Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

For de som har bestilt - leveringsdato

Startet av Pilot, mandag 12. mars 2018, klokken 18:44

« forrige - neste »

JaguarPace

Sitat fra: Desti på søndag 14. oktober 2018, klokken 02:06
https://www.youtube.com/watch?v=oR-60_gWmwg  :police:

Ja nå begynner det vel å nærme seg utlevering for de fleste som bestilte Jan-Mars 2018? :+1: :) Mange flotte I-Pacer på "utstillingen" her. Fikk selv beskjed fredag som var at min Firenze røde HSE med black pack ble produsert som planlagt fredag, og er forventet til Norge om 2 uker. Forhåpentligvis utlevering om ca. 4 uker.
TM3 reservasjon avbestilt 2018, og I-Pace HSE mottatt 10.05.19 :-)

JaguarPace

#197
Mega nedtur i dag!  :-1:

Var innom Sandven (Bergen) for å høre hvorfor bilen min enda ikke var kommet til Norge, på tross av at den ble produsert 12 Okt.
Etter litt leting i Jaguar system, ser de at grunnen er feil på en airbag "probe" på bilene som ble produsert rundt prod. tidspunktet, og denne "proben" måtte byttes ut med ny type.  Var noe som måtte fikses på fabrikken før de ville sende bilene videre. I følge forhandler, gjelder dette rundt 1300-1500 I-Pacer + en god del F-Pacer og E-Pacer. ??? Om de har fått de nye probene til fabrikken vet jeg ikke, men noe inni meg tviler på det....

Så nå er jeg veldig usikker på når jeg får bilen. Utgangspunktet var til Norge 02 Nov. og utlevering senest 29 Nov. 2018 :-\
Men Sandven lovde å holde meg oppdatert på saken fremover.

Spørsmålene mine her, er om noen her på forumet har fått samme beskjeden som meg? Eller vet om bilen deres ble produsert rundt denne datoen, 12 Okt.?

PS! Viktig å få med at jeg tross alt er glad for at de finner ut av og fikser mest mulig av problemene, før bilene blir sendt ut. :+1:
TM3 reservasjon avbestilt 2018, og I-Pace HSE mottatt 10.05.19 :-)

Electric cars in Norway

Jaguar I-Pace bruktbil priser på Finn.no, en oppdatering. Se min video på Youtube:
https://youtu.be/qAvuJv11h4o

Stein123

Skrev kontrakt 15.mars, levering anslått i aug/sept, trodde ikke mye på det. Fikk leveringsdato 25.Jan,  men når jeg nå ber om litt info, så har de ingenting å gi.... Er det mange flere i samme båt ???

4Matic Fanatic

Kontrakt 19. mars, anslått levering november/desember. Ihvertfall 2018.
Så var det antydet produksjon i oktober, men etter det gikk det stadig bakover, siste par måneder har det vært sagt produksjon 20. desember, levering februar.

Gudene veit hvordan de klarer å bruke flere måneder på å få en bil fra Østerrike til Trøndelag, må jo være eselfrakt involvert her.

Eoniq

Bestilte 23 februar, estimert levering 8 August. Forhandler har sagt at bilen har komt, men pga feil i elektriske komponenter får jeg den ikke utlevert.

Jeg har en mistanke om at det som skjer er at Nederland har blitt prioritert, ser at mange som bestilte bil i høst har fått den der.
Så lenge jeg har fått prøvekjørt I-Pace flere ganger og har gratis lånebil så går det greit for meg.

Chimp

Gratis lånebil ja. Heldig med den:) mens jeg venter overstiger leasingbilen stadig mer av maks 45k på 3 år, så dette begynner bli dyrt

JaguarPace

#203
Sitat fra: 4Matic Fanatic på tirsdag 08. januar 2019, klokken 19:21
Kontrakt 19. mars, anslått levering november/desember. Ihvertfall 2018.
Så var det antydet produksjon i oktober, men etter det gikk det stadig bakover, siste par måneder har det vært sagt produksjon 20. desember, levering februar.

Gudene veit hvordan de klarer å bruke flere måneder på å få en bil fra Østerrike til Trøndelag, må jo være eselfrakt involvert her.

Ser det er flere i samme "båt" som meg. Jeg bestilte  en HSE utgave 08.03.18, med antatt levering Aug/Sep 2018. Kontrakten/ordren oppga antatt levering 06.09.18. Bilen ble først produsert 16 Oktober, og da med en produksjonsfeil (Airbag sensor feil) som gjorde at antatt levering ble endret til 29.11.18. Mange Jaguarer ble visst produsert med denne feilen i følge forhandler.

Før jul var ankomst til Norge endret til 28.12.18, og til forhandler 17.01.19.
I romjulen stod bilen med levering til Norge 11.01.19 og til forhandler den 30.01.19.
Når jeg hører på nytt nå rett over nyttår, står den med levering Norge 18.01.19 og forhandler 07.02.19.
Må si jeg føler meg veldig lurt opp i dette rotet fra Jaguar sin side, og jeg har helt mistet troen på leveranse lovnadene som blir gitt.
Har også en følelse av at haste levering til Holland før nyttår kan ha noe å si for våre leveranser, som andre er inne på her i forumet.

Skulle bilen mot alle odds bli levert til meg midten av Februar 2019, har det faktisk gått 11-12 måneder siden jeg bestilte den 08.03.18.
Dette er Ca. 6 måneder etter egentlig forespeilet levering, og Ca. 4 måneder etter at bilen er bygget..
Solgte min egen bil i Mars 2018, med den klare oppfatning at det ikke skulle gå mer enn 6-8 måneder å få bilen.

Jeg aksepterer ikke lengre denne fremgangsmåten og brutte lovnader om levering fra Jaguar, noe jeg nå tydelig har gitt beskjed om til forhandler.
TM3 reservasjon avbestilt 2018, og I-Pace HSE mottatt 10.05.19 :-)

4Matic Fanatic

Sitat fra: A3etron15 på tirsdag 08. januar 2019, klokken 20:07
Jeg aksepterer ikke lengre denne fremgangsmåten og brutte lovnader om levering fra Jaguar, noe jeg nå tydelig har gitt beskjed om til forhandler.
Støtter deg der, men hva svarer de da?  Man burde absolutt kompenseres på noe vis når de ikke klarer å styre leveransene.

Jeg hadde en tilsvarende greie da jeg kjøpte eGolf'en i 2015, signerte i mars/april og forventet levering september da jeg ville ha varmepumpe. Så ble det noe tull med disse, og en drøss med biler ble holdt igjen for ekstra kontroll/feilsøking, så jeg fikk bilen først godt uti januar. Fikk 10.000 i avslag pga forsinkelsene så VAG tok nå litt ansvar.

JaguarPace

Sitat fra: 4Matic Fanatic på tirsdag 08. januar 2019, klokken 21:02
Sitat fra: A3etron15 på tirsdag 08. januar 2019, klokken 20:07
Jeg aksepterer ikke lengre denne fremgangsmåten og brutte lovnader om levering fra Jaguar, noe jeg nå tydelig har gitt beskjed om til forhandler.
Støtter deg der, men hva svarer de da?  Man burde absolutt kompenseres på noe vis når de ikke klarer å styre leveransene.

Nettopp startet dialogen med spørsmål rundt den forsinkede leveringen og "krav", gjennom forhandler mot Jaguar importør. Ønsker ikke gå direkte inn på spørsmålene og kravene gjennom forumet her. Men forventer svar i løpet av uken, selv om jeg ikke føler meg sikker på at jeg får det. Men forhandler jobber for å få det til. I værste fall kan det bli aktuelt å heve kjøpet om jeg ikke får svarene jeg søker, selv om dette er noe jeg absolutt ikke ønsker :(

Har mistet litt av gleden med å vente på I-Pacen grunnet alle disse utsettelsene, og man vet at bilen er bygget for 3 mnd + siden.
Er hvert fall det Jaguar systemet påstår....
TM3 reservasjon avbestilt 2018, og I-Pace HSE mottatt 10.05.19 :-)

RayBomb

Bestilte bil i slutten av august 2018, med estimering om levering i april/ mail.
Nå har bilen fått produksjonsdato den første februar neste måned, med levering i midten av mars. Gleder meg masse! Dette blir gøy!
💫 Hyundai Ioniq 5 - Project 45
  - Elektrisk hengerfeste

💫 I-Pace S Edition X590 (19MY) - Solgt

Stein123

#207
Bare lurer på om det er ren politikk fra Jaguar sin side, at de pisser så mye på oss som skrev kontrakt før prisstigning at de håper en god del kansellerer,  la oss si 100 gir faen etterhver, og så lenge biler går unna som varme hveteboller er ikke det noe problem. Det vil bare gi Jaguar 5.000.000 ekstra i Norge. Kanskje advokat mat for NAF eller tilsvarende ?


hemi

Antall nye i-pace solgt i januar 2019 mistenker jeg ikke er skyhøyt, så vetke helt om konspirasjonsteorien stemmer sånnsett.

JorgenM

Vi bestilte 11. april og har fått antydet levering i starten av juli.

Bestilte en S med utstyr for ca 180k
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA