Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Th!nk fortsatt på leting etter batterier

Startet av Cobos, tirsdag 16. oktober 2007, klokken 11:16

« forrige - neste »

Rav4_EV

Zebra batteriet bruker rundt 120 Wh for å holde varmen, eller nesten 2,9 kWh i døgnet. En fulladet pakke er således tom etter en uke. Det tar gjerne flere dager å varme opp batteriet etter en nedfrysing.

For et dypere dykk i temaet kan dette være aktuelt:
www.euromatic.no/ZEBRA_Aug17.pdf


Arne Magnus
22' X Plaid
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion

Boogie

Mye tyder også på at grunnen til at Think ikke snakker om Zebra batteriene lenger er kvalitetsproblemer.
På grunn av de store temperaturforandringene mellom kaldt og varmt batteri, så blir spenningene for store, og komponenter/sammenføyninger i batteriet svikter. Det blir da lekkasje mellom cellene og batteriet mister effekt. Har hørt tall helt opp i 90% failure på batteriene. Dette er ikke bekreftet informasjon, men det snakkes om det i miljøet.
Tønsberg:
Tesla Model Y 2023

Tidligere:
ca 11 stk Citroen Saxo/Peugeot 106
5 stk Citroen Berlingo/Peugeot Partner
4 stk Nissan Leaf

Har kjørt elektrisk siden 2001, og har hatt ca 20 elbiler. Totalt over 500 000 km.

Cobos

Ser i en annen post her at Think skal på Bil messen i begynnelsen av November. Hvis noen skal innom der kan de ikke si hei til Think standen og pumpe de som står der for info om batterier, ytelser og alt annet morro. Så får vi som ikke stikker innom kanskje vite noe nytt også :)

Cobos
Oslo
Model S85D
Hatt Model S fra 2013

GotMeTeslaMS

#18
Jeg har tenkt å dra. Skal se om jeg ikke kan få litt info. Forslag til gode spørsmål, folkens?
Bor i Drøbak. Har Tesla Model S 85. Har en el-sykkel (oppgradert Xilhouette Kondisjonalis) som gir ekstra medvind i tråkkene :-).

Cobos

Personlig har jeg 3 spørsmål:
Noen ide om ytelser med nye batterier (altså akselerasjon, rekkevidde og evt topphastighet)
Priser med nye batterier?
Har de planer om å oppdatere websidene sine før 2008? :)


Cobos
Oslo
Model S85D
Hatt Model S fra 2013

El rayo

Svenskene jeg snakket med på Th!nk standen sa det blir Zebra batteri. Aks og rekkevidde som oppgitt tidligere. Glemte å spørre om oppdatering av hjemmesiden. 10 biler er utlånt til forskjellige kommuner for prøving i "det virkelige liv". Håper de blir brukt. Ingen av oss vanlige dødelige er tilgodesett med før-produksjonsbiler for testing.

Ellers la jeg merke til at det var enkelte detaljer som ikke var helt i orden enda. Synes de er dristige som viser fram biler som ikke er helt 100 % ferdige. Dekkene som satt på var Michelin Energy 165/65R14, altså opp ett hakk i bredde og felgdiameter fra forrige modell.

Bilen ga et solid inntrykk og jeg gleder meg enda mer til Open kommer.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

GotMeTeslaMS

Jeg glemte også å spørre om websiden, men ble også fortalt at det er Zebra som gjelder.

Nye batteripakker ligger 1-2 år frem i tid. Da kan det bli litt forskjellige rekkevidder og priser.

Ellers trodde "min selger" at Think Open ikke ville bli satt i produksjon.
Bor i Drøbak. Har Tesla Model S 85. Har en el-sykkel (oppgradert Xilhouette Kondisjonalis) som gir ekstra medvind i tråkkene :-).

Ken

Jeg fant en grei bildeserie av Think sine produkjonlinje på Nettavisen. Det hjelper å hvile bort de dagene, vet du.

http://pub.tv2.no/nettavisen/bil/article1467525.ece
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA