Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Når kommer i3 med 120 ah batteri?

Startet av Bgk, søndag 25. mars 2018, klokken 18:01

« forrige - neste »

JorgenM

Det er vel ikke så ille. De holder seg i alle fall til i3 :)
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

PionerThink

Model Y LR Midn. Silver Met/Hvitt Interiør
Grå BMW i3 I01 2014-modell passert 100'km i daglig bruk i Kristiansand
Hvit i-Miev 2012, solgt
Grå Think 2001, USA-utgave, solgt.
BMW 120i Cab solskinnsbil
BMW X3 henger- og langtursbil, solgt.

Elektro12

Sitat fra: SveinJ på tirsdag 10. juli 2018, klokken 22:38
Lurer på hva de siste svarene har med trådens opprinnelig tema å gjøre. Hvor er moderatoren?

Jeg kan spore på igjen med å legge til at rekkevidden var også en av årsakene til salget. Jeg ønsket ikke å bli sittende med en 94 Ah modell nå som 120 kommer og andre leverandører dobler batteristørrelsen. Dog savner jeg mye ved bilen.

moonbuggy

Litt synd at BMW ikke bruker "kineserne" i oppdateringen som kommer på slutten av året.
https://pushevs.com/2018/07/14/liyuan-advanced-prismatic-battery-cells/


Som man ser så har disse samme vekt som 94Ah, med 44% høyere ytelse.
Så en i3 med samme vekt og bortimot 50 kwt, ville vært skikkelig godbit...

Disqusor

i3 160 Ap batteri er også på vei, da vil i3 kunne benyttes til "alt og det meste", med untak av det å ta med seg "my big stuff", for noen  8)

Toalmar

(null)
Har du en lenke til hvor dette er informert om?



Sendt fra min iPhone 8 med Tapatalk
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

sylwester

Kom en artikkel om 43kWh. Dette er vel som klokka hva angår BMW og i3. Jeg ble litt skuffa da oppdateringen var s-utgaven, men regner med at dette indikerer at de åpner for salg i løpet av året med levering i 2019 evt tidligere.

https://www.tek.no/artikler/bmw-i3-kommer-i-ny-utgave-med-43-kwh-batteri/442332
Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

moonbuggy

https://www.tu.no/artikler/na-skal-de-store-lage-flere-elbiler/442410
VW, Renault og BMW skal alle øke produsjonen av El-biler i høst.
Man skal lese mye BS om elbiler fra "de store". De satser liksom på El-biler alle sammen, ihvertfall på papiret,"om noen år" og bla. bla.
Ventetider på bl.a. e-golf tyder jo på noe helt annet. Man struper rett og slett salget fordi man tjener mer på tradisjonelle biler. Samtidig vokter man litt på hverandre, men med en felles enighet om å "gå sakte". BMW selger det de kan, men ligger langt unna kapasiteten på Leipzig fabrikken. (Det har man igrunnen gjort hele tiden)
Og joda, BMW kan både produsere og selge flere i3 og i8 i høst. Det skyldes nytt 43 kwt batteri og ny roadster i8.

JorgenM

BMW dobler kapasiteten på fabrikken i Leipzig i disse dager ;)
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Mr Oizo

Hva ligger de på per i dag, og hvordan sammenlignes dette mot tallene for E-Golf?

Rosson

#100
Ser ut som både e-golf og i3 har ligget på 120 biler pr dag.
E-golf skal økes til 160 pr dag, og Bmw sier de skal øke kapasiteten med 50% på fabrikken sin, så rundt 180 pr dag..

https://www.autoevolution.com/news/bmw-i3-production-hits-100000-units-i8-roadster-to-be-made-in-leipzig-121359.html
BMW i3 2018

magnusr

Tror dere vi som har 94 i bestilling nå får noe avslag siden 120ah kommer straks?

chargedup

Nei, noe avslag tviler jeg på. Da 94 kom, ble den priset dyrere enn 60. Det og at dagens modell selger godt gjør at jeg tror at den nye 120 kommer til å være priset enda høyere enn dagens modell.
EQE 43AMG
Solgt: i3 (60Ah)-I-pace S-EQC-Model 3 LR-Ampera-Model Y-I-pace FE

Orbit

Da 94Ah kom, la de på 16000 på prisen i forhold til 60Ah. Vil tippe et sprang i samme område denne gangen, kanskje litt mindre siden batterier har blitt billigere, og kapasitetøkningen er mindre (+26Ah, mot +34Ah forrige gang). Gjetter +10000 kr for 120Ah i forhold til 94Ah.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Trond.m

Høres sannsynlig ut med prisøkning på ca 10.000. Mener at jeg leste at de vil selge 94Ah også en periode, men det er nok mest for at de som har bestilt bil ikke skal kunne hevde at de har fått en utgått modell.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA