Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

For de som har bestilt - leveringsdato

Startet av Pilot, mandag 12. mars 2018, klokken 18:44

« forrige - neste »

Xander

Sitat fra: knut.aulie på onsdag 05. september 2018, klokken 22:45
Sitat fra: bmw2002 på onsdag 05. september 2018, klokken 22:37
Det er nå flere som har omtalt at ny software er kommet. En som har prøvekjørt ny software med Apple CarPlay.
Hvor? Har ikke sett det på Owners group
Personlig så er jeg pesimistisk til om softwaren virkelig har kommet. Virker fortsatt som vi snakker om virtuell software.
Rart at ingen av forhandlerene kan bekrefte at softwaren er tilgjengelig snart en uke etter at den skulle ha vært frigitt.
Virker som det er totalt "radio silence" fra Jaguar for tiden. Veldig skeptisk til flere utsettelser

mariowing

De er opptatt med å lansere en sang med Dua Lipa så da er det jo ikke så rart at de ikke har tid til å kommunisere med eksisterende kunder ;-)
Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

Elbildilla

Sitat fra: knut.aulie på onsdag 05. september 2018, klokken 22:45
Sitat fra: bmw2002 på onsdag 05. september 2018, klokken 22:37
Det er nå flere som har omtalt at ny software er kommet. En som har prøvekjørt ny software med Apple CarPlay.
Hvor? Har ikke sett det på Owners group
Er en (Steve Howell) som la ut litt info i går på "Jaguar I-PACE UK" på Facebook etter at han hadde prøvekjørt bilen. Han mente at siden den hadde Apple Car Play, så hadde den fått oppdateringen:
My test car had Apple Car Play and from that I deduce that it had the latest software (it had been in the workshop overnight for a software drop) so I think this was the final release, production ready version. I asked the question of the Salesman but he wasn't sure.

Om rekkevidde (med 20" dekk) skrev han:
Hard to comment other than from what I saw, the estimated range shown on the dashboard (57 miles remaining at 22% charge) was very accurate in terms of how far I drove and how much was left at the end. Most of the miles driven in the test car would have been 'spirited' to say the least and on that basis, a full charge would have shown what seemed to be a pretty accurate range prediction of c260 miles.

bmw2002

Ser på norske forumet at flere folk nå har fått beskjed om at bil er sendt fra fabrikken.

Counterpointer

Ankommer et lass med biler 21.09 vet om flere som har bil i denne leveringen.

Oskar

Noen som har fått vite hvilken transportør de bruker? Her kan man følge med på ankomster hvis man legger inn til Brevik, og vet transportør: http://grenland-havn.no/hav.../breviksterminalen/havneanlop/

Er det også noen som vet hvem de bruker på klargjøring? Når jeg søker klargjøring Røyken får jeg bare opp Birger N Haug / Nissan?  ;) Hvis det er Axess så holder vel de til i Drammen?  ???

Oskar

Sitat fra: Hrakso på fredag 07. september 2018, klokken 10:47
Noen som har fått vite hvilken transportør de bruker? Her kan man følge med på ankomster hvis man legger inn til Brevik, og vet transportør: http://grenland-havn.no/hav.../breviksterminalen/havneanlop/

Er det også noen som vet hvem de bruker på klargjøring? Når jeg søker klargjøring Røyken får jeg bare opp Birger N Haug / Nissan?  ;) Hvis det er Axess så holder vel de til i Drammen?  ???

Hvis min uoffisielle kilde er korrekt så er det DFDS Seaways fra Ghent som ankommer Brevik søndag klokken 05:00.

Hårek

Sitat fra: Hrakso på fredag 07. september 2018, klokken 10:47
Er det også noen som vet hvem de bruker på klargjøring? Når jeg søker klargjøring Røyken får jeg bare opp Birger N Haug / Nissan?  ;) Hvis det er Axess så holder vel de til i Drammen?  ???
Så vidt jeg vet er det det nye sentret på Follestad. https://www.bnh.no/birger-n-haug-royken/
(Audi e-tron 55 2020)
BMW i4 M50 - 2023

Oskar

Sitat fra: Hårek på fredag 07. september 2018, klokken 18:00
Sitat fra: Hrakso på fredag 07. september 2018, klokken 10:47
Er det også noen som vet hvem de bruker på klargjøring? Når jeg søker klargjøring Røyken får jeg bare opp Birger N Haug / Nissan?  ;) Hvis det er Axess så holder vel de til i Drammen?  ???
Så vidt jeg vet er det det nye sentret på Follestad. https://www.bnh.no/birger-n-haug-royken/

Det virker sånn. Håper vi ikke får en Leaf istedenfor da.  ;)

Lepet65

'Noen' har fått bilen bilen sin, forhåpentligvis med ny soft ware..

Counterpointer

Sitat fra: Hrakso på fredag 07. september 2018, klokken 10:47
Noen som har fått vite hvilken transportør de bruker? Her kan man følge med på ankomster hvis man legger inn til Brevik, og vet transportør: http://grenland-havn.no/hav.../breviksterminalen/havneanlop/

Er det også noen som vet hvem de bruker på klargjøring? Når jeg søker klargjøring Røyken får jeg bare opp Birger N Haug / Nissan?  ;) Hvis det er Axess så holder vel de til i Drammen?  ???
Det er Birger N. Haug som skal klargjøre bilene. I tillegg tar enkelte forhandlere endelig klargjøring selv og utleverer bilene.

Sarepta

På DinSide sier informasjonssjefen i Jaguar Norge at de vil få 3000 biler til Norge i løpet av 2018 og at 2500 hittil har kjøpt/bestilt bilen. Jeg får ikke det helt til å henge sammen med at de som bestiller nå først vil få bilen i april, men uansett: Tallet på leveranser i 2018 som oppgis her er vesentlig høyere enn tidligere anslag fra Jaguar, og burde bety at svært mange, meg selv inkludert, vil få bilen tidligere enn estimert leveringstidspunkt i kontrakten.

https://www.dinside.no/motor/elbilen-koster-325000-ny--selges-for-425000-brukt/70183397

chargedup

Uten å være helt skråsikker tror jeg at dinside.no må ha en skrivefeil på antallet biler som ankommer Norge i år.
Hvis ikke, høres det veldig rart ut at de som har bestilt de siste månedene (og nå, ifølge artikkel) har fått/får leveringstid et godt stykke ut i neste år. Rart hvis klargjøring skulle ta 4-5 måneder.

I mars ble dette sagt: "Hos Jaguar Land Rover har man fokus på Norge, og vi har fått de produksjonsplasser vi har bedt om. Dette betyr også at hvis man bestiller bilen før sommeren, vil den leveres i år. Hvis man venter til etter sommeren, vil bilen leveres i 2019 og til neste år er det jo også usikkerhet om avgiftene og hvilke politiske tiltak elbilene eventuelt vil bli rammet av, sier direktør for Jaguar i Norge John Helmersen."

Dette er spesifikt hentet fra dn.no, men den gangen ble dette skrevet i flere aviser. Dette ble sagt før Jaguar i europa fikk inn ekstremt mye fler bestillinger enn de ventet seg (kilde: Jonny Smith fra fullycharged / youtube sniff and smith). Skal ikke svelge den kilden rått, men stiller meg tvilende til at Norge skulle få enda flere biler tildelt. Tipper Nederland (med sine avgiftsøkninger) står foran Norge i køen.
EQE 43AMG
Solgt: i3 (60Ah)-I-pace S-EQC-Model 3 LR-Ampera-Model Y-I-pace FE

Sarepta

Sitat fra: chargedup på tirsdag 11. september 2018, klokken 16:25
Uten å være helt skråsikker tror jeg at dinside.no må ha en skrivefeil på antallet biler som ankommer Norge i år.

Skrivefeil er nok en mulighet, ja. Jeg bestilte i mai og fikk estimert levering i januar. Nå antydes levering i desember. Tror det ikke før jeg får se det.

Eyvind Bernhardsen

Kan det være at Jaguarsjefen snakker om 3000 biler i inneværende modellår, altså frem til juni eller deromkring? Da passer tallene bedre både med tidligere rapporterte tall og levering ~april for de som bestiller nå.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA