Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tesla Roadster som ikke lager varmluft lenger

Startet av bullfinch, tirsdag 13. mars 2018, klokken 12:35

« forrige - neste »

bullfinch

Hei!
Har en Roadster som ikke lager varmluft lenger.
Det påstås at årsaken til dette er fordi en sikring inne i batteriet på bilen har gått og at Tesla ikke kan åpne batteriet.

Jeg tør å åpne batteriet, men er litt skeptisk til hele problemstillingen og at dette faktisk er årsak.
Noen som har skrudd noe på de bilene her? Varme-apparatet er vel bare en 6kw hårføner med litt mindre universell utforming? Hvor sitter den?

ravn

Hvis det faktisk er en sikring så er det nok en av de mange som er å finne inne i PEM'n. Den kan jo relativt enkelt tas ut av bilen og åpnes opp.
Finner noen bilder her
https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/34-salvage-auction.20709/page-6#post-590459 og her
https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/roadster-pem-failure.88028/#post-2087354

Vet om en annen roadster hvor varmen forsvant (viftene gikk men ingen varme), der byttet de varmeelementet så vidt jeg vet.


Sandnes, Citroen C-Zero og har fått solceller på taket. Tidligere Tesla Roadster 2.5, Toyota Rav4EV, 2011 Nissan Leaf, Twizy, 2000 Ford Ranger EV, Reva og Think Classic.
Elbillist siden 2002.

bullfinch

Jeg skal få en forklaring på problemet nå. Har noen noen tips til folk som kan skru på Roadsteren? Har vurdert elbilmek om jeg ikke skal brette opp ermene selv.

ravn

Sandnes, Citroen C-Zero og har fått solceller på taket. Tidligere Tesla Roadster 2.5, Toyota Rav4EV, 2011 Nissan Leaf, Twizy, 2000 Ford Ranger EV, Reva og Think Classic.
Elbillist siden 2002.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA