Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Model 3 - norske priser

Startet av georglu, mandag 26. mars 2018, klokken 00:34

« forrige - neste »

Håvar

#195
Sitat fra: knut.aulie på torsdag 06. desember 2018, klokken 13:54

Men selvfølgelig er 1800 kg bedre og 2250 kg best.

(Og om to år kommer kanskje Rivian med 5000 kg )


Over 3500 kg i tillatt hengervekt vil vi nok aldri se på personbiler i Norge. Lovverket krever at hengere over 3500 kg har luftbremser, ergo må bilen også ha slikt opplegg   ;)
2023 TMY LR Midnight Cherry Red (levert mai 23)
2015 e-Golf

jkirkebo

Sitat fra: gr på torsdag 06. desember 2018, klokken 12:24
Den elektriske "Passat" stasjonsvogna med 1500kg hengerkapasitet mangler fortsatt i markedet...

Og det kan nok drøye lenge før den kommer. Det selges jo knapt stasjonsvogner lengre, SUVer og crossovere har helt tatt over det markedssegmentet .
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Vesel

#197
nvm
Superfornøyd eier av en Tesla Model 3 siden mars 2019.
Long Range, AWD, blå, premium svart interiør, 19" Sport (sommer) + 18" Aero (vinter), AP + FSD.

Bydue 3.0 - el-sparkesykkel og hobbyprosjekt
Segway Minipro - selvbalanserende ståhjuling. Ta kontakt hvis du kan mekke kjettinger og snøplog til denne! 😂

geear

#198
Sitat fra: knut.aulie på torsdag 06. desember 2018, klokken 13:54
Svært urettferdig å legge I-Pace sammen med «pizzabilene», selv om den bare kan trekke en bitteliten campingvogn kan den utføre det meste av vanlig hengerjobb for min del (min velbrukte henger med 750 kg kapasitet).
Du kan godt synes det er urettferdig, men det er nå ståa for min del iallfall, som jeg skrev. 750kg er helt ubrukelig som hovedbil for oss. Har henger som tar to tonn og kun i oppussingsformål av egen bolig, og gjerne også noe til hytte, så kjører jeg forholdsvis ofte med 1,5 tonn og opp, ofte nok til at det hadde vært veldig irriterende å måtte organisere alternativ transport hver gang. Hengeren er over 750kg selv med kun snøscooter og slede på!  :o

Sitat fra: knut.aulie på torsdag 06. desember 2018, klokken 13:54
Krysser fremdeles fingrene for hengerfeste etterhvert på M3, men tror det ikke før det konkret leveres.
Musk har vel tvitret at det kommer, men personlig har jeg liten tro på at det kommer før eventuelt Model S kan ha hengerfeste. De må opprettholde rangen i modellhierarkiet...

magnetic

#199
det er vel en fare for prisoppgang nå når dollaren er 12kr and rising, så løp og kjøp, før du får ingenting for den norske krona/korona  :'(

emurof


Electric cars in Norway

#201
Prisendringene på TM3 kan skje raskt.

Se til sammenligning feks denne artikkelen fra bare en mnd siden vedr us priser. Tesla leker nok med websidene allerede her også...

https://thedriven.io/2020/02/20/is-tesla-about-to-drop-price-of-model-y-before-first-deliveries/

Om de nye Taycan prisene :-1:  :-1:
https://finansavisen.no/nyheter/bil/2020/03/17/7508177/eurokursen-tilsier-at-prisen-pa-porsche-taycan-ma-okes-med-175.000-kroner


Stikkkontakt

Sitat fra: Rocklobster på lørdag 21. mars 2020, klokken 11:07
https://www.google.com/amp/s/seekingalpha.com/amp/article/4333263-tesla-sub-35000-model-3

Flere som får med seg kronekursen ja..

Er vel enda mer aktuelt for europeere å handle lagerbiler fra Norge nå. F.eks e-tron kan man vel få grisebillige målt i Euro.

emurof

De har fortsatt ikke satt opp prisene... kanskje de venter til virussituasjonen er over siden de uansett må stoppe produksjonen foreløpig? Antar at flere avbestiller på grunn av situasjonen, og at færre vil bestille en av de som ble avbestilt av andre hvis prisene blir satt opp.

Magnus Hansen

Da har prisene økt. Ikke noe voldsom hopp, men er vel rundt 15.000-20.000? sikkert noen som har bedre oversikt som har det mer nøyaktig.

CorsoDante

#206
Sitat fra: Magnus Hansen på fredag 10. april 2020, klokken 08:06
Da har prisene økt. Ikke noe voldsom hopp, men er vel rundt 15.000-20.000? sikkert noen som har bedre oversikt som har det mer nøyaktig.

40.000 opp på Performance. Nærmer seg gamle høyder :D Usikker på hva spranget er på de øvrige variantene, men innbiller meg at deltaen ned til LR AWD har økt en smule, så der er nok økningen litt redusert? Pris på tilvalg ser ut til å være holdt i sjakk (til og med på FSD, som jo skulle opp i pris...).
TM3P "FSD"

turfsurf

Sitat fra: Magnus Hansen på fredag 10. april 2020, klokken 08:06
Da har prisene økt. Ikke noe voldsom hopp, men er vel rundt 15.000-20.000? sikkert noen som har bedre oversikt som har det mer nøyaktig.
LR økte ikke så mye, den økte med 16k. SR+ økte dog med over 40k mener jeg. Performance økte vel med 26k.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Magnus Hansen

Det var jo veldig i hytt og pine  :o For tilbehør ser det ut til at FSD, hengerfeste og hvite seter er uforandret. Vinterdekk en del dyrere (?)

CorsoDante

Sitat fra: turfsurf på fredag 10. april 2020, klokken 08:25
Sitat fra: Magnus Hansen på fredag 10. april 2020, klokken 08:06
Da har prisene økt. Ikke noe voldsom hopp, men er vel rundt 15.000-20.000? sikkert noen som har bedre oversikt som har det mer nøyaktig.
LR økte ikke så mye, den økte med 16k. SR+ økte dog med over 40k mener jeg. Performance økte vel med 26k.

Ny pris på Performance er altså 539.000 NOK.

Performance kostet 499.000 før prisstigningen, eller i hvert fall sist jeg sjekket (nylig).

Minner om at NOK har tapt seg med mer enn 10 % mot USD siden coronafrykten gjorde seg gjeldende i valutamarkedet (over 20 % på det ytterste punktet).
TM3P "FSD"

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA