Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hjelp - gammel service avtale

Startet av atleten, onsdag 21. mars 2018, klokken 11:19

« forrige - neste »

Sveinung1954

Dette er jo i så fall helt utrolig....

Embret Sæter i Dagens Næringsliv skriver jo en del Tesla artikler (som denne: https://www.dn.no/privat/2018/03/27/1638/Motor/slipper-rettssak-mot-37-kunder ). Kansje han burde vært tipset?
First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.
  -- Mahatma Gandhi

goverweg

Sitat fra: snd på onsdag 21. mars 2018, klokken 18:35
Sånn   :) Har vedlagt avtalen fra 2014

Side note: Har lagt merke til at Tesla differensierer serviceplan kjøpt før (SC-15-00-001) og etter (SC-17-00-004) 2. feb. 2017. Den eneste forskjellen jeg har sett er at firehjulskontroll med justering er inkludert i SC-17.

https://ufile.io/udegx

Kan du legge denne filen ut en gang til?

bennygullfot

Hei, noen som har den avtalen fra 2014 fortsatt? Linken fungerer ikke lengre. 

Tai

Hvis det blir en rettsak av dette er jeg gladelig med på en kronerulling for å dekke kostnader!
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

thawi


bennygullfot


Copernicus

Beklager hvis dette er en avsporing, men før kunne jeg kjøpe serviceavtale inntil et år etter jeg kjøpte bilen. Nå finner jeg ikke dette lenger på profilen min. Er dette noe som er blitt borte? Er det ikke mulig å kjøpe for flere år lenger?
Tesla Model S75D - bestilt 26.09.17
Teller dager.... :)

bennygullfot

Hadde min tesla inne til eu kontroll hos Vianor og fikk feil;for mye rust på bremser bak. Fikk avtalt time for utbedring hos tesla nord. De fikset bremsene og krevde som fryktet betaling for det. Ble en liten diskusjon der jeg blant annet la frem kopi av serviceavtalen. Sa jeg skulle bestride kravet til tesla sentralt men kom ingen vei. De nektet å utlevere bilen før jeg hadde betalt regningen. Har nå i ettertid sendt skriftlig klage der jeg har fått en beklagelse og pengene igjen. Så oppfordring til dere som har måttet betale for dette - Klag!

Forøvrig står det i avtalen at man har rett på lånebil hvis rep tar over 4 timer. Min tok 5,5 timer(hadde forhåndsbooket timen). Fikk til svar at jeg ikke hadde rett på dette. Betalte selv for taxi.

Å få booket servicetimen tok mange purringer på epost og til slutt epost til ledelsen for i det hele tatt å få kontakt. Å få kontakt har generelt vært et problem siden jeg fikk bilen. Merker min tålmodighet med tesla begynner å bli tynnslitt. Min neste bil blir garantert en elbil, men ikke sikker på om det blir en tesla.

Øyvind.h

Hadde det vært VAG hadde du måttet betale bremsene selv. Men time hadde du fått raskere. Og muligens rimeligere enn brembo bremsene Tesla benytter.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Muffinman

Nå har vel ikke VAG serviceavtaler hvor slitedeler er inkludert?

bennygullfot

Sitat fra: Muffinman på fredag 09. november 2018, klokken 15:26
Nå har vel ikke VAG serviceavtaler hvor slitedeler er inkludert?

Nettopp, det er jo det som er det vesentlige her. Ikke hva som er vanlig andre steder.

Jejl

Sitat fra: bennygullfot på fredag 09. november 2018, klokken 12:56
Hadde min tesla inne til eu kontroll hos Vianor og fikk feil;for mye rust på bremser bak. Fikk avtalt time for utbedring hos tesla nord. De fikset bremsene og krevde som fryktet betaling for det. Ble en liten diskusjon der jeg blant annet la frem kopi av serviceavtalen. Sa jeg skulle bestride kravet til tesla sentralt men kom ingen vei. De nektet å utlevere bilen før jeg hadde betalt regningen. Har nå i ettertid sendt skriftlig klage der jeg har fått en beklagelse og pengene igjen. Så oppfordring til dere som har måttet betale for dette - Klag!

Forøvrig står det i avtalen at man har rett på lånebil hvis rep tar over 4 timer. Min tok 5,5 timer(hadde forhåndsbooket timen). Fikk til svar at jeg ikke hadde rett på dette. Betalte selv for taxi.

Å få booket servicetimen tok mange purringer på epost og til slutt epost til ledelsen for i det hele tatt å få kontakt. Å få kontakt har generelt vært et problem siden jeg fikk bilen. Merker min tålmodighet med tesla begynner å bli tynnslitt. Min neste bil blir garantert en elbil, men ikke sikker på om det blir en tesla.
Opplevde noe lignende. Jeg har også den gamle 8-års serviceavtalen som har slitedeler inkl. i avtalen. Hadde bilen inne for noe småfiks, og de bemerket at bremseklossene (?)  på parkeringsbremsen var utslitt. Jeg sa jeg ikke ville betale for å skifte dem ut siden det var inkl i avtalen. De påsto da at bremsedeler ikke lengre var inkl. Jeg gadd ikke krangle akkurat da så de ble ikke utskiftet. Et par mnd senere var bilen inne på service og de skiftet bremseklossene kostnadsfritt og uten diskusjon.

Er det forresten noen som har en link til den gamle avtalen der det står at slitedeler er inkl?

Øyvind.h

Sitat fra: bennygullfot på fredag 09. november 2018, klokken 15:32
Sitat fra: Muffinman på fredag 09. november 2018, klokken 15:26
Nå har vel ikke VAG serviceavtaler hvor slitedeler er inkludert?

Nettopp, det er jo det som er det vesentlige her. Ikke hva som er vanlig andre steder.
Beklager. Overså at du har gammel serviceavtale.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Hyperstress

#28
Sitat fra: Jejl på fredag 09. november 2018, klokken 16:19
Hadde bilen inne for noe småfiks, og de bemerket at bremseklossene (?)  på parkeringsbremsen var utslitt.

Jeg fikk påpekning på EU-kontroll fordi den ene klossen på P-bremsen var helt tynnslitt. Jeg har aldri benyttet P-brems når bilen har vært i bevegelse, ergo må slitasje på bremsen være reklamasjon?? Eller?

Edit: Spørsmålet gjelder for så vidt uavhengig av serviceavtale eller ikke.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA