Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

InControl - Connect Pro Pack

Startet av 4Matic Fanatic, fredag 16. mars 2018, klokken 23:41

« forrige - neste »

4Matic Fanatic

Noen som har erfaring med app-styring og InControl fra Jaguar?

Etter 3 år med VW's CAR-NET hvor det er som å kaste dartpiler i mørket om man får kontakt med bilen håper jeg at Jaguar har løst dette bedre?

Varm bil kjapt og enkelt, når man skal ut å kjøre er absolutt en av tingene jeg digger med e-Golf. Når det virker da..
mvh, Arne :)

2023 ID.3 SELGES 
2019 Jaguar I-Pace EV400  |  2013 Mercedes-Benz CLS 350 CDI 4Matic SB

HelectriC

Ja, en stabil appløsning er viktig. DER har i hvertfall Tesla klart å finne en veldig god løsning.jeg har ALDRI hatt noe problem med den mens VW-appen nesten ikke er brukernes (sikkert også grunn til at de ikke gidder ta betalt for fornyelse av car net abo uten bare lar en fortsette bruke det år etter år. Hadde kundene betalt for dette hadde man kunnet forlange en vesentlig stabilere løsning)
ioniq 5

4Matic Fanatic

De har krevd betaling nå. Jeg fikk 2 år ekstra på begge bilene siden løsningen var så crappy første året, men nå gikk abonnementet ut på konebilen og når jeg ikke fornyet mistet jeg tilgangen til å styre noe.

Vurderer fremdeles om jeg skal betale for min...
mvh, Arne :)

2023 ID.3 SELGES 
2019 Jaguar I-Pace EV400  |  2013 Mercedes-Benz CLS 350 CDI 4Matic SB

Counterpointer

Vet at både VW og Nissan sliter med sin løsning.

Opel, Tesla og BMW virker som fungerer bra. Jeg har ikke hatt problemer noengang med Opel sin, selv om den er litt omstendelig og lite spennende.

Vi får håpe at Jaguar har satset på en drftsikker løsning. Jeg forventer hvertfall det

Elbildilla

Noen som har fått info om det koster noe for abonnement på Jaguar sin løsning, evt etter noen år?

For fjernstyring av oppvarming og remote info om f.eks. lading er jo ganske viktige funksjoner for en elbil.

Det samme er oppdatert kartinformasjon med ladestasjoner etc.
Hvor mange år er det gratis å oppdatere navi-kartene fra Here?

HelectriC

Sitat fra: Elbildilla på lørdag 17. mars 2018, klokken 20:43
Noen som har fått info om det koster noe for abonnement på Jaguar sin løsning, evt etter noen år?

For fjernstyring av oppvarming og remote info om f.eks. lading er jo ganske viktige funksjoner for en elbil.

Det samme er oppdatert kartinformasjon med ladestasjoner etc.
Hvor mange år er det gratis å oppdatere navi-kartene fra Here?

Jeg spurte selgeren om det vil koste noe og han så på meg merkelig og sa «en Jaguar har ikke noe betalabonemang for apper» Så nei, det skal ikke koste  :)
ioniq 5

Nordlands

Det som står i brosjyren er jo:
Remote contains subscription services that can be extended after the initial term...
Secure tracker will require further subscription after the initial term...

Men i manualen står det bare:
The availability and functionality of Remote depends on the specification of the vehicle and the market in which the vehicle is being used.

Utfra det jeg kan finne om F-Pace skal ev. abonnements-funksjoner være inkludert i garantiperioden dvs. 5 år. Jeg vet ikke om JLR har levert biler med slik funksjonalitet som er ute av garantiperiode enda? I så fall er det ikke rart om selgerene ikke vet noe om det.
I-Pace HSE launch edition - Prod 30.08.18 - Levert 02.11.18

S.S

Litt begrenset hva selgerene vet. Men en ting skal de ha, det at de alltid gir et svar, selv om de vel strengt tatt litt oftere burde innrømmet at de rett og slett ikke vet svaret.  Da kunne vi spart oss masse motstridende sannheter...

Hårek

Det ser ikke så lovende ut på App Store og Google Play. Appene får ekstremt lav score, som "Complete garbage" og "Useless piece of rubbish".
(Audi e-tron 55 2020)
BMW i4 M50 - 2023

HelectriC

Sitat fra: Hårek på søndag 18. mars 2018, klokken 09:08
Det ser ikke så lovende ut på App Store og Google Play. Appene får ekstremt lav score, som "Complete garbage" og "Useless piece of rubbish".

Hva biler har dette idag? Alle Jaguar eller kun noen få modeller?
ioniq 5

Nordlands

Så vidt jeg kan finne er InControl/Remote standard på alle nye modeller fom. XE (2015) som introduserte "Touch" infotainment systemet. Det kan se ut som støtte for Apple Car Play og Android Auto ikke er levert med noen biler enda, men skal komme som en oppdatering - forhåpentligvis blir app'ene til Jaguar forbedret samtidig og før levering av I-Pace starter.
I-Pace HSE launch edition - Prod 30.08.18 - Levert 02.11.18

Vind

Dette er basert på en løsning levert av Cloudcar, som er et teknologifirma som har fått en rekke priser for sin fremtidsrettede teknologi for biler.  JLR (Jaguar Land Rover) har gått inn på eiersiden, og teknologien benyttes i alle deres biler. 

Det virker som dette fungerer svært bra, og at det stadig oppdateres med nye og fremtidsrettede funksjoner.   

En sjekk med en LR Velar eier bekrefter det - dette funker...
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

Frank_M

så vidt jeg husker sa min selger at man etter tre år (eller var det fem) må fornye abonnement...
--
2018 Jaguar I-pace HSE

Hårek

Har jeg forstått det riktig at InControl bruker en innebygget mobiltjeneste som er et fast tilbehør til bilen, som er betalt en gang for alle? Isåfall er det vel samme tilkobling som brukes til den standardiserte SOS tjenesten som alle nye biler må ha.
Det er også en slot for personlig SIM kort i midtkonsollen, for 'Mobile data connectivity'. Man trenger vissnok dette for "Touch Pro navigation". Skal gi real-time trafikk oppdateringer, etc. Antagelig ikke så nyttig her i Norge. Gir også tilgang til WiFi hotspot, men de fleste klarer seg vel med vanlig mobiltjeneste.
Om InControl har abonnement eller ikke er kanskje en av de tingene selgerne ikke er oppdatert på enda.
(Audi e-tron 55 2020)
BMW i4 M50 - 2023

4Matic Fanatic

Sitat fra: Hårek på søndag 18. mars 2018, klokken 18:16
...Skal gi real-time trafikk oppdateringer, etc. Antagelig ikke så nyttig her i Norge...
Dersom dette på noe vis benytter data fra eksempelvis Apple eller Google er den helt klart nyttig, det er jo bare å se hvor uptodate denne er til daglig der det ferdes endel biler.
mvh, Arne :)

2023 ID.3 SELGES 
2019 Jaguar I-Pace EV400  |  2013 Mercedes-Benz CLS 350 CDI 4Matic SB

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA