Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Nissan EV app problemer

Startet av Jansen, fredag 23. mars 2018, klokken 22:07

« forrige - neste »

Joltus

Sitat fra: hemi på mandag 19. november 2018, klokken 10:44
Forvarmet 2 ganger i dag for å være sikker, tok ca 10 minutter med stop start i appen for å få det til å virke.

Kom ut til bunnfrossen nedsnødd bil, totalt min feil for å ikke kjøre den inn i garasjen i går. Virker som nissan gir totalt faen også, har klaget inn, og 0 svar.

Den virket 1 gang på fredag var det vel, men thats about it.

Merkelig. Eg trykker på et ikon på hjemskjermen som eg har kalt "varme leaf", så går det en snautt minutt og da starter varmen.

Hvis eg vil være litt artig sier eg til google at de skal slå den på. Aldri opplevd at den ikke slår seg på.

Får du tilbakemelding fra appen at varmen slår seg på? Det får eg hver gang eg slår den på.....

hemi

Varierende, i dag fikk jeg OK og pushmelding tilbake begge ganger.

MrOtto

Jeg har opplevd at programmert forvarming, både vi app og via dashboard, ikke har startet.

Joltus

Sitat fra: hemi på mandag 19. november 2018, klokken 11:30
Varierende, i dag fikk jeg OK og pushmelding tilbake begge ganger.
Men den varmet ikke selv om du fikk tilbakemelding?

hemi

Korrekt, varmet ikke, selv om jeg fikk melding.

I går kveld fikk jeg "ok grønn" på varming, men ikke pushmelding, og ikke varming

I dag tidlig fikk jeg ikke push melding på varme, i og den varmet ikke. Fikk derimot umiddelbart pushmelding når jeg koblet fra ladern.

Tar gode 5-10 forsøk å komme inn i appen hver gang.

ope

Min har ikke fungert på et døgn. Kommer ikke inn, har sikkert forsøkt 30 ganger.
Den var elendig fra før, nå er den ubrukelig....

Joltus

#21
Prøv appen myleaf. Finnes hverfall gratis til Android.

Den er like avhengig av serverene men henter ikke gamle data til enhver tid.

Verdt et forsøk. Eg er fornøyd med oppgraderingen fra Nissan sitt makkverk.

Hjelper selvsagt ikke i tider som nå når serverne til Nissan kneler.

Joltus

By the way. Hver gang eg leser at noen her inne har problemer prøver eg å logge meg inn. Hvis det går tregere enn vanlig sender eg mail til nissan. Hvis eg ikke kommer inn sender eg mail til nissan.

De sa eg måtte ha klokkeslett og dato for når eg har problemer med appen. Det får de. HVER gang!

Appen er jo dårlig i seg selv. Men MyLeaf funker mye bedre, og med IFTTT til å starte varmeren så funker det kanon til vanlig. Men serverene skal de pinadø få pepper for.

Sippi

Min app har funka greit i en ukes tid. Bare greit fordi den fortsatt er treg, men nå funker den. Det var en periode den ikke fikk kontakt i det hele tatt. Jeg fikk bare feilmelding.

Registrert feilen på Nissan sin support side og i går fikk jeg dette svaret:
Takk for at du kontaktet Nissan Kundeservice.
Vi beklager sen svar grunnet stor pågang. Vi har hatt tekniske komplikasjoner med NissanConnect EV appen for alle biler som har Carwings systemet. Problemet er blitt løst i forrige uke.
Bytt gjerne land tilbake til "Norge" og prøv å logge inn.
Hvis du fortsatt opplever problemer med appen må du gjerne ta kontakt med oss på e-post eller telefon.

hemi

De siste 20-30 klagene mine med screenshots og app detaljer har de elegant ignorert

Joltus

Ja som sagt sender eg inn HVER gang det feiler.

Etter første dato sa de at de sendte til teknisk. Siden har eg ikke hørt noenting.
Halvannen mnd siden nå.

meitran

Sitat fra: Joltus på lørdag 01. desember 2018, klokken 10:33
Ja som sagt sender eg inn HVER gang det feiler.

Etter første dato sa de at de sendte til teknisk. Siden har eg ikke hørt noenting.
Halvannen mnd siden nå.

Samme her. Ikke hørt noe den siste tiden. Bra kundeservice når de helt uten videre slutter å svare kundene sine.

dakb

Gammel tråd det her, men jeg lurer bare på om det er noen forbedring på appen? Ser den er oppdatert for 3 måneder siden på iOS ihvertfall.

Dag_Erik

Niks, ingen bedring her. Jeg vet det er et nytt api som finnes, men visstnok fortsatt bare i USA. Vet ingenting om når det finner veien hit.
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2018 Nissan Leaf 40Kwh

muggost

Jeg la nylig ut en annen syte-tråd om samme emne. Og så vips kom det ny versjon i app store, og nå virker det faktisk!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA