Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 600 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvilken farge velger du på din Kona?

Startet av e-curious, onsdag 28. mars 2018, klokken 11:01

« forrige - neste »

e-curious

Ser det.  Det burde jo ikke være så vanskelig å følge "bruksanvisningen".  Angrer på at jeg ikke bare hadde fargene og en stemme til hver. 
Velger likevel å se bort fra at flere har stemt flere ganger på farge, blir jo litt mer unøyaktig men gir likevel en pekepinn.  Setene blir riktig tall for, bare at ikke så mange har stemt.

Limodriver

Jeg undres hvorfor Hyundai ikke ønsker at en skal kunne se galaktiske grey før en bestiller.

Fargeprøver kommer ikke før i juli. Jeg har spurt om de ikke kan få en lakkerer til å blande etter fargekode og sprøyte noen fargeprøver, men da kommer det bare mumling og lite sammenhengende uttale av meningsløse ord.

Jeg har fått fargen beskrevet som lys grå grunning og med lite metallic. En slik farge har jeg vondt for å tro at en bilprodusent har som alternativ.

Jeg mistenker rett og slett Hyundai for ikke å ville selge galactic grey fordi dette er en gratisfarge. De kunne ikke prise bilen eks lakk, men prøver å styre kundene bort fra denne gratisfargen.

Det er trist, men jeg oppfatter siste delen av Kona bestilling og venteliste som heller uprofesjonelt. Det kan ikke ha kommet som en overraskelse at denne bilen kom for salg nå.

Spajderman

https://youtu.be/DQ4opp_3ivk

Kona Electric vises i både Ceramic Blue og Galactic Grey i denne videoen.

Rocklobster

Synes det er en merkelig prosess rundt salget av de første bilene. Håpet er vel å ikke miste for mange kunder (ved å forvirre de?) siden etterspørselen er så stor nå. Ville vært fair og ryddig hvis man heller inviterte de første i køen til å velge blandt de tilgjengelige bilene på første båt. Slik det er nå vet vi jo ikke en gang om alle kombinasjoner er på første båt(neppe). Slik at man i teorien kan velge seg bakover i køen uten å vite det. Valgte det enkleste, så får vi se om en ukes tid hva status er..

andy99

Tipper at når vi skriver kontrakt så har forhandlere såpass oversikt at de nevner at hvis du heller velger den og den kombinasjonen så får du bilen raskere.
Tesla Model Y Long Range 2019 med sw: 2022.20.6

Rocklobster

Det tviler jeg på, tipper alle bilene på første båt er fordelt før kontrakter skrives nå. Og at det fremover produseres etter behov mtp. farger og seter. Hvis ikke blir det bare enda mer kaotisk, men det er jo ikke utenkelig :)

moby666

Synes det er veldig snålt at den desidert fineste gråfargen er gratis.

moby666

Den er metallic. Alle farger er Metallic i følge Hyundai Norge.

rmon

Hvilke er pearl metallic? Hvit kalk ser ikke pearl ut, men Dark Knight ser ut som pearl metallic  :)

Gordon Retriever

Sitat fra: moby666 på mandag 11. juni 2018, klokken 10:25

Her er to konspirasjonsteorier i den forbindelse: :)

1: Hyundai vil få flest mulig til å bestille denne fargen, siden alle de tre første båtene kun inneholder biler i Galactic grey.

2:  Luretilbud for å få bilen til å virke billigere - Hyundai har ikke tenkt å levere Galactic grey Kona før i 2020.

Limodriver

Galactic grey er også den eneste fargen det ikke finne fargeprøve på. Fargeprøven forventes i juli. Med andre ord gir ikke Hyundai kundenmulighet til p se den eneste fargen det ikke må betales pristillegg for.

Det å ikke tilgjengeliggjøre denne typen informasjon til kunden før kjøpsbeslutning må fattes 17. Juni er i strid med markedsføringsloven. Farge er et ikke ubetydelig forhold ved kjøp av bil.

...

...

Myrknir

Sitat fra: Gordon Retriever på mandag 11. juni 2018, klokken 14:47
Sitat fra: moby666 på mandag 11. juni 2018, klokken 10:25

Her er to konspirasjonsteorier i den forbindelse: :)

1: Hyundai vil få flest mulig til å bestille denne fargen, siden alle de tre første båtene kun inneholder biler i Galactic grey.

2:  Luretilbud for å få bilen til å virke billigere - Hyundai har ikke tenkt å levere Galactic grey Kona før i 2020.

Kan hende de skrev et par nuller for mye når de skulle bestille den lakken fra leverandøren  :D
Hyundai Ioniq 2019 Aurora Silver.
Mitsubishi Outlander 2014 PHEV.

Gordon Retriever

Sitat fra: nix på mandag 11. juni 2018, klokken 21:14
Noen som har noen gode konspirasjonsteorier og/eller mer eller mindre kvalifiserte gjettinger om hvor mange som er bestilt av hver farge så langt?

Biler som Kona er ofte rettet inn mot yngre kvinner, eller trendy, urbane par. I virkeligheten ender biltypen i stedet opp med å være førstevalget hos pensjonister.
Men hører gruppene over med til kjernepublikummet som brukte fellesferien 2017 til å sette seg på reservasjonsliste hos Hyundai? ;)

Enkelte bilselgere snakker gjerne om hvor mye yngre og nytenkende bilkjøpere har blitt på få år, men likevel, jeg tipper gråfargene har andel nærmere halvparten av bestilte biler enn en tredjedel.

Elefanten i rommet i denne diskusjonen er imidlertid:  Hva har Hyundai fyllt opp båten med?

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA