Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Nissan EV app problemer

Startet av Jansen, fredag 23. mars 2018, klokken 22:07

« forrige - neste »

Trine2

Er det 2G eller andre trege linjer som blir benyttet for server å kommunisere med bilen?

Er det mulig å bytte nettverkskortet i bilen til 4G?

Joltus

Vanlig GSM. Og nei.

Når det er sagt så er ikke problemet at det er for treg kommunikasjon til og fra bilen siden dataene som blir sendt bare er en liten tekst streng.

Men serverene og måten det blir sendt på gjør det tregt

Hei Nissan.
Hei mr x
Kan eg få vite noe om bilen min
Hva er passordet?
Passordet er.....
Ja det skal gå greit. Skal bare sjekke om bilen er klar.
Hei leaf, er du der?
Ja jeg er her.
Er du klar til å sende meg noe data?
Ja det er jeg.
Mr x, hva vil du vite?
Jeg vil vite soc.
Jeg skal spørre leaf. Bare vent litt imens. Her er en runding som går rundt du kan se på imens jeg snakker med leaf.
Hei leaf.
Hei nissan
Sender du meg soc?
Her er soc.
Da skal jeg videresende det.
Mr x, soc er 100 prosent.
Mr x? Hallo?
Har du lukket appen? Da må du begynne på nytt.


Norhawk

#32
Appen er fortsatt like håpløst treg, laget IFTTT kommandoer for klima av og på.
De har virket som de skal, frem til nå nylig, nå virker de ikke lenger.

Loggen fra IFTTT sier "unable to make web request, your server returned a 400"

Vet ikke hva som har skjedd, noen med samme problem og eventuell løsning?
- `20 Tesla Model 3 LR

- ´18 Leaf Tekna - Solgt

Joltus

Funket fint senest for en time siden.

Høres nesten ut som passordet er endret eller noe?

Norhawk

Nei, har ikke endret passordet.

Prøve å lage nye når jeg har pc tilgjengelig.
- `20 Tesla Model 3 LR

- ´18 Leaf Tekna - Solgt

hemi

Jeg løste dette elegant ved å selge bilen og heller støtte en med bedre app ;)

Joltus


Norhawk

Nå har jeg testet fra pc, får denne tilbakemeldingen: 500 could not send preheat command: Failed to send request UserLoginRequest.php (404: Not Found)

Brukernavn og passord på Nissan EV er ikke endret, der kommer jeg inn.
- `20 Tesla Model 3 LR

- ´18 Leaf Tekna - Solgt

janengeb

Appen fungerer utmerket mellom 03.00-05.00 på natten  :laugh: Triste saker men nå har det vært for mye nede tid. Kan virke som det er en eller annen server som sliter med for mye trafikk ??

ThomasEL

Er det andre som opplever problemer (utenom det vanlige med treghet etc) med forbindelsen til bilen de siste par dagene?

Jeg får ikke hentet status fra bilen, verken med appen eller via YouplusNissan på nettet. Dette skjer etter lang tid med (relativt sett - vi snakker jo tross alt Nissan Connect her) uproblematisk bruk nå.
Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

Joltus

Ingen respons på ev appen til Nissan må nei.

Men leaf connect hentet alt på under 20 sekunder.

jman76

Får null kontakt via nettsiden til Nissan nå. Har ofte funket selv om appen har kortsluttet. Uforståelig at ikke Nissan klarer å rydde opp i disse systemene en gang for alle.

Joltus

#42
Prøv leaf connect?
Edit: oppdaterer seg ikke den heller nå. Håper grunnen er at de gjør noe med serverne sine. Har null tro på det da....

Dudi

#43
Jeg er en tålmodig person, men nå begynner alle disse app-problemene å irritere meg ganske mye. Like om hjørnet legger jeg snart dette bak meg for alltid. Dvs at jeg finner en helt annen løsning. Skremmende hva Nissan holder på med. Amatører...

hemi

#44
Jeg gav opp og solgte bilen... hadde sikkert 80 mailer med de rundt dette.

Gitt de tekniske detaljene rundt problemet på detaljnivå, men de er for evneveike (eller gidder ikke prioritere det siden de regner med at kundene er dumme sauer som ikke bytter bil uansett)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA