Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

e-up`s tvilling Skoda Citigo på vei med elbil

Startet av Up_&_Away, mandag 19. mars 2018, klokken 08:09

« forrige - neste »

Fossilbil

Reserverte 090419 0930.

Ihht appen Mitt Bilhold så har jeg ordre CC0000074XX

var da svært høyt hvis dette indikerer at over 7000 har bestilt denne(noe jeg sterkt betviler)

Noen andre ?

Kårepåsporet

Sitat fra: Fossilbil på mandag 06. mai 2019, klokken 09:53
Reserverte 090419 0930.

Ihht appen Mitt Bilhold så har jeg ordre CC0000074XX

var da svært høyt hvis dette indikerer at over 7000 har bestilt denne(noe jeg sterkt betviler)

Noen andre ?

Jeg har 7519, har du også 19 til slutt?
Jeg fikk beskjed om at det var rundt 100 som hadde reservert 15/4, så folk står ikke i veldig lang kø, egentlig ikke rart, da det er «gammel» bil Skoda kommer med.

Fossilbil

Sitat fra: Kårepåsporet på mandag 06. mai 2019, klokken 15:21
Sitat fra: Fossilbil på mandag 06. mai 2019, klokken 09:53
Reserverte 090419 0930.

Ihht appen Mitt Bilhold så har jeg ordre CC0000074XX

var da svært høyt hvis dette indikerer at over 7000 har bestilt denne(noe jeg sterkt betviler)

Noen andre ?

Jeg har 7519, har du også 19 til slutt?
Jeg fikk beskjed om at det var rundt 100 som hadde reservert 15/4, så folk står ikke i veldig lang kø, egentlig ikke rart, da det er «gammel» bil Skoda kommer med.

7490 er mitt.

Hvis det var kun 100 som hadde bestilt 15.04 så undrer jeg på om jeg har nr 49(?)

Jeg skal bare ha en bil så fruen kan rase rundt i, selv holder jeg meg til Fossilbiler  :laugh:

Elmo

Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

epifant

Kansellerte min reservasjon 2 mai. Har fremdeles ikke sett noe til pengene, men får gi dem til mandag.
Sitat"Innbetalt reservasjonsbeløp, kr. 5000,- vil normalt tilbakeføres innen 5 virkedager".
Edison's electric light did not come about from the continuous improvement of the candle


gigafactory

Viser jo litt hva vi er blitt vant til av priser på elbiler. Vanlig Citigo starter vel på 11 000 eller noe? Sikkert en ribba og kjip versjon det, men likevel. Citigo skal ikke være langt fra den minste og enkleste bilen VAG-konsernet tilbyr i Europa.

Uansett, dette blir fort vår bil nr 2  :D

Elmo

Sitat fra: gigafactory på torsdag 23. mai 2019, klokken 21:58
Uansett, dette blir fort vår bil nr 2  :D
:+1:  tror det blir fort kan bli resultatet her og. Bytte ut 2014 eUp'n med denne for å få nyere bil med lengre rekkevidde.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

epifant

Fikk refundert reservasjonsbeløpet etter 12 dager. Tok til fornuften og fant ut at jeg ikke ønsker å gi pengene mine til et konsern som gjentatte ganger har blitt tatt med buksene nede for å fylle sine lommer på bekostning av miljøet.
Edison's electric light did not come about from the continuous improvement of the candle

Kårepåsporet

Sitat fra: epifant på fredag 24. mai 2019, klokken 23:32
Fikk refundert reservasjonsbeløpet etter 12 dager. Tok til fornuften og fant ut at jeg ikke ønsker å gi pengene mine til et konsern som gjentatte ganger har blitt tatt med buksene nede for å fylle sine lommer på bekostning av miljøet.

Det er forståelig. Men når det kommer til stykket glemme de fleste av oss hva som har skjedd og går på limpinnnen. Igjen.

Men jeg synes presentasjonen de hadde på torsdag var mildt sagt stusselig.
Vet heller ikke hvor mye jeg vil gi for en Cittigo. Over 200.000 for en mikrobil levert med vinterdekk er i overkant.
Får se om jeg dropper reservasjonen nå før ferien eller om den skal bli stående.

epifant

Enig angående presentasjonen. Ble sittende å vente på Skodas mange praktiske løsninger, men oppsummert var det «dobbel rekkevidde og en poseknagg i bagasjen - men se, her er Superb som hybrid!»...

200 000 kr for en fem år gammel bil. Neitakk. Jeg kjører e-Up og synes det stort sett er en fremragende liten sak - men Citigoen gir meg av en eller annen grunn en kjip smak i munnen av at VAG melker en nedbetalt modell for alt den er verdt fremfor å gå all in på noe nytt?

Blir ikke helt enig med meg selv. Citigo med lang rekkevidde er på mange måter en helt ypperlig bil. Men godfølelsen uteblir..
Edison's electric light did not come about from the continuous improvement of the candle

Kårepåsporet

Sitat fra: epifant på lørdag 25. mai 2019, klokken 16:33
Enig angående presentasjonen. Ble sittende å vente på Skodas mange praktiske løsninger, men oppsummert var det «dobbel rekkevidde og en poseknagg i bagasjen - men se, her er Superb som hybrid!»...

200 000 kr for en fem år gammel bil. Neitakk. Jeg kjører e-Up og synes det stort sett er en fremragende liten sak - men Citigoen gir meg av en eller annen grunn en kjip smak i munnen av at VAG melker en nedbetalt modell for alt den er verdt fremfor å gå all in på noe nytt?

Blir ikke helt enig med meg selv. Citigo med lang rekkevidde er på mange måter en helt ypperlig bil. Men godfølelsen uteblir..

En brukt trilling til under 100k kroner? Eller en brukt Zoe? Jeg tenker bil nummer to. Men rekkevidde er i korteste laget på de brukte....
Desto lenger de venter med å komme med skikkelig elbil, dess flere potensielle kunder velger annet merke.
Vi prøver Tesla 3, er den vellykket blir den sannsynligvis byttet inn i Y når den kommer....hadde Vision vært her nå hadde den stått øverst på min ønskeliste.

Kårepåsporet


Trine2

Blir veldig spennende å høre prisen på Seat Mii

Seat skal vel være den rimeligste av dem, helt uten et forhandlerledd?

Litt skuffende at det ikke er større endringer på bilene, men rekkevidden derimot er helt innafor.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA