Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tesla-eier . . . igjen?

Startet av Lepet65, tirsdag 13. mars 2018, klokken 09:51

« forrige - neste »

Lepet65

https://www.tv2.no/a/9735025/

Hadde det stått Nissan-eier hvis det var en Nissan Leaf som hadde parkert der?

JorgenM

Ja. Som det står nederst i artikkelen:


- Lurer hva dere hadde skrevet hvis det sto en Mazda på hc-plassen?».

Til dette svarer Kongsberg skisenter dette på Facebook:

«Da ville vi skrevet: 'HEI MAZDA-FØRER!'».
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Espen Hugaas Andersen

Man vet vel ikke om føreren av Teslaen er handikappet. Utover at beviset mangler.

Det har vært slike reaksjoner før, der det viser seg at de som har tilsynelatende feilparkert faktisk har lov til å stå der, men har glemt å legge beviset i frontruta.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Amatøren

Vel har de ikke lagt frem HC kortet så har de ikke lov å stå der.

Det gjelder uansett Tesla, Volkswagen, Mazda.......

VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Espen Hugaas Andersen

Ja, HC kortet burde ligge klart synlig. Men er det å henge noen ut på facebook proposjonalt med å kanskje ha glemt HC kortet?

Hadde det vært riktig å henge ut 10-åringen på facebook om HC kortet var avglemt?
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Øyvind.h

Mtp. hvor mange som ser rødt hver gang ordet Tesla er nevnt fester jeg ikke helt lit til at de ville skrevet "Hei Mazda-fører". De må naturligvis si at de ville skrevet det når de håndterte det så klønete i utgangspunktet, men merke blir i hovedsak nevnt når man har følelser for det. Være seg positive eller negative.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Espen Hugaas Andersen

Det de burde gjort er å søkt opp eieren, som er lett fra bilnummeret. Deretter ringt til eieren og funnet ut om personen har rett til å stå der men har glemt HC kortet, eller om det er en feilparkering. Deretter bedt eieren enten hoste opp HC kortet eller flytte bilen. I trolig 9 av 10 tilfeller så vil eieren ha fikset det raskt.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Amoss

Sitat fra: JorgenM på tirsdag 13. mars 2018, klokken 10:11
«Da ville vi skrevet: 'HEI MAZDA-FØRER!'».[/i]

Sant, men da hadde det neppe tatt av i sosiale media, og derved heller ikke vært en sak på TV2.
Model S 85D

Mobileum

Det skal si neste gang jeg får en parkeringsanmerkning. "Dere kunne vel bare ringe meg, så ville jeg kommet og flyttet bilen". Er enig i at akkurat bilmerke var unødvendig, men sånn er det dessverre. Det samme hadde sikkert skjedd hvis det stod en Rolls Royce der (uten sammenligning forøvrig).
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.4

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: Mobileum på tirsdag 13. mars 2018, klokken 12:26Det skal si neste gang jeg får en parkeringsanmerkning. "Dere kunne vel bare ringe meg, så ville jeg kommet og flyttet bilen". Er enig i at akkurat bilmerke var unødvendig, men sånn er det dessverre. Det samme hadde sikkert skjedd hvis det stod en Rolls Royce der (uten sammenligning forøvrig).
Det hadde vært raskere å ta kontakt med eieren enn å poste det på facebook. Og det hadde faktisk kunne ryddet opp i situasjonen! Men så klart, litt passiv-aggressivt pjatt på facebook er kanskje mer tilfredsstillende.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

hsa77

Sitat fra: Mobileum på tirsdag 13. mars 2018, klokken 12:26
Det skal si neste gang jeg får en parkeringsanmerkning. "Dere kunne vel bare ringe meg, så ville jeg kommet og flyttet bilen". Er enig i at akkurat bilmerke var unødvendig, men sånn er det dessverre. Det samme hadde sikkert skjedd hvis det stod en Rolls Royce der (uten sammenligning forøvrig).
En parkeringsbot må man tåle dersom man har brutt regler for parkering, da kan man  jo også klage om man føler seg feilbehandlet (at klagen neppe fører frem er en annen sak).

Å bli uthengt på sosiale medier er ikke greit, trodde gapestokken hørte fortida til!
2015 Renault ZOE Intense (R240) - solgt
2017 Renault ZOE Intense ZE40
2014 Tesla S85 (classic RWD med AP1)

Agmuns

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på tirsdag 13. mars 2018, klokken 12:39
Det hadde vært raskere å ta kontakt med eieren enn å poste det på facebook. Og det hadde faktisk kunne ryddet opp i situasjonen! Men så klart, litt passiv-aggressivt pjatt på facebook er kanskje mer tilfredsstillende.
Som skisenteret påpeker i artikkelen: det har skjedd flere ganger og nå var det på tide å løfte opp problemstillingen i et håp om at folk begynner å ta hensyn til den plassen.

Teslaeiere må være de mest hårsåre bileierne jeg vet om. Så fort det er en Tesla som er synlig i en nyhetsartikkel som ikke utelukkende er positivt vinklet, så er det beskyldninger om fake news, elbilhat, misunnelse og Tesla-forakt.

Amatøren

VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: Agmuns på tirsdag 13. mars 2018, klokken 13:21Som skisenteret påpeker i artikkelen: det har skjedd flere ganger og nå var det på tide å løfte opp problemstillingen i et håp om at folk begynner å ta hensyn til den plassen.
Hvis det var tenkt som folkeopplysning om at det ikke er lov å parkere på HC-parkering om man ikke er handikappet, så mener jeg det fortsatt er mer virkningsfullt å informere de det gjelder. Omkring 99,9% av befolkningen parkerer ikke på HC-parkering. Ett innlegg på facebook vil ikke nå ut til de det gjelder.

Om de ønsker å redusere problemene med at folk parkerer feil, så er det mange virkemidler som vil ha større sannsynlighet for suksess, blant annet:

- Strengere håndheving
- Bedre skilting
- Bedre brøyting
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Øystein16

Sitat fra: Agmuns på tirsdag 13. mars 2018, klokken 13:21
Som skisenteret påpeker i artikkelen: det har skjedd flere ganger og nå var det på tide å løfte opp problemstillingen i et håp om at folk begynner å ta hensyn til den plassen.
Vanleg praksis mange stader er å bruke høyttalar/ropert for å kalle på førar av feilparkert bil. Bilmerkje/-type, farge, registreringsnummer og kor bilen er feilparkert/må flyttast frå, er då viktige opplysningar å få med.




© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA