Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvilken farge velger du på din Kona?

Startet av e-curious, onsdag 28. mars 2018, klokken 11:01

« forrige - neste »


Gordon Retriever

Det er sikkert fordi det er to forskjellige biler. :)

demogorgon

Hei. Min første post her. Er det noen som har kommet over bilder/klipp med dsrk knight fargen? Virker som de fleste pressebilene hadde galactic grey. Må si jeg liker De røde og acid yellow, selv om jeg selv var konservativ og valgte (dark knight)

bno

Sitat fra: demogorgon på fredag 27. juli 2018, klokken 18:32
Hei. Min første post her. Er det noen som har kommet over bilder/klipp med dsrk knight fargen? Virker som de fleste pressebilene hadde galactic grey. Må si jeg liker De røde og acid yellow, selv om jeg selv var konservativ og valgte (dark knight)

Har sett alle farger bortsett fra Galactic grey. Da jeg så Dark Knight var jeg ikke i tvil. Den passerbilen som bare tjussan...

e-curious

#95
Ser ut som at prisforskjellen i UK på tofarget tak er £350.00 uten VAT, £420.00 med.  I Tyskland koster det €600.  Mindre enn det foliering vil koste. 

Trond.m

Sitat fra: bno på søndag 29. juli 2018, klokken 09:09
Da jeg så Dark Knight var jeg ikke i tvil. Den passerbilen som bare tjussan...
Enig. Bilder av Dark Knight yter ikke fargen rettferdighet for da kommer ikke den fine metallic / perlemor glansen i lakken fram. Dessuten er fargen på plastskjermene nesten i samme gråtone, så bilen framstår som mer eksklusiv og harmonisk i mine øyne. Men det er jo mange andre fine farger som gjør at bilen virker litt mer sporty og moderne. Vanskelig å velge, men grå metallic føles alltid som et safe valg. Galactic grey har jeg kun sett på bilder, men jeg tror den kan bli fin også og at den faktisk er 4900 kr rimeligere er jo verd å ta med i beregningen.

AndersK

Vi har jo funnet ut at Galactic Grey ser helt for jævlig ut og er fullstendig annerledes enn i konfiguratoren. Skjønner veldig godt at den fargen var gratis. Det ser ut som fargen de sprøyter på bilen FØR de legger på Dark Knight. En grunningsfarge.

AndersK

Jeg kontaktet forøvrig lokal forhandler for å bytte farge fra grå til rød, ettersom jeg ikke har levering før Q2 2019. Følgelig kan umulig bilen ha blitt produsert enda. Svaret han fikk fra Hyundai Norge var at det ville utsette leveringstiden min med 4-6 måneder. Så da er jeg stuck med den klart styggeste fargen bilen leveres med - elefantgrå.

trykkertor

Ikke sikkert den fargen leveres om 2 år.
Ser på Ampera-e at oransjefargen ikke er tilgjengelig i konfiguratoren lenger.
Flere andre biler jeg har eid, har skiftet ut fargevalgene etter bare få år, på samme modell.

Men at du skal bak i køen igjen for å skifte farge på en bil som ikke er produsert enda, er bare tull.

AndersK

En kamerat av meg skiftet farge på sin Ampera-E uten problemer noen uker før den gikk inn i produksjon. Jeg får derimot ikke skifte farge på min bil som ikke eksisterer enda eller blir levert før om nesten ett år. Det er svært merkelig. Jeg sliter med å forstå hvorfor et fargevalg på et papir skal pushe levering med et halvt år. Kan det tyde på at de har planlagt hele produksjonen for 2019 i bolker, og at ingen forandring kan gjøres?

Ragged_Glory

Sitat fra: AndersK på fredag 03. august 2018, klokken 19:53
Så da er jeg stuck med den klart styggeste fargen bilen leveres med - elefantgrå.

Jeg er enig i at fargen i konfigurasjonen ikke ligner på den fargen som vi har sett på den første Tesla-Bjørn kjørte, men jeg er uenig i at den er stygg. Jeg synes den er kul!
K̶i̶a̶ ̶S̶o̶u̶l̶ ̶E̶V̶ ̶E̶x̶c̶l̶u̶s̶i̶v̶e̶,̶ ̶ ̶2̶0̶1̶5̶
K̶i̶a̶ ̶e̶-̶N̶i̶r̶o̶ ̶P̶l̶a̶t̶i̶n̶u̶m̶ ̶G̶r̶a̶p̶h̶i̶t̶e̶,̶ ̶2̶0̶1̶9̶
Škoda CITIGOe iV, 2020
Hyundai Ioniq 5, P45, Phantom Black

demogorgon


Trond.m

Sitat fra: AndersK på fredag 03. august 2018, klokken 19:53
Jeg kontaktet forøvrig lokal forhandler for å bytte farge fra grå til rød, ettersom jeg ikke har levering før Q2 2019. Følgelig kan umulig bilen ha blitt produsert enda. Svaret han fikk fra Hyundai Norge var at det ville utsette leveringstiden min med 4-6 måneder. Så da er jeg stuck med den klart styggeste fargen bilen leveres med - elefantgrå.
Det virker som elendig service. En venn av meg fikk til og meg endret fargen på en i3 etter at bilen var låst for produksjon (ca 3 uker før produksjon). Importøren måtte da ta kontakt med fabrikken for å klare å få det til. Fikk selv endret farge på en Leaf 40 kwh lenge etter at den var produksjonsbekreftet.

Cydonia

Vedlagt er et par bilder jeg tok av det som trolig må være Galactic grey, som var utstilt i Oslo. Ikke så ille som jeg først fryktet. Den er tydelig metallic og ganske mørk. Trolig samme bilen som Teslabjørn lånte. Ikke så "grunningsgrå" som bilder av andre testbiler kunne tyde på. Kunne absolutt levd med denne hvis jeg ønsket grå bil.

Du kan ikke vise dette vedlegget.
Du kan ikke vise dette vedlegget.
Hyundai KONA electric 2018

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA