Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Brukermanual er tilgjengelig på nett

Startet av Hårek, tirsdag 13. mars 2018, klokken 14:19

« forrige - neste »

Hårek

Fant brukermanualen her: http://www.ownerinfo.jaguar.com/model/4K/2019/document/29937_en_GBR
Veldig bra av Jaguar å legge disse ut på nett, tror ikke det er vanlig.

Dessverre har de et svakt punkt på brukergrensesnittet: Du får en liste med items å velge i. Når du velger en av dem forsvinner denne fra listen. Det blir da vanskelig å orientere seg hvis man ønsker å lese punkt for punkt, man må selv huske hvor langt i listen man har kommet.
(Audi e-tron 55 2020)
BMW i4 M50 - 2023

lr-80

Deg er referert til «biler med 400 hk» og «biler med 320 hk». En billigere variant er dermed mulig. Det er bare referert til én batteristørrelse.
2015 KTM 1190 Adventure R
2017 BMW i3 Fully Charged
2019 Jaguar i-Pace S, Caesium Blue 22"
1951 Landrover Serie 1 80"

Orbit

Et par andre detaljer:
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Vind

#3
Sitat fra: lr-80 på tirsdag 13. mars 2018, klokken 14:36
Deg er referert til «biler med 400 hk» og «biler med 320 hk». En billigere variant er dermed mulig. Det er bare referert til én batteristørrelse.
Enten kommer det en billigere versjon senere, alternativt så er det er e-trophy (racing) versjonen som har andre motorer som er bedre for racing, kansje man har gått ned på effekt på dem for å få mere ut av batterier, eller kraft i og med at spyleveskebehodleren er mindre kan det tyde på en annen konstuksjon.  Dette er kun spekulasjoner fra min side.

Redigert; helt feil spekulasjon, e-Trophy varianten får 435 hester og 0-100 på 4.2 sekunder.  Så vi kan kansje se en rimeligere S modell (eller kansje det er S modellen - og det forklarer hvorfor en S + utstyr koster mindre en enn tilsvarende HSE) (fortsatt spekulasjon)
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

lr-80

Jeg har 400 hk i min kontrakt på S, så dette kommer nok som en mulig senere versjon.
2015 KTM 1190 Adventure R
2017 BMW i3 Fully Charged
2019 Jaguar i-Pace S, Caesium Blue 22"
1951 Landrover Serie 1 80"

Nordlands

Sitat fra: Vind på tirsdag 13. mars 2018, klokken 15:12
kansje det er S modellen - og det forklarer hvorfor en S + utstyr koster mindre en enn tilsvarende HSE) (fortsatt spekulasjon)
S modellen er bare prisdumpet i Norge for å lokke kunder, den er normalt priset ift. utstyr i andre land. Formodentlig kommer det en prisjustering av grunnpris eller utstyr til den etterhvert.

Ser i manualen at innkjøringsinstruks bare er kontroll av kjølevæske og at overtemperatur ikke registreres :)
I-Pace HSE launch edition - Prod 30.08.18 - Levert 02.11.18

HelectriC

Tilgjengelig batterikapasitet 84,7kWh og batteriet er på 388V.
ioniq 5

S.S

Tipper og at manualen ikke er ferdig, og at dermed er 320 hk'eren med mindre batteri.

snoemann

Skulle likt å finne noen avsnitt som omhandlet parkering av bilen i mange minusgrader (for eksempel -25C).
Andre elbiler har typisk automatikk for å holde batteriet "varmt"/"ikke frossent", slik at ingenting går i stykker.
Samtidig er det greit å vite hvor lenge bilen kan stå ikke-koblet på strøm før den da går tom.

Har noen funnet / fått noe informasjon om dette?
Nissan Leaf 30kwh Tekna 2017. I eie 2017 ->
Citroen C-Zero 2011. I eie 2013 -> 2017

HelectriC

Sitat fra: snoemann på onsdag 14. mars 2018, klokken 00:49
Skulle likt å finne noen avsnitt som omhandlet parkering av bilen i mange minusgrader (for eksempel -25C).
Andre elbiler har typisk automatikk for å holde batteriet "varmt"/"ikke frossent", slik at ingenting går i stykker.
Samtidig er det greit å vite hvor lenge bilen kan stå ikke-koblet på strøm før den da går tom.

Har noen funnet / fått noe informasjon om dette?

Tror ikke du trenger å være urolig for kulde. IPace er nøye testet i Arjeplog i lave temperaturer og fra de har de garantert kunnet trekke konklusjoner om hvordan bilen skal lages.
ioniq 5

Xander

 :D :D :D
NB: FARE. Når du skal åpne "Gesture Tailgate"
Du må ikke røre bilens eksosrør. Bilens eksos kan være varm og forårsake personskade  :D :D :D


HelectriC

Sitat fra: Xander på onsdag 14. mars 2018, klokken 08:50
:D :D :D
NB: FARE. Når du skal åpne "Gesture Tailgate"
Du må ikke røre bilens eksosrør. Bilens eksos kan være varm og forårsake personskade  :D :D :D

Ahhh, Jaguar har avslørt seg! Egentlig er iPace en ICE :o
ioniq 5

Nordlands

Ref. manualen ser det ut til å være to bremsevæskebeholdere, hvis det ikke er alternativ lokasjon for LH og RH styring.
http://www.ownerinfo.jaguar.com/document/4K/2019/T19948/29937_en_GBR/proc/G2167106
I-Pace HSE launch edition - Prod 30.08.18 - Levert 02.11.18

Nordlands

Under extra features virker det også bekreftet at Apple Car Play og Android Auto støttes. Forøvrig virker følgende beskrivelse om adaptive dynamics, og at valg for configurable dynamics er comfort eller dynamic, å indikere at adaptive kan gi noe bedre komfort. Tror likevel ikke jeg vil utsette levering for å få det, satser på at lang akselavstand, store hjul og luft gir tilstrekkelig komfort.

Adaptive dynamics also detects rough road and off-road conditions, and adjusts the suspension settings for greater ride comfort.
I-Pace HSE launch edition - Prod 30.08.18 - Levert 02.11.18

Hårek

Sitat fra: Nordlands på onsdag 14. mars 2018, klokken 11:55
Ref. manualen ser det ut til å være to bremsevæskebeholdere, hvis det ikke er alternativ lokasjon for LH og RH styring.
Er nok alternativ lokasjon. Det står i "Note" over: The brake fluid reservoir is always located on the driver's side.
(Audi e-tron 55 2020)
BMW i4 M50 - 2023

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA