Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Storebrands Elbil-forsikring vesentlig dyrere enn vanlig forsikring?(15% dyrere)

Startet av Bowers, onsdag 16. august 2017, klokken 12:19

« forrige - neste »

Powerflux

Sitat fra: Mobileum på lørdag 19. august 2017, klokken 01:35
Sitat fra: Powerflux på fredag 18. august 2017, klokken 23:34
For min del ble det over 3000 kr dyrere og når jeg ringte dem fikk jeg høre at dette kun var en webløsning slik at samleforsikring av hus, garasje etc ble vanskelig ???
Helt sjanseløst faktisk :-1-:

Med 16000 km, og 4000 i egenandel, fikk jeg frem ca 3900.- (uten Superkasko). Hva skulle du betale? Hva slags bil har du da?
2016 S70D, 16000 Km, egenandel 4000, bonus 75%-6. år. Prisen ble på over 9000
Japan Leaf, levert 2013.
190000 km. 2. bar forsvunnet.(Solgt)
Tesla S70D Facelift, levert juli 2016.
90000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
52000 km.

Einride

2015 Zoe, 12000 km, 70% bonus (bil nr 2...), kasko med leigebil blir ca 55% dyrare enn det eg betalar i dag. Dersom det stemmer som nevnt lenger oppe her, at ein ikkje kan få betre pris på denne ved å samle forsikringane der heller, er det med andre ord heilt uaktuelt  ::)

geear

Trodde jeg hadde veldig god pris via Gjensidige sin NITO-avtale, iallfall er det flere tusen billigere enn hva jeg får i DNB med Saga-avtale og alle disse "nye" som prøver å få meg på kroken har gitt opp å matche Gjensidige, men Storebrand ser brukbart ut for meg. e-Golfen blir noen kroner billigere, Teslaen blir noen få tiere dyrere, men da med Superforsikring som også dekker bonustapfri parkeringsskade, noe jeg anser som viktig på ny Model X. Til og med X5en ble noen hundrelapper billigere hos Storebrand uten noen form for avtale, og i følge Gjensidige har jeg allerede over 9500,- i rabatter på den bilen. Noen andre enn elbilforeningen som gir rabattavtaler hos Storebrand?

Powerflux

Sitat fra: Powerflux på søndag 20. august 2017, klokken 12:26
Sitat fra: Mobileum på lørdag 19. august 2017, klokken 01:35
Sitat fra: Powerflux på fredag 18. august 2017, klokken 23:34
For min del ble det over 3000 kr dyrere og når jeg ringte dem fikk jeg høre at dette kun var en webløsning slik at samleforsikring av hus, garasje etc ble vanskelig ???
Helt sjanseløst faktisk :-1-:

Med 16000 km, og 4000 i egenandel, fikk jeg frem ca 3900.- (uten Superkasko). Hva skulle du betale? Hva slags bil har du da?
2016 S70D, 16000 Km, egenandel 4000, bonus 75%-6. år. Prisen ble på over 9000
Dette blir rett og slett for dumt :-1-:
La inn nøyaktig samme data som sist og fikk dette: Din pris:
10 568/år880/mnd.

Japan Leaf, levert 2013.
190000 km. 2. bar forsvunnet.(Solgt)
Tesla S70D Facelift, levert juli 2016.
90000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
52000 km.

1000kwh


oland

Sitat fra: 1000kwh på tirsdag 22. august 2017, klokken 11:56
De er ikke i nærheten av Gjensidige med Tekna/Nito-rabatt.

Dette var det desidert dyreste tilbudet jeg fikk til min Opel Ampea-e.  De skulle ha 12100 for kasko med 75% bonus.  Jeg har medlemskap i Tekna og alle mine andre forsikringer der, så et dårlig tilbud.  Har nå byttet selskap der totalpris for alle mine forsikringer ble det samme som tilbud for bare bilen hos Gjensidige.
2017 Opel Ampera-e

stromifokus

I Gjensidige m/Tekna koster min kaskoforsikring på Soulen 3600 for 25000 km i året.

sylwester

Bare å titte på tallene så ser det ut til at deres superkasko er rimeligere enn det jeg betaler idag med 10% rabatt hos Codan, men jeg må nesten undersøke forskjellene nærmere for å kunne si om det er et godt tilbud eller ikke.

Idag har jeg noe som ikke er egenandel på, f.eks. veihjelp. Veihjelp er den delen av forsikringen jeg har benyttet mest.

Er det noen som vet hva "redusert egenandel" er? Står ingen plass og det trenger jeg for å sammenlinkne.
Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

Mobileum

Står vel i kalkulatoren:

"Ved tyveri av eller skade på ladekabel til elbil når denne oppbevares i bilen eller benyttes ved lading belastes ingen egenandel. Dette begrenses til én -1- gang pr. år. For øvrig gjelder ordinær egenandel."
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.9

Svein_H

Bumper igjen en gammel tråd.

Kjøpte forsikring før jeg meldte meg inn i Elbilforeningen, og var ikke klar over avtalen mellom de og Storebrand, som er mitt vanlige selskap. Prøvde forsikringskalkulatoren deres nå nettopp, og med Elbilforsikringen må jeg betale 2,-/mnd mer, hvilket er i praksis identisk pris.

Nå har ikke jeg finlest vilkårene, kun gått ut fra det jeg får lagt inn i kalkulatoren. Da lurer jeg på om det er spesielle vilkår som gjør elbilforsikringen mer attraktiv enn min vanlige forsikring med de samme grunnvilkårene, og om det er verdt bryet å endre forsikringen?

I velkomstfolderen til Elbilforeningen ble jo Elbilforsikringen fremhevet som en stor fordel, men da skal det etter mitt syn litt mer til enn et fancy navn og 2 kroner mer i forsikringspremie...
2021 Zoe Zen+ R110 (2024-)
2018 Zoe Intens R90 (2018-2024)
2013 Focus Titanium 1.6 EcoBoost stv (2012-)
2004 Dethleffs Advantage Globetrotter 2.8 JTD (2021-)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA