Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Parking break did not release etter firmware 2018.6.1 641efac

Startet av Ampéreson, tirsdag 27. mars 2018, klokken 09:06

« forrige - neste »

Ampéreson

Har fått denne feilmeldingen siden nevnt firmware ble isntallert, så og si hver gang jeg skal ut og kjøre. Andre som har fått dette, er det bare tilfeldig at det viste seg etter ny firmware?
2021 Model Y LR Blå
2014 P85+ Grønn, Solgt (´;︵;`)

Muffinman

Prøv å holde parkbremsen inne noen sekunder. Da skal det resettes. Hvis det ikke hjelper er det en mulighet for at du faktisk har feil på bremsene. Det er ikke helt uvanlig.

Ampéreson

Takk for svar, alltid gøy med ny firmware, men denne gangen kom parkeringsbremse feilmelding på første turen. Skal prøve og holde inne knappen en stund og se hva som skjer.
2021 Model Y LR Blå
2014 P85+ Grønn, Solgt (´;︵;`)

Muffinman


Ampéreson

Hehe, nei ikke i fart. Gikk ut og prøvde flere ganger på flere måter, men det lot seg ikke endre. Det virker som ingenting er galt med parkeringsbremsen, bilen ruller like godt som før og jeg hører de går på og av. Så jeg tror det enten er veldig lite de holder eller så er det en software bug. Ringte til Tesla og de skulle kjøre en analyse på det, får høre hva de sier.

Har også prøvd å resette senter og instrument skjermene.
2021 Model Y LR Blå
2014 P85+ Grønn, Solgt (´;︵;`)

Muffinman

Startet med bare feilmelding hos meg også, men etterhvert oppdaget jeg at jeg hadde parkbremse på bare ene hjulet. Etterhvert kom det andre hjulet på også, men da ble det problemer med å løse ut. Løste seg alltid med litt fikling, men når jeg skulle kjøre til Tesla for utbedring ble endte det at jeg måtte kjøre med bremsen på et stykke. Avveningen var at en bremseskive kostet mindre enn 2x140km på flatbed. Løsnet etter noen hundre meter da :)

Anders Heibø

Jeg har også fått denne feilmeldingen etter oppdatering. Den kom riktignok etter at bilen hadde stått i ro ute hos Tesla etter påvente av at de tok den inn på service og jeg oppdaterte firmware over natten etter utlevering. Har ikke hatt problemer med at den låser seg, men etter å ha flyttet bilen få meter har det skjedd at den ikke låser og bilen ruller. Har ikke sett på det som ett problem foreløpig. Hadde time til bytte før påsketur med noen hadde feilpakket så de hadde bare fått parkbrems til venstreside. Har fått ny time om 4 uker. Regner med at de ordner opp hvis den stopper en plass.
P1202 - Vin P14434 - Grønn P85+
Vin F095710 - Hvit X100D
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt skriftlig godkjennelse.

Lommelund

Samme problem her. Men mekanisk lyd tilsier at parkbrems fungerer. Har fått service en gang i 2020...  ;)

Muffinman

Jeg synes det er vanskelig å høre om det er en eller begge kaliperene som aktiveres. Hørte ingen forskjell når jeg hadde bremse på bare ene siden.

inverter

Jeg fikk samme feilmeldingen etter sist sw oppdatering.

Etter ca en uke med denne feilmeldingen konstant kom det feilmelding på 12V batteriet som måtte byttes.

Fikk da beskjed fra Tesla at de muligens måtte bytte parkeringsbremsen på grunn av feilmeldingen. Kjent feil.

Etter bytte av 12V batteriet har jeg feilmelding om parkeringsbremsen sporadisk. Tesla skulle sjekker logger å kalle meg inn hvis nødvendig.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA