Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Citroen E-berlingo Multispace

Startet av Hln, onsdag 21. mars 2018, klokken 14:04

« forrige - neste »

Hln

Noen som vurderer å kjøpe/ har kjøpt den nye Citroen E-berlingo Multispace? Den har fem seter og masse bagasjeplass, så den virker som en super valg til vår familie! Vi kjører bare i byen, så rekkevidden er ikke noe problem

Lepet65

Sitat fra: Hln på onsdag 21. mars 2018, klokken 14:04
Noen som vurderer å kjøpe/ har kjøpt den nye Citroen E-berlingo Multispace? Den har fem seter og masse bagasjeplass, så den virker som en super valg til vår familie! Vi kjører bare i byen, så rekkevidden er ikke noe problem

elektrolux

Har varebilversjonen, og ene leietakeren tok den på en 1000 km på 3 dagers tur til Nordfjord, så langtur med hurtiglading er fullt mulig.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no


vf

Hei
Er det noen flere som opplver at mycitroen app-en henger seg opp?

Under "Batteri og termisk styring" og "Oppvarming og klimaanlegg" så står det bare "SYNKRONISERING" under bildet av bilen (og "Current state in the vehicle" .
Har vært innom verkstedet, men fikk til svar at de har opplevd problemer med app-en siden før jul og at det var bare å vente..

Har forsøkt med annen telefon og legge inn app-en på nytt på den telefon jeg bruker (iphone) - uten hell.

Jeg misstenker at det har hengt seg opp i "datamaskinen" i bilen, men jeg finner ingen informasjon om hvordan det kan løses (fungerer ikke med fabrikk reset fra bilen eller ta av/på batteriet (utført av verkstedet)).

Jeg finner heller ingen måte å styre timer eller sette på f.eks varme direkte i bilen, hvis "tenningen" står på og ladekontakten settes inn så stopper varmeapparatet.

Det er veldig upraktisk å ikke kunne forvarme på fast strøm, da man må bruke mye av batteriet for å kunne varme opp bilen (og bilen har ikke veldig stort batteri).

Bilen er helt ny (desember 2018), så det kan ikke være slitasje noe sted som gjør det.

Ut over dette fungerer bilen veldig bra :-)

Mvh
Vegard


Esto

Anbefaler deg å sette inn egen kupe-varmer med egen kontakt på støtfanger. Jeg gjorde det da bilen var ny i jan-19 og det har fungert veldig bra. Kjøpe varmeren på Biltema og fikk Citroen verksted til å legge inn kabelen og montere kontakten utvendig, grunnet lakkgarantien.

Lars Adelsøn

Kjøpte en e-Berlingo 2. oktober 2018. Den gjør akkurat det den skal, får meg til og fra jobb og hobbyaktiviteter hver dag uten problemer. Bagasjerommet er enormt, komforten er akkurat det du kan forvente av en bil til 200K som er en av verdens meste solgte varebiler... Går pent og stille...
Har hatt gjentatte problemer med MyCitroen - appen. Etter et par omganger med leiebil (gratis fra Mobile Hamar, meget fornøyd med den butikken) har de fått greie på at det ikke er hverken bilen eller telefonen det er noe galt med. Det sitter noen i England/Frankrike og drifter serveren til appen (outsourcing er fint) og det er der det henger seg opp.

Hvis du tar bilens begrensinger med i beregningen er det absolutt en bil å anbefale for barnefamilien: Robust, masse plass, genialt med skyvedører, plass til tre Isofixseter ved siden av hverandre i baksetet... Pluss tvillingvogn og sykkel baki og mulighet for skistativ med samme vektbegrensning som en bensin- eller dieselBerlingo. Sørg for å få med skistativ...

Anbefaler varmt å sørge for hjemmelader, det er trygt og billig. Citroen (i hvert fall min leverandør) kan bestille boksen ferdig oppsatt når du bestiller/kjøper bilen.

Merk også at du ikke får den nye utgaven av Berlingo som e-Berlingo enda.
Lykke til!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA