Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Fredrikstad - Gøteborg med 24kw ønsker lade tips

Startet av El1, onsdag 21. mars 2018, klokken 20:52

« forrige - neste »

El1

Hei

Skal til Gøteborg i påsken og prøver å finne en oppdatert rute for å lade. Noen som har kjørt dit og har ladetips? Har fått Clever Fri ladekort i posten i dag.

Mvh Pål Jacobsen

leafnor

Var til Danmark forrige sommer.
Kom med ferjen fra Fredrikshavn, og ladet slik før Fredrikstad på turen hjem til Trondheim:

Stenungsund Stora Högamotet E6 , 44460 Stora Höga   Clever                  
Preem Uddevalla, Torp köpcentrum ,45176 Uddevalla   Clever/Vattenfall MAX   
Håby                                                                           Fri/Fortum McD   
Brehogsvägen 1, 45732 Tanumshede                           Clever/Fortum   
BKK Svinesundparken hurtigladestasjon, Berg           BKK/Arctic   

Var varm fin sommer så ladet opp til mellom 60-70% og hadde OK strøm da jeg kom til stasjonene. Kjørte i 100-110. Du bør kanskje lade til ca 80, og ikke kjøre mer enn 90-100.
Leaf 2019/Jan 42.000 km
Leaf 2012/Aug 185.000 km, solgt med 40kWh batteri til Ukraina. Der er det vist lov å ha større originalt Leafbatteri ;-)

El1

#2
Takk for svar! Ser på kartet, fra gøteborg til stenungsund 50 km. Stenungsund til udevalla 42 km. Udevalla til håby 22 km. Håby til tanumshede 37 km. Tanumshede til Fredrikstad 77km. Antar kjørerute blir Fredrikstad - tanumshede, ca 80km. Tanumshede - udevalla ca 60km. Udevalla - gøteborg ca 95km. Du mener kanskje dette er urealistisk? Kjører 30000km med leaf i året så anser meg som en relativt god økonomisk sjåfør. Kjører 23 mil til hytta med 1 ladestopp fra etter påske t.o.m høstferien. Tar gjerne imot flere tips og kritiske røster

leafnor

Du kan sikkert hoppe over en ladestopp, men du kommer senere frem. Fordi bilen lader sent over 60%.
Jeg kjørte slik "low-soc" strategi. Kjørte "fort" og ladet "fort".

Leaf 2019/Jan 42.000 km
Leaf 2012/Aug 185.000 km, solgt med 40kWh batteri til Ukraina. Der er det vist lov å ha større originalt Leafbatteri ;-)


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA