Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Audi E-Tron Quattro spesifikasjoner ifølge autobild

Startet av AudiTron, fredag 16. mars 2018, klokken 10:39

« forrige - neste »

AudiTron

Ifølge siste utgave av autobild har lanserings utgaven av E-Tron 95kwh til rundt 80000euro og 0-100 på 3,5sek til begynnerpris i Norge 640 tusen. Toppmodellen over 100 tusen euro med 0-100 2,5sek:) kommer også billigere innstegsvarianter etter hvert fra 65000euro inkludert tysk moms, da har den bakhjulsdrift og 70kwh batteri.

Dette må jo selv Tesla eiere blir imponert over! Ikke annet å si en at man gleder seg!

8)

AudiTron

Rekkevidde fra 500-650km og batteri fra 70kw-105kw. Regner med dette er nedc men allikevel imponerende

AudiTron

Bakhjulsdrift er forresten ikke sikkert kommer, men får ikke redigert innlegget. Mest sannsynlig blir det firehjulsdrift på alle sammen men 2 motorer på de billigere utgavene

samotholt

Hvis man klarer 50 mil NEDC (regner jeg med) på 70 kWh batteri - så er det veldig bra. Det er jo mer enn MS75D. Det må da være en effektiv bil.

Håper forøvrig at det vil være mulig å få det største batteriet uten å måtte gå for sport/perfomance modellen.
Polestar 2, S85D, A8 3.0 Tdi,

AudiTron

Sitat fra: samotholt på fredag 16. mars 2018, klokken 16:04
Hvis man klarer 50 mil NEDC (regner jeg med) på 70 kWh batteri - så er det veldig bra. Det er jo mer enn MS75D. Det må da være en effektiv bil.

Håper forøvrig at det vil være mulig å få det største batteriet uten å måtte gå for sport/perfomance modellen.

Der er vi enig, men kan virke som den kommer med 95kwh på lanserings versjonen til 640000kr som gjør den meget attraktiv

Lepet65


Counterpointer

Sitat fra: Lepet65 på fredag 20. april 2018, klokken 18:03
Kommer stadigvekk nyheter, her snakker de om offisiell rekkevidde på Over 400 km WLTP.

https://electrek.co/2018/04/20/audi-e-tron-quattro-realistic-range-of-250-miles-faraday-cage/
Ikke helt på linje med I-Pace som har 480 km WLTP med 90 kWh batteri

Blir ganske close race på langtur med 0-80 på 30 minutter med E-tron og 40 minutter med I-Pace

Samme med 0-100 km/t 4,8 på I-Pace og 4,7 på E-tron

Nå venter jeg spent på hengervekt på E-tron! Er rimelig sikker det blir mer enn 750 kg men også klart under 2250 kg

Pingle

Sitat fra: knut.aulie på fredag 20. april 2018, klokken 20:43
Sitat fra: Lepet65 på fredag 20. april 2018, klokken 18:03
Kommer stadigvekk nyheter, her snakker de om offisiell rekkevidde på Over 400 km WLTP.

https://electrek.co/2018/04/20/audi-e-tron-quattro-realistic-range-of-250-miles-faraday-cage/
Ikke helt på linje med I-Pace som har 480 km WLTP med 90 kWh batteri

Blir ganske close race på langtur med 0-80 på 30 minutter med E-tron og 40 minutter med I-Pace

2,3 kW maks ladehastighet for e-tron på "lånekontakter" må vel også inn i mitt regnestykke.

Enten er det MYE over 400 km realistisk rekkevidde, eller så vinner Jag feriereise-rekkevidderegnestykket mitt.
Før jeg tenker på hva betydelig taklast gjør med forbruket til begge.
Audi e-tron 55, kjøpt 05 2020

gigafactory

Vel, nå kommer e-tron med 11 og 22 kW AC-lader, så jeg ville ikke hengt meg for mye opp i at ladekladden som følger med er på 10A... 22 kW er gull.

Pingle

#9
Jo, det blir greit med kjapp lading hjemme, men dessverre har ingen av mine trofaste ferieverter planer om å installere elbilkobtakt. Derimot kan vi håpe på et motorladerstikk på 16A. Med10A og 12t til disp får man 28 kWh, med 16A får man 44 kWh, om man starter lavt.
Om de da også får 25%ekstra rekkevidde med ipace per kWh (95 kWh når 400km for e-tron og 90 kWh når 400km for Ipace), nærmer de seg dobbelt så stor rekkevidde per overnatting/ladetime i stikk-kontakt.

Om vi får tilgang til 16A på hoteller ol nedover i Europa er uvisst (og jeg har sett de pluggene jeg ville nølt med å plugge en hårtørrer i), men en ekstra km per kWh er kjekt å få.
Audi e-tron 55, kjøpt 05 2020

Orbit

Det er flust med tredjeparts-kabler å få tak i som gir deg 16A++ på vanlig Schuko/CEE, på mer eller mindre forsvarlig måte. Ref e-tron, er 10A en begrensning i den medfølgende kabelen, ikke i bilen.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Counterpointer

Denne 10A diskusjonen er merkelig! 10 er det som er lovlig på shuko i vanlig bruk, har jo ingenting å si.

Prisen på 22 kW lader er langt mer vesentlig. På Tesla kostet oppgradering fra 11 til 22 rundt 20 tusen og nå er det kun 16,5 som gjelder og den koster vel 10 tusen ( korriger gjerne prisen om noen har den eksakte, dette er etter hukommelsen)

Pitil

Tidligere:
Audi 100 Avant 2,3 E Quattro 1991 mod
Audi A6 Avant 2,4 Quattro 1999 mod
Audi A6 allroad 2,7 tdi 2011 mod
e-Golf 2018
Audi e-tron 50 Advanced Business++
Har nå:
Tesla model Y

THE

150 kW CCS og 22 kW AC lading gjør eTron til den beste bilen på markedet hva lading angår. Kanskje vil den også få litt lavere forbruk enn Tesla X, og dermed enda større fordel av raskere lading?

Blir spennende å se hvordan ladehastighet blir i praksis, og hvor godt utbygd Ionity (og andre 150 kW) ladenettverket er når bilene kommer på norske veier.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

Stikkkontakt

Et WLTP-forbruk på nærmere 25 kw/100km er katastrofalt dårlig. Med mindre "over 400"  betyr nesten 500 har ikke Audi gjort hjemmeleksen sin på batteristyring,aerodynamikk eller generell effektivitet.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA