Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Audi E-Tron Quattro spesifikasjoner ifølge autobild

Startet av AudiTron, fredag 16. mars 2018, klokken 10:39

« forrige - neste »

Orbit

#60
Siste pressemelding om ladeløsninger og integrasjon med strømstyring etc har med 22kW AC-lader som opsjon (Ladesystem connect), uten at det er nevnt om dette først kommer i 2019 eller ikke.

Så spørs det om "Ladesystem connect" kommer allerede fra introduksjon, og om evt ladeport på begge sider er en del av/avhengig av denne pakken.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Svolar

#61
Om audien blir like dyr som taycan porschen, så må det være storeforskjelleri utstyr på disse?
Audi på 80k euro er loaded mens porsche på 80 k euro er ganske ribbet?
Jeg håper at den blir 50k billigere enn jaguar i topp spekket versjon.

Pingle

Sitat fra: Svolar på mandag 02. juli 2018, klokken 13:07
Om audien blir like dyr som taycan porschen, så må det være storeforskjelleri utstyr på disse?
Audi på 80k euro er loaded mens porsche på 80 k euro er ganske ribbet?
Jeg håper at den blir 50k billigere enn jaguar i topp spekket versjon.
Nå er vel ikke prisen for Taycan i nærheten av offisiell ennå? Den er jo også i segmentet for lek og moro, luksus og sånt, og ikke for behagelig flytting av familier. E-vision Cross er en annen sak, som nok er mye mer familievennlig.
Prisen er egentlig ikke offisiell for Audi heller, men 80k euro med tysk moms skulle gjøre NOK 640k (basert på eurokurs på 9,5) til en rimelig god gjetning.

Fullutstyrt Audi vs fullutstyrt Jaguar med NOK 50k billigere Audi? I og med at batteriet er større, ladespenningen er større og bilen er større, tviler jeg på at Audi sender med hele utstyrslisten sin for 50k mindre.
Men jeg skulle elske å ta feil ;)
Audi e-tron 55, kjøpt 05 2020

Kåre Knatten

En kommentar til pris på e-tron. Det ligger et interessant interjuv med en amerikaner på Youtube. Påstand om pris er at produsentene må sette en pris som kundene vil betale på el-biler, fordi de er avhengig å få ned fosil-forbruket på sin totale bilproduksjon i henhold til nye krav. Derfor må de selge eller "gi bort" elbiler til en pris som markedet vil betale, slik at elbil andelen blir stor nok til å få det gjennomsnittlige forbruket ned. Dette gjelder selvsagt alle produsenter, som også produserer fosilbiler i stort antall. Med andre ord er det kjøpers marked på elbiler.

Pingle

#64
Kjøpers marked er en måte å se det på. Og siden vi ikke har toll eller annet rusk, betyr det at etronpris i Norge ikke blir mye dårligere enn i USA eller andre land. God eller dårlig kurs, javel, men ikke 10-15%.
Og siden fossile biler har dårligere kår her, er Norge andelsmessig verdensledende på elbilsalg. Likevel: 1/4 elbil, 35% plugin (alt fra bensinslukere til reelle lavutslippsbiler), 25% bensin (inkl prius og andre hybrider) og 15% diesel. 3/4 av nybilkjøpere velger bort null-utslipp, og plugin, som har kommet uforholdsmessig godt ut på utslippstester, er både enklere og billigere vei til å trekke ned gjennomsnittet enn elbiler. De har enkle elmotorer, små batterier, og er bare et tilvalg på std bilmodell.
Elbiler er en annen sak, utvikles fra bunnen, og batterikostnaden er nok til å ta nattesøvnen fra økonomidirektøren.
Audi e-tron 55, kjøpt 05 2020

Kåre Knatten

Kan være enig i det siste, at hybrid er en enklere måte å få ned forbruket på. Ref. de nye Audi-modellene som kommer med letthybrid, som har en maksimal driftstid på 40 sekunder. Men uansett er det vanskelig å få ned utslippene, så lenge bilene blir større og tyngre. Selv om pensjonistene kjører rundt i Toyota Yaris, er det de store bilene som selger på verdensmarkedene og her ligge utfordringen. Rene elbiler vil hjelpe stort på gjennomsnittlig utslipp, da det er markeder hvor det er helt utopi å selge elbiler i overskuelig fremtid, jeg tenker bla.på land hvor de ikke har fått belysningsstrøm ennå. Derfor kan økonomidirektøren sove så dårlig han vil, bare markedsdirektøren får solgt sin produksjon og håpe på så lite tap som mulig :)

Pingle

#66
Med mindre du tenker på de superrike i land uten strøm for menigmann, er kjøpekraften i disse landene så dårlig at få har råd til bil og bare unntak ny bil fra firma som kunne vurdert å utvikle noe elektrisk (enten det er Audi eller Nissan).
Et solcellepanel et batteri og en lyspære er billigere enn ny bil, uansett merke.
Audi e-tron 55, kjøpt 05 2020

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA