Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Har du eller vurderer du å kanselere TM3?

Startet av Myrvang, lørdag 17. mars 2018, klokken 00:03

« forrige - neste »

JorEl

krem1 du får kanskje bilen like fort som de som bestillte tidlig 2016, om du kjøper en Performance?
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

rsomby

Avbestilt.

Bestilte samme dag det åpnet for bestillinger.

Har mistet troen for lenge siden, også ser jeg at det å få en rimelig variant av M3 hvor en kan konfigurere noe individuelt sikkert ikke kommer før om mange år. I det siste så blir alt bare mer og mer låst på konfig, altså ingen konfig, og nå tar de bort flere farger også for å prøve å øke produksjonen enda mer.

So long and thanks for all the fish...

telcontar

Sitat fra: rsomby på tirsdag 11. september 2018, klokken 11:19
Avbestilt.

Bestilte samme dag det åpnet for bestillinger.

Har mistet troen for lenge siden, også ser jeg at det å få en rimelig variant av M3 hvor en kan konfigurere noe individuelt sikkert ikke kommer før om mange år. I det siste så blir alt bare mer og mer låst på konfig, altså ingen konfig, og nå tar de bort flere farger også for å prøve å øke produksjonen enda mer.

So long and thanks for all the fish...

Er ikke langt unna selv å avbestille. Skjønner at de må gå i pluss og levere nok biler, men prisøkninger og mer låst config frister ikke så mye. Jeg har ingenting imot Tesla, men er heller ikke fanboy. Kanske blir Model S istedet, men må si Audi eTron frister mer.

rsomby

#288
etron frister litt ja. Blir mange gode alternativer fremover.

Glemte å si at jeg har hatt 2 helt nye model S også en 2014 og en 2016 modell. Nydelige biler etter facelift kom, men den blir alt for stor for våre behov, og de er langt fra feilfri... første sto 75 dager på servicesenter bare det første året  :-1:

Klykken

Ikke glem superlader-nettverket til Tesla. Rekkeviddeforlengeren som ingen andre kan hamle opp mot. For min del gjør det at ingen andre biler kan måle seg (enda).
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Rolf Gjerdsjø

Det er litt sunt også at enkelte avbestiller, fordi det sender et signal til Tesla om at det går en grense for både ventetid, prisjusteringer og konfig-muligheter. For oss som ikke har gitt opp blir det å rykke en plass fremover, men Tesla må også se at de opererer med et litt annet publikum enn med Model S/X.
2020 Mercedes EQC
2021 Tesla Model 3 LR

x: 2019 Tesla Model 3 LR, 2020 Polestar 2, 2017 Tesla Model S 75D

iumentum

Var langt i fra først til å bestille, så tipper jeg kan bestille en LR AWD i 2020. Har kjørt Model 3 og kan si ganske klart at jeg ikke skal avbestille min.

HCO

Jeg kunne tenke meg en LR 2WD rensket for utstyr. Eventuelt at dollarkursen gir mulighet for bedre utstyrt utgave uten at prisen vipper 400'. Men jeg holder ikke pusten, så jeg har lavt kønummer på Niro som plan B. Ikke like heftig utseende, men bra motorisert og mer praktisk enn Model 3.
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2022 Zero SR/F

Klykken

Det aller mest praktiske med TM3 er og Tesla forøvrig er Superladerne og det at bilen fort "kan bli ny" med en oppdatering av software, synes jeg.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

telcontar

Samtidig som de ikke har topp kvalitet og lang ventetid for service/rep.

Jeg vil helst ha Model 3, men ikke for enhver pris.

OleJA

For min del så avhenger avgjørelsen i stor grad på om bilen etterhvert får hengerfeste. Isåfall blir det nok en 'Long Range', 'Dual Drive' med en god del utstyr.

Uten hengerfeste så blir en evt Model3 en nr. 2 bil, og da blir det isåfall en skrapet 'Standard Range'. Da kan det også like gjerne bli kanselering.

Klykken

Sitat fra: telcontar på onsdag 12. september 2018, klokken 09:36
Samtidig som de ikke har topp kvalitet og lang ventetid for service/rep.

Jeg vil helst ha Model 3, men ikke for enhver pris.
Servicesituasjonen er uheldig, men etter sigende ikke vedvarende. Det er jo "enkelt" å rette på. Kvalitet på bilene like så.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

1000kwh

Vet vi noe om kvaliteten på Model 3?

Har ikke lest noen artikler om feil på Model 3 (uten at jeg har aktivt søkt). Var jo mye skriverier om diverse ting ved S og X, men føler det er vesentlig stillere rundt Model 3.

(jeg opplever servicesituasjonen som vesentlig bedre nå)

Klykken

Ser at det er noen rundt Oslo som sliter med lang ventetid på "vanlig service" i alle fall. Akutte servicer som har medvirket driftstans mener jeg prioriteres per nå, som ble selvopplevd (Trondheim SC) ved kjøp av vår TMS fra 2015.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Løve

Sitat fra: 1000kwh på onsdag 12. september 2018, klokken 11:00
Vet vi noe om kvaliteten på Model 3?

Har ikke lest noen artikler om feil på Model 3 (uten at jeg har aktivt søkt). Var jo mye skriverier om diverse ting ved S og X, men føler det er vesentlig stillere rundt Model 3.

(jeg opplever servicesituasjonen som vesentlig bedre nå)

Feil på lakk, støtfangere som faller av, panelgaps, enorme utgifter garantier for Tesla for ikke å snakke om høy grad av avviste biler som prøves pushes på mer medgjørlige (lettlurte) kunder. Av disse 5000 som ble produsert den ene uken mener jeg det var rett rundt 80% som trengte service før overlevering til kunde. Dette i et ledd der andre produsenter regner 30% for å være uakseptabelt høyt.

Du må bo under en stein om du ikke har fått med deg at det har vært betydelige og vedvarende problemer med Model 3.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA