Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kraftig forbedret filskift i Autopilot

Startet av steam, søndag 18. februar 2018, klokken 13:40

« forrige - neste »

turfsurf

Ble veldig overrasket over denne. Både LIDAR og kamera burde sett syklisten. Personen i førersetet har vel ikke noe krav på seg om å kunne ta over for bilen. Det kjører jo biler uten fører der og.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Chris Neumann Ruud

Alex Roy har en god artikkel om "skyld" med tanke på denne hendelsen.

www.thedrive.com/opinion/19504/disgraceful-dashcam-video-proves-uber-is-the-theranos-of-self-driving
Tesla S 2014 AP1 "med alt" - SOLGT
Tesla 3 2021 LR AWD MF824xxx

Jeronan

#47
Uber is just a hack! A terrible company.

How in earth they got approval to test in the first place is beyond me. Just political corruption.

Uber stole data from google, hacked something together in record time, clearly not knowing how it all works, just to get on the road fast enough to compete with google, Nissan, Volvo (irony), Apple and Tesla.

Lidar, if used correctly, should have picked up the pedestrian. Nissan has showed this already months ago with a working lidar system as it should be.
The Nissan vehicle was constantly tracking pedestrians, cars, bikes, etc.

Like Roy said, Uber dissabled critical safety systems on the Volvo test vehicle!
The City Safety system is over a decade old and so much refined and improved over those years!
You don't turn such a critical safety feature off, unless you are 110% sure that yours is as good or better.

It's just tragic and all Uber has done now, is creating a lot of negative publicity around Selfdriving technology and hurt progress.

Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

Inge__1976

Sitat fra: KristofferH på fredag 23. mars 2018, klokken 18:51
Kunne ingen stoppe i tide? 
Du bør parkere :P
Dårlig dashcam opptak..
Hvordan kan en bil, med så mange kameraer, flere lidar. Ikke oppdage denne dama? Bilen min skriker bare fotgjengere løper mot fotgjengerfelt i mørket etc

For Teeeslaaa er jo sååååå bra.. ååhhh.. så bra Teslas autopilot er...ååhh såååå braa den er.
En ting er sikkert, Tesla med dagens hardware kommer ALDRI til å nå over level 2 i autonomy.

Råde

Sitat fra: Inge__1976 på lørdag 24. mars 2018, klokken 15:40
Sitat fra: KristofferH på fredag 23. mars 2018, klokken 18:51
Kunne ingen stoppe i tide? 
Du bør parkere :P
Dårlig dashcam opptak..
Hvordan kan en bil, med så mange kameraer, flere lidar. Ikke oppdage denne dama? Bilen min skriker bare fotgjengere løper mot fotgjengerfelt i mørket etc

For Teeeslaaa er jo sååååå bra.. ååhhh.. så bra Teslas autopilot er...ååhh såååå braa den er.
En ting er sikkert, Tesla med dagens hardware kommer ALDRI til å nå over level 2 i autonomy.
Nærmer seg faretruende trolling det der, eller?

Saklighet takk!
e-Golf | X75D

turfsurf

Sitat fra: Inge__1976 på lørdag 24. mars 2018, klokken 15:40
En ting er sikkert, Tesla med dagens hardware kommer ALDRI til å nå over level 2 i autonomy.
Og du har relevante kunnskaper innen fagfeltet? Det er folk her på forumet som har det, men foreløpig så har dine utsagn om evnet null troverdighet.

Postene dine har stort sett vært av Audiot karakterer, eller som den siste her, ett troll verdig.

Ikke det at du nødvendigvis går inn for å være noen av delene....
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

geear

Sitat fra: Inge__1976 på lørdag 24. mars 2018, klokken 15:40
Sitat fra: KristofferH på fredag 23. mars 2018, klokken 18:51
Kunne ingen stoppe i tide? 
Du bør parkere :P
Dårlig dashcam opptak..
Hvordan kan en bil, med så mange kameraer, flere lidar. Ikke oppdage denne dama? Bilen min skriker bare fotgjengere løper mot fotgjengerfelt i mørket etc

For Teeeslaaa er jo sååååå bra.. ååhhh.. så bra Teslas autopilot er...ååhh såååå braa den er.
En ting er sikkert, Tesla med dagens hardware kommer ALDRI til å nå over level 2 i autonomy.
For det første er vel du første til å komme med slike påstander her. For det andre trenger ikke dette engang handle om autopilot. e-Golfen vår, uten lane assist, men med ACC/radar, har bråstoppet for fotgjenger med madammen min bak rattet. Det klareste kriteriet hun hadde for ny bil var automatisk nødbrems, kun som følge av den hendelsen. Når Uber feiler så fatalt på dette, så er det ikke akkurat lovende.

Tror forresten ikke du skal spørre mange Tesla-eiere før du finner noen som ikke har tro på at den skal bli 100% selvkjørende noen gang, og jeg har heller ikke tro på at noen andre blir det de neste ti årene.

kirky

Tipper faren hans er født i 1976 og ikke han :)
2019 Long Range S, HW3, CCS.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA