Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kilometerstand og trip teller

Startet av Gimlar, torsdag 22. mars 2018, klokken 09:47

« forrige - neste »

Gimlar

Av og til kan det være kjekt å se hvor langt bilen har kjørt, men jeg har blad i menyene på bilen et par dager nå uten å finne noe kilometerstand?

I tillegg har jeg ikke skjønt hvorvidt tripteller A og B er koblet mot kjørecomputer 1 & 2, eller om man kan se tripteller i en annen meny?

Kapzx

#1
Rett ovenfor knappene for bla å slå på rattvarme osv.. ligger litt gjemt bak rattet på venstre side (knapp for å velge mellom km stand, A og B og nullstille det ved å holde det inne).
I displayet finner du kmstand ca helt nederst til høyre.
Nissan Leaf 2012

Gimlar

Sitat fra: Kapzx på torsdag 22. mars 2018, klokken 15:05
Rett ovenfor knappene for bla å slå på rattvarme osv.. ligger litt gjemt bak rattet på venstre side (knapp for å velge mellom km stand, A og B og nullstille det ved å holde det inne).
I display finner du det ca helt nederst til høyre.

Hei, ja dette vet jeg. Men spørsmålet er jo om A og B tripp linkes opp mot noen av kjørekomputerene eller ikke, og om det er en egen meny man kan se noe mer om disse trippene.

Samt, hvor er kilometerstanden.

Dag_Erik

Etter min erfaring er trippteller A og B helt separat fra de 2 kjørecomputerene .
Kilometerstanden ser det ved å trykke på trippknappen flere ganger.
Da kommer du til et tall som vises i trippteller feltet, uten A og B foran,
da har du total kilometerstand.
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2018 Nissan Leaf 40Kwh

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA