Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

diagnoseapparat

Startet av PLUTO, mandag 15. oktober 2007, klokken 18:11

« forrige - neste »

PLUTO

Jeg fant en melding på thinkers (Thinkers » Tekniske diskusjoner » Diagnoseapparat til Think selges) at Rav 4 ev (Ole Magnus Berge) skulle lage diagnoseapparat til Think. Jeg syntes det virket interesant og sendte email til oppgitt adresse men fikk en feilmelding. Vet noen hvor han kan kontaktes?
Kristiansand. Kjører VW E-Golf. Har kjørt diverse "gamle" elbiler: Renault CLIO (Også en ombygd til Lithium), Peugeot, Citroen, Think og Kewet (Nå Buddy) -97. Har skrudd og reparert nok så mye på eldre elbiler.

Ken

Jeg har sendt en Epost til ham i dag også tidligere og venter svar-Ken
amb@euromatic.no
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

PLUTO

feilmeldingen var at mailen ikke var blitt levert innen 1,5 døgn så jeg tenkte at han kanskje hadde byttet jobb eller noe? lurte derfor på om noen kjente han og hadde annen mailadresse eller tlf nr.
Kristiansand. Kjører VW E-Golf. Har kjørt diverse "gamle" elbiler: Renault CLIO (Også en ombygd til Lithium), Peugeot, Citroen, Think og Kewet (Nå Buddy) -97. Har skrudd og reparert nok så mye på eldre elbiler.

Boogie

Mailadressen hører til hans eget firma, så den burde være aktiv.
Du kan også prøve mobilen hans som er 90608080
Tønsberg:
Tesla Model Y 2023

Tidligere:
ca 11 stk Citroen Saxo/Peugeot 106
5 stk Citroen Berlingo/Peugeot Partner
4 stk Nissan Leaf

Har kjørt elektrisk siden 2001, og har hatt ca 20 elbiler. Totalt over 500 000 km.

PLUTO

#4
Takk Boogie. Jeg snakket med han idag og han sa at det kun var to til som var interessert og at han måtte ha over ti for at dette skulle være verdt å vurdere, helst tyve. prisen blir alt for høy ellers.

Jeg snakket med Arild på Think og han ruger på ett par stykker, men vil kun selge dersom vi er mange som går sammen om å kjøpe. Ideen hans er at de få apparatene som er igjen blir til glede for mange og ikke bare for en. Det er jo en god tanke, men da trenger vi at vi å samle oss.  Jeg foreslår at andre think eiere i Agder som er interessert, gir tilbakemelding til meg så kan vi se om vi blir mange nok til å få kjøpt ut et apparat. prisen er 12.000kr
Kristiansand. Kjører VW E-Golf. Har kjørt diverse "gamle" elbiler: Renault CLIO (Også en ombygd til Lithium), Peugeot, Citroen, Think og Kewet (Nå Buddy) -97. Har skrudd og reparert nok så mye på eldre elbiler.

PLUTO

Da er diagnoseapparatet trygt ankommet Kristiansand og eies av Agder Elbilforening, slik at alle med Think i vår del av verden kan få gleden av det. Er det noen som har behov for det er det bare å melde seg inn i dette strømførende felleskap.
Kristiansand. Kjører VW E-Golf. Har kjørt diverse "gamle" elbiler: Renault CLIO (Også en ombygd til Lithium), Peugeot, Citroen, Think og Kewet (Nå Buddy) -97. Har skrudd og reparert nok så mye på eldre elbiler.

cra

Jeg er i ferd med å kjøpe meg et slikt diagnoseapparat. Kan det brukes på andgre bilen enn bare think? Evt hvis man skifter programkort i det? Og har det interface mot PC slik at man kan lese ut data dit for diverse formål?
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

PLUTO

Programkortet kan jo byttes. Apparatet er laget for å kunne brukes også til andre biler, men jeg vet ikke hvor du får kjøpt slike kort. Instrumentet er kun et "live" instrument og den eneste inn/utgangen brukes til kommunikasjon med bilen.
Du vil garantert få mye glede og nytte av det, for det har i hvertfall jeg. :)
Kristiansand. Kjører VW E-Golf. Har kjørt diverse "gamle" elbiler: Renault CLIO (Også en ombygd til Lithium), Peugeot, Citroen, Think og Kewet (Nå Buddy) -97. Har skrudd og reparert nok så mye på eldre elbiler.

cra

Det betyr altså at jeg (hvis jeg får tak i kort) kan benytte det også til VW'en og andre biler? Kan se for meg at det kan være nyttig.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA