå tom for fargen Dark Knight siden den er så populær i Norge  ;)

Her står Galactic Grey som "solid paint". Min forhandler bedyret at også denne er metallic.

Kona electric selges i Norge med kun metallic. Dvs. at Galactic Grey er det også. GG er definert som standard farge, og det er årsak til kr 0,-  Les på kona.no

Trond.m

#112
Uansett er det vel ikke sannsynlig at Galactic Grey i UK er forskjellig fra «norsk» Galactic Grey. Det betyr at informasjonen enten på Hyundai.co.uk eller Hyundai.no er feil eller upresis. Vi har sett avvik mellom de ulike lands informasjon tidligere også, og det ser ut til at Hyundai.no som regel har korrekt informasjon.

Ragged_Glory

Sitat fra: Cydonia på lørdag 04. august 2018, klokken 10:56
Vedlagt er et par bilder jeg tok av det som trolig må være Galactic grey, som var utstilt i Oslo. Ikke så ille som jeg først fryktet. Den er tydelig metallic og ganske mørk. Trolig samme bilen som Teslabjørn lånte. Ikke så "grunningsgrå" som bilder av andre testbiler kunne tyde på. Kunne absolutt levd med denne hvis jeg ønsket grå bil.

Du kan ikke vise dette vedlegget.
Du kan ikke vise dette vedlegget.


Dette er snodige greier. Her ser den i alle all ut til å være metallic.

Det kan jo være at vi i Norge får Galactic Grey i metallic utførelse, mens en får den uten metallic i England? Skrev ikke Gordon Retriever noe om at det finnes en variant i metallic og en uten?

K̶i̶a̶ ̶S̶o̶u̶l̶ ̶E̶V̶ ̶E̶x̶c̶l̶u̶s̶i̶v̶e̶,̶ ̶ ̶2̶0̶1̶5̶
K̶i̶a̶ ̶e̶-̶N̶i̶r̶o̶ ̶P̶l̶a̶t̶i̶n̶u̶m̶ ̶G̶r̶a̶p̶h̶i̶t̶e̶,̶ ̶2̶0̶1̶9̶
Škoda CITIGOe iV, 2020
Hyundai Ioniq 5, P45, Phantom Black

moby666

Har sett bilene på kaia i Drammen og kan bekrefte at galactic grey er metallic. Bilen er faktisk råkul i den fargen og passer godt til den ikke fult så pene mørke plasten. Feks dark knight er i utgangspunktet en grei farge, men kræsjer helt med den sortaktig plasten. Helt utrolig at Hyundai har satt opp denne kombinasjonen. Jobber som grafisk designer, så jeg jobber endel med farger.

Zuexi

Sitat fra: moby666 på søndag 05. august 2018, klokken 22:01
Har sett bilene på kaia i Drammen og kan bekrefte at galactic grey er metallic. Bilen er faktisk råkul i den fargen og passer godt til den ikke fult så pene mørke plasten. Feks dark knight er i utgangspunktet en grei farge, men kræsjer helt med den sortaktig plasten. Helt utrolig at Hyundai har satt opp denne kombinasjonen. Jobber som grafisk designer, så jeg jobber endel med farger.
Høres bra ut! Tror det blir en farge som skiller seg litt ut fra mangfoldet uten at den skriker "her kommer jeg!". Liker også at dette er litt kontraster mellom plastdetaljer og lakken, og ikke slik du beskriver DK mot plasten.

Tips til kontrastfarge på tak, speil og A-stolpe som kan passe sammen med GG, hvis en ikke ønsker svart som alle andre?

Gordon Retriever

Galactic grey og ceramic blue er de eneste fargene Hyundai leverer med konstrasttak i chalk white.

Det ser ut som om galactic grey metallic dukket opp i Vesten for ca. 2 år siden.
Navnet "galactic grey" skal tidligere ha vært brukt i markedsføringen av en non-metallic gråfarge på biler laget og solgt i USA.
Alle galactic grey-biler laget i Sør-Korea er metallic.

Siden Kona Electric er en bil med noe begrenset produksjon, kan vi neppe forvente variasjon i farger som er tilgjengelige fra land til land. Det kan imidlertid tenkes at samme farge kan få forskjellige navn utfra lokale markedsføringshensyn.

Det ser ut som om fargen varierer ganske lite avhengig av lysforhold. 
Her er noe av det mørkeste jeg har sett:



Likevel et ganske dristig valg av Hyundai - det må være nærmere 60 år siden sist denne typen gråfarge var i omløp:





 

bno

Sitat fra: moby666 på søndag 05. august 2018, klokken 22:01
Har sett bilene på kaia i Drammen og kan bekrefte at galactic grey er metallic. Bilen er faktisk råkul i den fargen og passer godt til den ikke fult så pene mørke plasten. Feks dark knight er i utgangspunktet en grei farge, men kræsjer helt med den sortaktig plasten. Helt utrolig at Hyundai har satt opp denne kombinasjonen. Jobber som grafisk designer, så jeg jobber endel med farger.
Nå har eg ikke sett GG, men alle andre farger. GG kontrasterer veldig mye med den sorte plasten. Personlig valgte jeg Dark Night da kontrasten farge/sort plastskjerm var bedre en alle andre farger jeg har sett på. Plastbuene er ikke min smak, men til å leve med. Synes da at DN var en farge som sto best til denne bilen.
Slik går nå dagene ;D 


Trond.m

Sitat fra: moby666 på søndag 05. august 2018, klokken 22:01
Feks dark knight er i utgangspunktet en grei farge, men kræsjer helt med den sortaktig plasten. Helt utrolig at Hyundai har satt opp denne kombinasjonen. Jobber som grafisk designer, så jeg jobber endel med farger.
Grafisk designer eller ikke. Jeg har sett flere biler i Dark Knight og at dette skulle være en så håpløs fargekombinasjon tror jeg få er enig i. Uansett, farge er smak og behag.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA